Forbes Israel Logo

רמי לוי: "בשביל קניות ב-8,000 שקל בחודש לא צריך מכרז"

רמי לוי לא מתרגש מהביקורות על ראש הממשלה. בתגובה לפרסומים הבוקר על כך שנתניהו קונה ברשת הסופרמרקטים שלו אמר לוי הבוקר: "לפני כמה שנים מתחו עליו ביקורת על כך שהוא לא קונה אצלנו, היום כשהוא כן קונה אצלנו גם מתלהמים. צריך להגיד לו תודה שהוא חוסך לקופת המדינה, הוא קונה אצלינו כי זה הכי זול". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לוי התייחס גם לטענות על כך שהרכישות של משרד ראש הממשלה נעשות ללא מכרז ואמר: "בשביל 8,000 שקל בחודש לא צריך מכרז". עוד הוסיף לוי כי רק הבוקר נודע לו על רכישות נתניהו בחנויותיו. 

רמי לוי | צילום: יח"צ

על פי הפרסומים, מעון ראש הממשלה רוכש מרשת רמי לוי קניות בכ-100 אלף שקל ל-13 חודשים. לדברי רמי לוי, מדובר בסכום נמוך במיוחד. "יש אצלנו משפחות שקונות ביותר מ-10,000 שקל בחודש". 

בנוסף פורסם כי מעון ראש הממשלה ביקש להאריך את ההתקשרות עם חברת רמי לוי והגיש בקשה לפטור ממכרז לקניות בסכום של כ-40 אלף שקל לחודשים מאי-דצמבר 2013. 

לפני כמה חודשים נשמעה ביקורת דומה על משפחת נתניהו על כך שהיא רוכשת גלידה בסכום של 10,000 שקל בשנה. בעיתונות הזרה נכתב כי למעון ראש הממשלה יש תקציב ל-14 ק"ג גלידה בשנה. באתר ב"גרדיאן" פורסם גם כי ראש הממשלה ואישתו מקבלים תקציב שנתי של 2.46 מיליון שקל לרכישת בגדים. 

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסומים על הקניות ברשת רמי לוי: "מדובר ברכישות מזון ומוצרי ניקוי הן עבור משרד רה"מ והן עבור מעון רה"מ. ההתקשרות המקורית עם רמי לוי, בחודש דצמבר 2012, נעשתה לאחר קבלת הצעות מחיר ממספר רשתות, והיא נמצאה הזולה ביותר. מאחר והתווים שנרכשו בחודש דצמבר הסתיימו, והליכי המכרז לבחירת ספק קבוע טרם הסתיימו, ביקש המשרד להרחיב את ההתקשרות הקיימת בסכום של עד ארבעים אלף ₪ נוספים, בקשה שאושרה על פי הנוהל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.