Forbes Israel Logo

הצעירים המבטיחים של ארה"ב

אליסה "לאטו", סטיבנס | צילום: טים טדר, פורבס
אליסה "לאטו", סטיבנס | צילום: טים טדר, פורבס
מחר ישיק פורבס ישראל את רשימת Under 30 לשנת 2024. בינתיים, הכירו את הצעירים שכיכבו השנה ברשימה האמריקאית של פורבס

צילומים: טים טדר, פורבס

ריד ולדמן 

גיל: 29 • מייסד שותף, Veradermics 

ריד ולדמן. "עובר למרפאה" | צילום: טים טדר, פורבס

נסו להקפיא יבלת בבוהן של ילד צורח ובועט. לא כיף לילד – וגם לא לרופא. ריד ולדמן, רופא עור מקונטיקט, הקים יחד עם שותפיו את Veradermics כדי לפתח טיפול להסרת היבלת (והדרמה). המוצר הראשון שלו, הנמצא כעת בניסויים קליניים בשלב 2, משתמש ברטייה עם מחט זעירה – למעשה פלסטר־הייטק – כדי לטפל בגידול באמצעות אימונותרפיה שהורגת את הנגיף הבסיסי. חמוש בגיוס של 38 מיליון דולר, ולדמן מכוון כעת לעוד מוצרים שאמורים לטפל בנשירת שיער, פריחות ובעיות עור אחרות. Veradermics בדרך לחמישה ניסויים רפואיים עד סוף 2024. "זה די מטורף, כשהדברים האלה עוברים מרעיונות ולוח מחיק אל תוך המרפאה", אומר ולדמן. 

ברנן ספלאסי 

גיל: 29 • מייסד שותף, Patch 

ספלאסי. "מי שהכניס – גם יוציא" | צילום: טים טדר

מפתח האתרים לשעבר של Shopify מיישם את כללי המשחק של המסחר האלקטרוני על שינויי האקלים. ב־2020 יסד ברנן ספלאסי יחד עם שותפיו את Patch – פלטפורמה טכנולוגית  המאפשרת לחברות לרכוש זיכויי פחמן מיותר ממאגר של מפתחי פרויקטים, החל מהסרת פחמן מהאוקיינוס ועד להגנה על יערות. הוא השיג מימון של 84 מיליון דולר ממשקיעים, ביניהם גם קרן ההון סיכון אנדרסן הורוביץ. לסטארט־אפ יש היום יותר מ־400 חברות־לקוחות, כולל חברת התוכנה AutoDesk. באפריל השיקה Patch מסן פרנסיסקו מערכת חדשה שמדלגת על תהליכים בירוקרטיים ומאפשרת ביתר קלות לנהל את מלאי זיכוי הפחמן שלהם. כ־440 מיליון טון של זיכויים מנוהלים כיום על הפלטפורמה. "אני מאמין מאוד ששווקים שהכניסו אותנו לבעיה הזו, הם גם אלה שיוציאו אותנו ממנה", אומר ספלאסי. 

אליסה "לאטו" סטיבנס 

גיל: 25 • ראפרית 

לאטו. "מוזיקה לא נמשכת לנצח" : צילום: טים טדר, פורבס

לפני שהראפרית לאטו הביאה את הלהיט הענק שלה "Big Energy" ל־31 מיליון המאזינים החודשיים שלה בספוטיפיי, היא ארגנה בעצמה סיבובי הופעות בעיר הולדתה אטלנטה. החל מגיל 10 הופיעה לאטו בתוכניות מקומיות לכישרונות צעירים, תלתה כרזות על תמרורים וחילקה קלטות עם הראפים הטובים ביותר שלה בחניוני וולמארט. להיט הפריצה שלה משנת 2019, "Bitch from da Souf", היה הסינגל המוביל באלבום "Big Latto", שסידר לה חוזה עם חברת התקליטים RCA. הראפרית, המנהלת את עצמה, טוענת שהיא גובה בממוצע 300,000 דולר להופעה. בין ההופעות האלה, לאטו מארגנת לה גם הכנסות מתמלוגים על מוזיקה, עסקאות עם מותגים, בין השאר של ריהאנה, סיבוב הופעות עם הזמרת ליזו והופעת אורח קצרה בקומדיה Grown-ish. לדבריה, היא תרוויח 12 מיליון דולר ב־2023 (עלייה מ־3 מיליון דולר ב־2022). הכלל העיקרי שלה הוא להרוויח לפחות 50% מכל מיזם. "המוח שלי עובד סביב השעון כשזה מגיע אלי, כי אנחנו אומנים, אבל גם מוצרים", היא אומרת. עם שתי מועמדויות לגראמי – כולל אחת לאמן החדש הטוב ביותר ב־2023 – והופעות בפסטיבלים כמו פסטיבל קואצ'לה, לאטו מספרת בחידתיות לפורבס שהיא משיקה מיזם עסקי חדש. "מוזיקה לא נמשכת לנצח", היא מסכמת. 

