Forbes Israel Logo

ראלי בוול סטריט: הירידות מתחילת השבוע נמחקו

הראלי מוחק את הירידות של השבוע: המדדים המובילים בוול סטריט רשמו היום עליות חדות, על רקע פרסום דוחות הבנק הגודל בארה"ב, ג'י.פי מורגן, שרשם רווח של 5 מיליארד דולר ברבעון השני, אך דיווח גם על כך שפרשת "הלוויתן מלונדון" עלתה לו בהפסד של 4.4 מיליארד דולר.

הדאו ג'ונס זינק ב-1.6%, S&P 500 טיפס ב-1.6%, ואילו הנאסד"ק הוסיף לערכו 1.5%. בסיכום שבועי, הצליחו המדדים המרכזיים למחוק היום כמעט את כל הירידות שרשמו השבוע. דאו ג'ונס סגר את השבוע סביב רמות הפתיחה, S&P 500 עלה ב-0.1%, והנאסד"ק ירד ב-1%. גם מדד התנודתיות VIX, המכונה "מדד הפחד", רשם נפילה של 7.9% היום.

מניית ג'י.פי מורגן זינקה ב-6% על רקע דוחות הרבעון השני שפרסמה היום החברה. הדוחות היו טובים מן התחזיות, והחברה רשמה רווח נקי של 5 מיליארד דולר, אולם התווספה להם כוכבית גדולה – הפסד של 4.4 מיליארד דולר שנגרמו לחברה בשל אסטרטגיית גידור לא מוצלחת שנקטו מנהלי מרכז ההשקעות שלה בלונדון. עם זאת, העובדה שהחברה הצליחה להתגבר על ההפסדים ולרשום רווח נאה הפיגה את החחשות מפני השפעה ארוכת טווח של הפרשה על תוצאותיה של החברה.

בסין פורסמו דוחות מאקרו אשר מראים כי צמיחה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם הואטה רבעון שישי ברציפות, ל-7.6%, נתון טוב יותר מן התחזיות, אולם נמוך מספיק כדי להעלות אפשרות לתמריצים נוספים למדינה מצד קובעי המדיניות. החששות מפני ההאטה בעולם גרמו לירידות בוול סטריט השבוע, כאשר S&P רשם ירידה רצופה מתחילת השבוע.

"השוק נראה במכירת יתר. הנתונים מסין טובים יותר מכפי שחשבנו, ונראה שג'י.פי מורגן הצליח להבריא את עצמו, הדברים נראים בשליטה לעת עתה", אומר ג'ון מנלי, אסטרטג השקעות בוולס פארגו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.