Forbes Israel Logo

רוני בר-און: הממשלה שטפה לציבור את המוח על כמה שטוב כאן

"הבעיה עם הגרעון שזו לא חייבת להיות עליה ליניארית, יש כאן את עקרון כדור השלג והמספר יכול לטוס למעלה", כך אמר שר האוצר בכנסת ה-17, רוני בראון בראיון לגל"צ.

"זו לא הפתעה, אני כבר אמרתי 40 מיליארד שקל ואמרתי 4% גרעון לפני 7 חודשים", הוסיף בראון. "אז באה הממשלה ביקשה לתקן בחוק את יעד הגרעון ל-3% (לפני כן עמד על 2%) ואני אמרתי אז שהם מבלפים, הרי ידענו כבר אז שזה יהיה 4%".

"אי אפשר להאשים את הדרג המקצועי, האנשים המקצועים ניהלו את משרד האוצר באופן מפואר ועברו את המשבר הכלכלי אולי הגדול ביותר בעולם ועמדו בו בכבוד. הממשלה שטפה לציבור את המוח על כך שהמצב הכלכלי כאן טוב ולא הפסיקו לספר כמה המצב פורח. אז הם ידעו לקחת את הקרדיט ושזה ייזקף לזכות הפוליטיקאים  – עכשיו מגיע הגרעון אז פתאום הדרג המקצועי אשם, השיטה הזאת לא מקובלת עליי".

בראון עם אולמרט | צילום: רויטרס

בראון גם לא חסך בביקורת על התקציב הדו שנתי שונהג על ידי הממשלה: "במציאות כלכלית עולמית בעייתית כמו שלנו, ואם מוסיפים לזה את המציאות הפוליטית והסקטוריאלית של מדינת ישראל שעוברת דרך הקופה ומוסיפים את המצב הגאו פוליטי, מבינים שאי אפשר ב-2010 לעשות הנחות מאקרו שיהיו תקפות ויציבות ל-2012. כאשר החליטו ב-2010 שייגבו 232 מיליארד שקל ממסים, מה הם ידעו אז? אז מכניסים רק 216 מיליארד והנה זה חור של 16 מיליארד שקל".

בראון לא אהב את הסכמי השכר עם המגזר הציבורי שהיו לדבריו מוגזמים. "אני בעד שאנשים ירוויחו טוב בשירות הציבורי אבל הייתה כאן הפקרות, הסכמים עם הרופאים, עובדי נמלים ועוד קבוצות והשאלה מי משלם את המחיר? את המחיר משלם הציבור – חבל שסיפרו לו כמה טוב ועכשיו המציאות תראה לו באמת כמה רע".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.