חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

רוצים שהילדים יצליחו בחיים? אל תממנו להם את הלימודים

רוצים שילדיכם יצליחו באקדמיה? עדיף שתתנו להם לעבוד כדי לממן את הלימודים. כך לפחות עולה ממחקר חדש שנערך בארה"ב, ומצא כי ככל שההורים משקיעים סכום רב יותר בהשכלה הגבוהה של ילדיהם, כך תוצאות הסטודנטים גרועות יותר, לפחות בכל הנוגע לציונים.

על פי המחקר, שנערך על ידי לורה המילטון, פרופ' לסוציולוגיה באוניברסיטת קליפורניה, ופורסם במגזין American Sociological Review, יש קשר הפוך התרומה של ההורים להשכלת ילדיהם לבין ציוני הסטודנטים בארבעה בתי ספר שנבדקו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

תוצאות המחקר מפתיעות למדי, משום שהאמונה הרווחת היא שככל שההורים יתרמו יותר להשכלת ילדיהם, כך יוכלו הילדים להתמקד בלימודים במקום לעבוד. אך מתברר כי סטודנטים אשר עלויות הלימודים שלהם משולמות במלואן על ידי ההורים מעורבים לרוב בעיקר בפעילות פנאי. במילים אחרות, הם חוגגים במקום ללמוד. מרביתם לא נכשלים לגמרי, אך הדבר פוגע בתוצאות האקדמיות שלהם.


צילום אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה

המילטון מצאה כי הציונים מושפעים פחות כאשר בתי הספר יוקרתיים יותר. במחקרהתגלה גם כי למרות הציונים הנמוכים יותר, שיעור סיום התואר בקרב סטודנטים שהוריהם מממנים את שכר הלימוד היה גבוה יותר.

עבור סטודנטים ממשפחות עשירות, הפגיעה בממוצע לא היית משמעותית להצלחתם בעתיד, אומרת המילטון, משום שאחרי שסיימו את הלימודים, השתמשו בקשרים של הוריהם כדי להתקבל למשרות נחשבות. אך סטודנטים ממעמד הביניים או משכבות סוציו-אקונומיות חלשות, אשר הוריהם עבדו קשה כדי לממן את לימודיהם, לרוב מתקשים למצוא עבודה עד רקע הציונים החלשים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן