חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

קרן קטליסט – פורצת לשווקים הצומחים

בוטיק ההשקעות קטליסט הוא אחד מהוותיקים שעסקו בפרייבט אקוויטי בישראל. עיקר הפעילות של קטליסט מתמקד בסיוע לחברות הפורטפוליו לחדור לשווקים באירופה, שם יש למייסד, אדי קוקרמן, רשת קשרים ענפה.

מה הם מחפשים?
בתחילת השנה הכריזה קטליסט על גיוס שתי קרנות חדשות: RNB, קרן משותפת לישראל ולסין, שכבר גייסה 150 מיליון דולר ורוסננו, קרן משותפת לישראל ולרוסיה, שגייסה עד כה 50 מתוך 200 מיליון דולר שהיא מבקשת לגייס.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"עד לשתי הקרנות החדשות, פעלנו בעיקר בסיוע לחברות לפרוץ לשווקים באירופה. בין היתר, אנחנו היזמים של כנס go2europe. לאור המשבר באירופה הסטנו את המיקוד גם למדינות מתפתחות״, מסביר קוקרמן.

פונים לשווקים המתעוררים – קטליסט | צילום: יח"צ

מה הם עושים?
קטליסט משקיעה בחברות בשלות עם פעילות מכירות בינלאומית, אשר רוצות לפעול בשווקים חדשים, אך לא יודעות איך לעשות זאת. הקרן מסייעת להן בחדירה לאותם שווקים חדשים ("בקרוב נפתח פעילות דומה גם בהודו״, מציין קוקרמן). "עם ההשקעה אנחנו הופכים שותפים למימוש הפוטנציאל של החברה בשווקים השונים, או לביצוע שינויים מבניים שיביאו לצמיחה רווחית יותר״, הוא מוסיף.

ההצלחות
בקרנות העבר רשמה קטליסט הצלחות עם מכירת אורקס לקודאק בשנת 2005 תמורת 62 מיליון דולר (הושקעו בה רק 11 מיליון דולר עד למכירה).

בהתייחסו לכך ששתי קרנות קודמות גויסו בבציר שהתגלה בדיעבד כגרוע אומר קוקרמן כי "בסך הכל, הקרן שגייסנו בשנת 2000, למרות הבציר הבעייתי, הציגה תשואה חיובית. לקרן שגייסנו בשנת 2006, יש תוצאות דומות. אנחנו מרוצים מהפורטפוליו שלנו״.

האתגרים שבדרך
קטליסט בחרה מיקוד חדש ופועלת לגיוס שתי קרנות ברוסיה ובסין. הבחירה בשווקים המתעוררים מתבקשת, אך יש להמתין ולראות אם אכן השותפויות החדשות יישאו פרי. המבחן הגדול יהיה השלמת גיוס הקרנות החדשות בששת החודשים הקרובים.

שנת הקמה: 2000
הון מנוהל: 100 מיליון דולר מקרנות עבר, מגייסת שתי קרנות חדשות
מספר קרנות: 2
שותפים: אדי קוקרמן (מייסד), יאיר שמיר ובועז הראל
חברות פורטפוליו: 11 חברות בהן תופין, סיאלום ומיבה פלאסט
הצלחות: מובילאיי, שגייסה כ־150 מיליון דולר מגולדמן זאקס
משקיעים: מוסדיים ופרטיים מישראל ואירופה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן