Forbes Israel Logo

רואי החשבון נגד רשות המסים: עותרים לבג"צ נגד חוק ההסדרים

לשכת רואי החשבון נכנסת לעימות חזיתי עם השלטון ועם רשות המסים. הלשכה נמצאת בשלבים האחרונים של הגשת עתירה לבג"צ נגד רשות המסים והעומד בראשה, משה אשר, ונגד ועדת הכספים בראשות ח"כ ניסן סלומינסקי.

את הגשת העתירה מקדמים נשיא הלשכה, דוד גולדברג, ויו"ר ועדת המסים בלשכה, עופר מנירב. זו הפעם הראשונה שרואי החשבון מתעמתים עם רשויות הפיקוח. העתירה תוגש נגד סעיפים שהוכנסו לחוק ההסדרים, העוקפים, לטענתם, את הכנסת ופוגעים בהליכי הדמוקרטיה. לצורך קידום העתירה שכרו רואי החשבון את משרד עו"ד ליפא מאיר. נודע כי גולדברג אף נפגש לאחרונה עם ח"כ סלומינסקי ועדכן אותו בדבר הכוונה להגיש את העתירה.

רואי החשבון מלינים על סעיפים שהוכנסו לחוק ההסדרים ואינם מהותיים או חיוניים מבחינת היקפי ההכנסות בתקציב. כך למשל, מדובר בצמצום דרמטי של אפשרות ההקמה של נאמנויות ואפלייתם לרעה בהקשר זה של אזרחי המדינה לעומת תושבים זרים. סעיף נוסף שאינו מקובל על הלשכה נוגע למיסוי מקרקעין, ובראשו הטלת מס שבח על דירות נוספות מבלי להביא בחשבון את דירת המגורים הראשונה והעיקרית המשמשת את בעל הנכס.
רואי חשבון בלשכה חוששים כי הגשת העתירה תעכיר את מערכת היחסים העתידית בין הצדדים ותקשה עליהם להגיע להישגים בתחומי החקיקה. בתגובה אמר מנירב כי "עוד לפני אישור התקציב הודענו שנעתור לבג"ץ אם חלק מהסעיפים לא יוצאו מחוק ההסדרים".

לשכת רואי החשבון נגד רשות המיסים | קרדיט: ויקיפדיה

"ההחלטה אושרה אז פה אחד בוועד המרכזי של הלשכה. העתירה אינה מיועדת לתקוף את מנהל רשות המסים העושה את תפקידו, או את יו"ר ועדת הכספים. חוק ההסדרים כולל סעיפים שחייבו חקיקה מסודרת. אנחנו נגד השיטה שנקבעה בחוק ההסדרים, שלפיה גם סעיפים לא רלוונטיים מבחינה תקציבית הוכנסו אליו מטעמי נוחות".

בתשובה לשאלה מדוע העתירה טרם הוגשה בפועל, אמר מנירב: "אנחנו עדיין ממתינים לפרוטוקולים של ועדת הכספים שדנה בסוגיות המס. למרבה הפלא, למרות שעברו מאז כמה חודשים, הפרוטוקולים עדיין לא הושלמו".

עד לשעת פרסום הידיעה לא התקבלה תגובת נשיא לשכת רואי החשבון.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.