חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

רומני מפקפק בנתוני האבטלה: המספרים אמורים להיות שונים

המועמד הרפובליקני מיט רומני מפקפק בדו"ח התעסוקה שהתפרסם ביום שישי האחרון לפיו אחוז האבטלה בארצות הברית בחודש שעבר ירד ונעמד על 7.8% – הנמוך ביותר מזה ארבע שנים.

דו"ח התעסוקה ממשיך להעסיק את ארצות הברית כשמערכת הבחירות מתקרבת ובמיוחד לאחר העימות הנשיאותי הראשון בו רומני יצא כשידו על העליונה. הדו"ח תופס מקום מרכזי לקראת הבחירות שייערכו בנובמבר בהן הרקורד הכלכלי של אובמה אל מול הניסיון העסקי של רומני תופסים מקום מרכזי.

אובמה ורומני לאחר העימות הראשון. צילום: רויטרס

רומני שנאם בוועידה בפלורידה בפני 6000 אנשים, יום לאחר פרסום הדו"ח המפתיע, אמר כי אם הנתונים היו מחושבים באותה דרך בה חושבו כשברק אובמה נכנס לתפקיד המספרים היו גבוהים יותר.

אמירתו של רומני מתייחסת לנתון המצביע על שיעור ההשתתפות בכוח העבודה, נתון שהיה 63.6% בחודש שעבר, לעומת 65.7% בינואר 2009, כאשר בנתוני האבטלה החודשיים שמפרסם הממשל האמריקני הנתון הזה לא נלקח בחשבון, גם לא לפני שאובמה נכנס לתפקיד.

כמו כן טוען רומני כי הסיבה למספרים שהוצגו בדו"ח האחרון היא כי אנשים רבים התייאשו ולא פנו למשרד העבודה ולא בגלל שעבודות חדשות נוצרו בשוק.

אמירתו של רומני באה לאחר זו של ג'ק וולש, המנכ"ל לשעבר של ג'נרל אלקטריק שצייץ בחשבון הטוויטר שלו והביע ספקות בדבר אמינותו של הדו"ח. "נתוני התעסוקה לא יואמנו, החבר'ה משיקגו מסוגלים להכל – אם לא בעימות אז בשינוי המספרים", כתב וולש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן