חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

רגע לפני המכירה: העורך הראשי ניר חפץ יחזור ממעריב לאי.די.בי

עורך מעריב בשנה האחרונה, ניר חפץ, ישוב בקרוב לתפקידו הקודם כיועץ לבעל השליטה בחברת אי.די.בי, נוחי דנקנר. כך אישר היום דובר החברה, רני רהב.

חפץ מונה לתפקיד באוגוסט 2011, לאחר שמילא תפקידים רבים בצמרת התקשורת הישראלית, בינהם עורך רשת מקומוני ידיעות תקשורת, עורך מדור הספורט בידיעות אחרונות, עורך "7 ימים", וראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה. 

נאמני מעריב, עורכי הדין ד"ר שלמה נס וירון ארבל, הגישו היום את המלצותיהם לשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך, למכירת קבוצת מעריב כעסק חי ופעיל. הסכם העסקה המשולבת שאותה מציעים הנאמנים צפוי לאפשר המשך העסקתם של כ-1,400 מעובדי קבוצת מעריב, בהם גם עובדי בית הדפוס ומערך ההפצה. ההמלצות כפופות לאישור בית המשפט שיתכנס מחר ב-8:30 בבוקר.

לפי המלצת הנאמנים, קבוצת מעריב הכוללת את העיתון, אתר האינטרנט NRG, המקומונים וכתבי העת השונים ימכרו לאיש העסקים שלמה בן צבי ולחברתו 'אחוזת הירש ישראל תשנ"ד בע"מ. כמו כן בית הדפוס של העיתון היושב בבת-ים יימכר לקבוצת מימון בראשותו של עמוס מימון. בוועד העובדים של העיתון מתנגדים לעסקה ומתכוונים להגיע מחר לבית הדין.

 


בית מעריב מחליף ידיים | צילום: R&B Media

הנאמנים מציינים בדו"ח כי "הקפאת ההליכים הובילה להליך מכירה מורכב" אך בסופו תימכר קבוצות מערבית כ"עסק חי" בעלות כוללת של 145 מיליון שקל. עוד טוענים הנאמנים כי המו"מ בין הצדדים הביא לשיפור משמעותי מהצעתו המקורית של שלמה בן צבי. "אישורן של ההצעות, צפוי לאפשר פיתרון תעסוקתי לכ-1,400 עובדים, מתוך כ-2,000 עובדי קבוצת מעריב", נכתב בדו"ח, וזאת לעומת המשך תעסוקה של 300 עובדים לפי ההצעה המקורית.

על פי הדו"ח, קבוצת בן צבי תמשיך להפעיל את קבוצת מעריב ותמשיך להוציא לאור את העיתון והמגזינים תחת המותגים הקיימים. לפי ההצעה, קבוצת בן צבי מתחייבת להעסיק בין 450 עד 500 עובדים כשמתוכם 330 עובדי מנהלה ומערכת עיתונאית לתקופה מינימאלית של 18 חודשים. 

ההצעות השונות בדבר רכישת העיתון שהוגשו לנאמנים לא כללו הצעות לרכישת חברת ההפצה 'גל מעתון' המעסיקה כ- 900 עובדים. לאור החשיבות הרבה במציאת פתרון תעסוקתי לקבוצת עובדים מרכזית זו, הגיעו נציגי עובדי ההפצה ביחד עם הנאמנים להסכמה כי פעילותה תימשך בשלב זה תחת הנאמנים. עוד נכתב דו"ח כי קבוצת בן צבי התחייבה לכך שתתקשר עם עובדי ההפצה ותשתמש בשירותיהם לתקופה של לפחות 24 חודשים.

בתום אסיפת עובדים סוערת החליטו הערב עובדי מעריב כי יפרסמו מחר מעל דפי העיתון את אי הסכמתם לעסקה במתווה הנוכחי שלה, אותו הציעו הנאמנים. "מחר הוא יום גורלי בבית המשפט", אמר חגי מטר, יו"ר ועד העיתונאים. "הנאמנים המליצו על עסקת המכירה מעל הראש שלנו. העסקה קצת יותר טובה מזו שהוצעה בסיבוב הקודם, אך היא לא מספיק טובה. אנחנו לא מוכנים שיסגרו מעל הראש שלנו".

מועד העובדים נמסר עוד כי בתקופת ההקפאה מתכוונים הנאמנים לפטר 40 עובדים ולקצץ בשכר, ולכך מתנגד הועד בכל תוקף. "הצענו שהקיצוץ יהיה ברמות השכר הגבוהות ביותר. המנכ"ל ואחרים פנו לנאמנים ואמרו שלא יכול להיות שרק הם ישאו בנטל והנאמנים נענו להם ואמרו שיהיה קיצוץ לכולם של 6%. אנחנו לא מסכימים לכך בשום אופן", אמרו בועד העובדים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן