חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

קרן ריאלטי – הצוות המנוסה שמוביל בנדל"ן

קרן ריאליטי (Reality Fund Invenstment) עוסקת באיתור ובהשקעה בפרויקטי נדל״ן בעלי פוטנציאל השבחה. ריאליטי זוכה למקום ברשימה גם בגלל הצוות המנוסה שלה, אבל גם הודות ליכולת שלה לגייס הון לקרן המשך, כמו גם ההצלחות עד כה.

מה הם מחפשים?
הקרן מחפשת נכסי נדל״ן מוזנחים או כאלה שהפוטנציאל שלהם לא ממומש, רוכשת ומשביחה, בדיוק כמו שקרנות פרייבט אקוויטי עושות במפעל לצמיגים או בחברות לבדיקת תוכנה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מה הם עושים?
בנכסים שהיא מאתרת מבצעת ריאליטי מהפך שלם – משינוי הייעוד ועד לפתרון מורכבויות משפטיות ופיזיות שגורמות לנכס להיות לא זמין לבנייה. אחר כך היא מוכרת אותו ליזמי נדל״ן. אסף ורדי, שותף בקרן, מסביר: "אנחנו משביחים נכסי נדל״ן ואין עוד גוף דומה לנו בישראל. היתרון היחסי שלנו הוא ביכולת להתיר עסקאות סבוכות ולהביא אותן למצב שבו ניתן לממש ברווח גדול״.

ההצלחות

לפני שלוש שנים קנתה הקרן מבזק מתחם גדול שגופים יזמיים רבים חששו לקנות, בכ־44 מיליון שקל – מתוכם 21 מיליון שקל הון עצמי והשאר בסיוע של מינוף. בריאליטי מסבירים כי לבזק לא היה הסכם חכירה, הייתה מחלוקת בין בזק לדואר ישראל על הזכויות במקום ולרוב המבנים לא היו היתרי בנייה.

 

יו"ר הקרן – מיקי ורדי | צילום: מיכאל טופיול

בסיועה של הקרן הגיעו בזק והדואר לפתרוןהמחלוקת, נחתמו הסכמים מול מינהל מקרקעי ישראל וייעודה של הקרקע שונה למגורים. שנתיים מאוחר יותר מכרה ריאליטי את המתחם בכ־108 מיליון שקל.

אסף ורדי מוסיף כי העובדה שמיקי ורדי, העומד בראש הקרן, היה בעברו ראש מינהל מקרקעי ישראל, מהווה יתרון גדול עבור ריאליטי: "אנחנו יודעים ומבינים איך לעבוד מול הרשויות. אם הרשות לא שותפה מלאה למהלך, הרי לא מגיעים לשום מקום, גם אחרי 15 שנה. לנו זה לקח שנתיים״.

האתגרים שבדרך
המבחן של ריאליטי יהיה להציג הצלחות נוספות בתקופה הקרובה, אשר יובילו אותה לגיוס קרן שנייה.

שנת הקמה: 2008
הון מנוהל: 85 מיליון דולר
מספר קרנות: 2
שותפים: ד״ר מיקי ורדי, אוהד רוזן, אסף ורדי וניב כהן
השקעות: בעשרה נכסי נדל״ן, בעיקר במרכז הארץ. שתיים מתוכן מומשו
הצלחות: מכירת מתחם בזק לאקרו נדל״ן תמורת 108 מיליון שקל
משקיעים: חברות הביטוח הראל ואיילון, קרן הפנסיה של עובדי צבא הקבע, בתי ההשקעות פסגות, אלטשולר שחם ו־IBI, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת בר אילן ומשקיעים פרטיים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן