Forbes Israel Logo

רכישת השעה: סווטש קנתה את הארי ווינסטון במיליארד דולר

הארי ווינסטון נפרדים מעסקי התכשיטנות. מותג היהלומים מכר את עסקי התכשיטים ושעוני היוקרה שלו לחברת סווטש (swatch) השוויצרית תמורת מיליארד דולר. במסגרת העסקה תשלם יצרנית השעונים לתאגיד התכשיטים 750 מיליון דולר ותקח על עצמה את חובתיו של העסק בהיקף של 250 מיליון דולר. 

בעקבות השלמת העסקה, הוחלט בסווטש כי מותג היהלומים הארי ווינסטון ייקרא מעתה "דומיניון דיימונד". מדובר בעסקה הגדולה ביותר של סווטש בעשור האחרון, המשקפת את הצלחתה של החברה. יצרנית השעונים דיווחה בשבוע שעבר על גידול של 14% בהכנסותיה, בעיקר בשל עלייה משמעותית בביקוש למוצריה בסין. 

בנוסף, במסגרת העסקה תכנס סווטש לעסקי הכרייה של הארי ווינסטון ובעתיד תשקול חדירה גם לפעילות ליטוש היהלומים.

לדברי סווטש הפוטניצאל הגלום בעסקה הוא גידול של כמיליארד דולר במכירות ותוספת של כ-250 מיליון דולר לרווח הנקי של החברה בתוך 4-5 שנים. 

לדברי האנליסט ג'ון קוקס מחברת מקפלר קפיטול מרקטס "מדובר בעסקה עם רמות סיכון גבוהות הנובעות מהיקפה הגדול יחסית לעסקאות אחרות בתחום". עם זאת הוסיף קוקס כי מדובר במהלך הגיוני עבור סווטש. 

המותג הארי ווינסטון מצטרף ל-18 החברות בבעלותה של סווטש, ביניהן אומגה וטיסוט.  חברת סווטש היא יצרנית השעונים הגדולה בעולם עם מכירות שהסתכמו ב-2012 ב-1.8 מיליון דולר. כעת נכנסת החברה לתחום תכשיטי היוקרה, בו היא תתחרה עם חברות ענק כמו קרטייה ושופארד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.