חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

רומני או אובמה? התוצאה הכי גרועה לוול סטריט תהיה שוויון

הבחירות בארה"ב בשיאן, והמשקיעים והסוחרים מסכימים על דבר אחד ברור: השווקים רוצים מנצח ברור מחר בבוקר. כל אופציה אחרת לא תעזור לאף אחד מהצדדים.

הסקרים האחרונים שערך רויטרס מלמדים על מירוץ צמוד למדי, כשהנשיא ברק אובמה מוביל על יריבו מיט רומני ב-2%. הסקרים גם מראים על נצחונות של אובמה במדינות אוהיו, וירג'יניה ואיווה.

האנליסטים בארה"ב טוו תסריטי בלהות לגבי נצחונות של כל אחד מהמועמדים, שהסתמכו בעיקר על עמדותיהם הפוליטיות של הפרשנים. אך השווקים שונאים חוסר ודאות, ומירוץ צמוד מדי לנשיאות ייצור את אי הוודאות האולטימטיבי. מעט מאוד משקיעים, משני צדי המפה הפוליטית, מעוניינים בשחזור של השוויון בשנת 2000 בין ג'ורג' בוש לאל גור.

מי יהיה הנשיא? מיט רומני וברק אובמה | צילום: רויטרס

"אם נתעורר בבוקר רביעי ולא נדע מה התוצאות, הדבר ידחה גם את העיסוק בצוק הפיסקלי, שהוא הדבר השני הכי חשוב על סדר היום שלנו", אמר ארט הוגאן, מנכ"ל לזארד קפיטל מרקט בניו יורק.

שוקי המניות "היו חסרי כיוון בשבועות האחרונים בשל אי הוודאות בנוגע למדיניות הפיסקלית ולמדיניות המסים בשנה הבאה", אומר פרי פיאזה, מנהל אסטרטגיית ההשקעה בחברת הייעוץ קונטנגו קפיטל בסן פרנסיסקו. "עצם העובדה שאי הוודאות תהיה מאחורינו בתום הבחירות יכולה לגרום לראלי הקלה קצר".

רבים מאמינים כי תזוזה גדולה יותר של השווקים תגיע בעקבות ניצחון של רומני. "השוק מצפה לניצחון של אובמה, ולכן לא צפויה תגובה קיצונית בשווקים אם אובמה ינצח", אומר ג'ונתן גולוב, אסטרטג מרכזי בחברת UBS.

ראש הפד הבא

דאגה נוספת שעולה בשווקים היא הידיעה שניצחון של רומני יערער את מעמדו של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי. רומני הכריז כי יחליף את ברננקי, שמדיניותו היונית בשווקים הייתה עמוד התווך שתמך בזינוקי המניות בתקופה האחרונה. מדד S&P 500 עלה ב-67% מאז נכנס אובמה לשלטון – הזינוק הקיצוני ביותר אי פעם תחת נשיא אחד.

למרות הירידה בדירוג האשראי שספגה ארה"ב מסוכנות S&P באוגוסט 2011, התשואות על האג"ח ל-10 שנים של ארה"ב הגיעו לשפל היסטורי ביולי האחרון (ככל שהתשואה נמוכה יותר, מחיר האיגרת גבוה יותר). ניצחון של רומני יכול להגדיל את התנודתיות בשיעורי הריבית, כשהנשיא החדש יחליף את יו"ר הבנק הפדרלי, אומר טום סווניק, נשיא משותף של קבוצת אומניווסט בניו ג'רזי.

אך אם אובמה ייבחר לכהונה נוספת בת ארבע שנים בבית הלבן, אומר סווניק, למדיניות ההרחבה הכמותית הנוכחית יש פוטנציאל להאיץ את השווקים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן