Forbes Israel Logo

רעידת אדמה במשק הישראלי: מנכ"ל טבע, ג'רמי לוין, סיים את תפקידו בחברה

לאחר מספר שעות בהן הכריזה הבורסה על "הפסקת מסחר" במניית חברת טבע, חודש לפני זמן קצר המסחר במניה. באופן טבעי בשוק מצפים לראות כיצד  יגיבו המשקיעים להודעה הדרמטית מהבוקר – לפיה דירקטוריון החברה סיכם עם לוין על סיום תפקידו כנשיא ומנכ"ל ענקית התרופות באופן מיידי. הדירקטוריון החליט למנות את מנהל הכספים וסמנכ"ל בכיר בטבע, איל דשא, כממלא מקום זמני.

בשיחה עם בעלי המניות העיקריים אמר יו"ר דירקטוריון טבע, ד"ר פיליפ פרוסט כי "לאחרונה התגלו ביננו לבין לוין חילוקי דעות שונים. בשבועות האחרונים ישבנו ודיברנו, והחלטנו שייטב לכולם אם דרכנו ייפרדו". פרוסט ניסה להרגיע את המשקיעים ואמר כי "החברה חזקה יותר מאי-פעם בעבר. אני הייתי קונה מניות של טבע". 

לוין עצמו הגיב להודעה מוקדם יותר ואמר: "מאז שהצטרפתי לטבע, ביצענו התקדמות אדירה בהתוויית מסלול חדש עבור החברה. אני מאחל לחברה ולעובדיה, אותם אני מעריך עמוקות, הצלחה מלאה. אני נושא עיניי להגשים הזדמנויות חדשות אשר בהן אוכל להמשיך ולרתום את ניסיוני ולתרום להתפחותה של תעשיית הפרמצבטיקה העולמית".

הולך הביתה. לוין | צילום: פרקר יאנג

כעת נשואות עיני כולם אל מניית החברה, אשר חזרה להסחר בשעה 14:45 לאחר הפסקת המסחר עליה הכריזה הבורסה מאז פרסום ההודעה. בינתיים, ממלא מקומו של לוין, איל דשא, אמר כי "יש לי את מירב הבטחון ביכולתה של הנהלת טבע ועובדיה להגשים את יעדינו ולהוציא אל הפועל את האסטרטגיה אשר התווינו עבור החברה".

ההודעה על סיום תפקידו של לוין הגיעה ימים בודדים לאחר פרסום בחדשות ערוץ 2 אודות כוונתו לעזוב את תפקידו – פרסום אליו הגיב באופן נחרץ כשפרסם הודעת הכחשה גורפת. "אני מכחיש מכל וכל את השמועות המרמזות על כך שאני שוקל להתפטר מניהולה של טבע" כתב לפני 3 ימים בלבד בהודעה מיוחדת שפרסם.

חברת "טבע", כזכור, הכריזה לאחרונה על שורת צעדי התייעלות, לרבות פיטורי 5,000 עובדים, מהם מאות עובדים בישראל. מאז, עמדה החברה במוקד תשומת הלב הציבורית כששרים ומומחים רבים נדרשו לשאלת המענקים אשר קיבלה מהממשלה על רקע פיטורי העובדים. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.