מולבני. "בזכות העוקבים" | צילום: טים טדר, פורבס

דילן מולבני 

גיל: 27 • יוצרת 

השחקנית ופעילת הלהט"ב זכתה לתהילה ויראלית עם סדרת הטיקטוק שלה "ימי הנערות", שתיעדה את תהליך המעבר המגדרי שלה ומשכה יותר ממיליארד צפיות. "בין אם מישהו הוא טרנס או לא, אני פשוט מקווה שהם יכולים לצפות בסרטונים שלי ולהרגיש מעוררי השראה לשחרר חלק חדש בזהותם", היא אומרת. דילן מולבני, שנבחרה ליוצרת המובילה של פורבס לשנת 2023 והרוויחה כשני מיליון דולר בשנה שעברה, מצאה את עצמה במרכז מתקפה בלתי צפויה. היא השתתפה בקמפיין של מותג הבירה "באד לייט" שהציג פחית מותאמת אישית עם הפנים שלה על הפחית, ועורר בעקבות כך חרם נרחב על המותג. למרות זאת, היא הצליחה להשיג שיתופי פעולה עם חברות כמו נייקי ו־MAC. בשנה שעברה היא ישבה עם הנשיא ביידן כדי לדון על זכויות הטרנסג'נדרים; וזכתה בפרס היוצרת הפורצת של השנה בטקס הסטרימי, שנחשב לאוסקר של האינטרנט. "אני תמיד רוצה שהעוקבים שלי ידעו שבזכותם אני מגיעה למקומות האלה", אומרת מולבני. 

ג'ורדן א. קופר 

גיל: 28 • מחזאי 

קופר. "האומנות של המחר" | צילום: טים טדר, פורבס

כאשר המחזה הנועז שלו "Ain’t No Mo'", שזכה במועמדות לפרס טוני, עלה אשתקד, רכב ג'ורדן קופר על גל הצלחה כמחזאי האפרו־אמריקאי הצעיר ביותר בהיסטוריה של ברודווי. אך המחזה ירד לאחר 28 הופעות בלבד בגלל חוסר עניין ומיעוט מכירת כרטיסים. זאת, למרות שסלבריטאים כמו וויל סמית', טיילר פרי ושונדה ריימס קנו הופעות שלמות של המופע כדי לנסות להצילו. "אני לא רוצה ליצור את האומנות שאנשים רוצים היום", אומר קופר על הקומדיה הנוקבת שלו שהציגה סוף מקורי לגזענות. "אני רוצה ליצור את האומנות שהם יצרכו מחר". עכשיו הוא ממוקד בהוליווד. לאחר מפגש מקרי ב־2018 עם הקומיקאית מיס פאט (פטרישיה ויליאמס), השניים חברו יחד כדי ליצור סיטקום המבוסס על חייה, "The Ms. Pat Show". אבל מנהלים בכירים ברשת BET –  Black Entertainment Television – חשבו שקופר צעיר מדי להוביל את הסדרה. מיס פאט ייעצה לו לכתוב את הפיילוט ולהגיש אותו ללא שמו. המהלך השתלם: קופר קיבל את תפקיד המפיק הבכיר, ומיס פאט הביאה לרשת BET את אחת המועמדויות המרכזיות הראשונות שלה לפרסי אמי על "בימוי יוצא דופן ב־2022 וב־2023". ומה הלאה? תפקיד בסרט אגרוף בכיכובו של וינג ריימס. 

ג'סיקה פגולה 

גיל: 29 • שחקנית טניס מקצוענית 

פגולה. "גם מחוץ למגרש" | צילום: טים טדר, פורבס

הטניס אוהב אותם צעירים מאוד, בין אם אלה רפאל נדאל, סרינה ויליאמס או קוקו גוף. ג'סיקה פגולה, לעומת זאת, נאלצה לעבוד קשה ובעיקר לחכות להצלחה. היא נכנסה לרשימת ה־100 בדירוג העולמי רק בגיל 24 בשנת 2019. לאחר מכן זינקה למקום השלישי במשחקי יחידים ב־2022 ולמקום הראשון בזוגות ב־2023. "במבט לאחור אני לא בטוחה שבאמת האמנתי שאני מסוגלת", היא אומרת. "זה פשוט היה מסע ארוך מאוד". המסע הזה החל בבאפלו, ניו יורק. הוריה של פגולה הם טרי וקים, הבעלים המיליארדרים של קבוצת הפוטבול של באפלו בילס, ושל קבוצת ההוקי באפלו סייברס. עם זאת, פגולה יכולה לעמוד על רגליה עכשיו, עם הכנסה שנתית מוערכת של כשישה מיליון דולר מחסויות ופרסים כספיים. היא גם בעלים של מותג טיפוח העור Ready 24 ומכהנת במועצת המנהלים של איגוד הטניס האסיאתי־אמריקאי והאיים הפסיפיים. "ספורטאים הופכים ליותר רב־ממדיים ומגלים את תחומי העניין שלהם בתוך ומחוץ למגרש", היא אומרת. "אני חושבת שזה נהדר". 

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.