Forbes Israel Logo

ראחוי לא סופר את האיחוד: אני הצלתי את כלכלת ספרד

במסיבת עיתונאים שקיים היום, הכחיש ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי את הביקורות ההושמעו נגדו לאחרונה. לטענתו, הסיבה האמיתית לכך שספרד ניצלה מקריסה כלכלית עקב חובותיה הרבים היא מדיניות הצנע אותה הנהיג במדינה. בנאומו לא טרח ראחוי אפילו להזכיר את החלטת האיחוד האירופי לספק סיוע כספי לספרד ורק כינה אותה: "מה שקרה אתמול". 

ראחוי פרט בנאומו את כל הצעדים הכלכליים שנקט ממשלו הימני-מרכזי מאז שנבחר לתפקיד ולא ציין כלל את העובדה שספרד הייתה למדינה רביעית באירופה שנאלצה לפנות לסיוע חיצוני עקב משבר החוב שפרץ באיחוד לפני כשלוש שנים. לדבריו, "אם לא היינו פועלים כפי שפעלנו לפני חמישה חודשים, היינו חווים היום התערבות חיצונית בניהולה של ספרד". דבריו באו בתגובה להערות רבות מפי עיתונאים על כך שלא הגיב להחלטת האיחוד מאמש והשאיר זאת לשר האוצר הספרדי, לואיס דה גווינדוס.  

הבוקר, כל הדיווחים החדשותיים בכלי התקשורת הספרדיים בנוגע להחלטת האיחוד למתן סיוע, התייחסו בביקורת ללשון הנקייה בה השתמשו נציגי הממשל במדינה. לטענת פרשנים כלכליים, השימוש במילים מכובסות בתגובות הממשל נבע מחוסר רצון להזכיר את התנאים המשפילים והמעקב המתמיד אחר המדיניות הכלכלית שהביאו איתן חבילות הסיוע שקיבלו אירלנד, פורטוגל ויוון בעבר. 


לדברי ראחוי היום, הפניה לעזרה מהאיחוד, היא למעשה חלק מהתוכנית הכוללת שלו להבראת המערכת הכלכלית הספרדית. מהלך זה לטענתו, הפנייה לאיחוד נבעה מהצורך לטפל במערכת הבנקאית במדינה שסובלת קשות עקב התפוצצות בועת הנדל"ן והמיתון הקשה בו היא שרויה. ראחוי הוסיף כי "קבלת 100 מיליארד יורו מהאיחוד היא לא דבר קל". בתשובה לשאלה, מי יהיה אחראי לשלם את הריבית על כספי הסיוע, ענה ראחוי כי היא תצטרף לגירעון המדיני של ספרד.

צילום: רויטרס 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.