Forbes Israel Logo

שאנל 5 חוגג 100 שנה עם סרט קצר על הקונספט המתפתח של סלבריטאות

6 סלבריטים מעולם הקולנוע לקחו חלק בסרט לרגל 100 שנה לבושם האייקוני שאנל 5. צילומים: chanel
6 סלבריטים מעולם הקולנוע לקחו חלק בסרט לרגל 100 שנה לבושם האייקוני שאנל 5. צילומים: chanel
הבושם המפורסם בעולם חוגג 100 שנה להיווסדו ובשאנל בחרו להפיק סרט קצר בו הם מנסים להבין, באמצעות שש דמויות עיקריות מהעולמות האקלקטיים של סרטים, אקדמיה, מדיה וריקודים, את המשמעות של להיות מפורסם ואיך זה משפיע על התרבות ועל החברה

מה המשמעות של מפורסם? זה בדיוק הנושא איתו התקילו בשאנל שישה אנשי חזון, ואותו הם התבקשו לחקור בסרט קצר, סלבריטאי על פי (Celebrity By), שפורסם היום ב-Chanel.com לכבוד חגיגות 100 שנה לבושם המוכר ביותר של המותג – שאנל 5. אחרי הכל, כבושם המפורסם ביותר בעולם, הניחוח האייקוני ראה את עצמו באור הזרקורים. הסרט משלב תמהיל אקלקטי ומבליט את השחקנית ואת הפנים של שאנל 5, מריון קוטילארד, רקדנית הבלט והכוריאוגרפית מארי-אגנס גילוט, אייקון האופנה הסיני האנג הואנג, הפסיכולוגית לורי סנטוס, גריידון קרטר העורכת לשעבר של מגזין הווניטי פייר, והרקדן הכוכב ליל באק. כל אחד מהם שוקל מהו לדעתו מושג הסלבריטאות ועל השפעתו הרבה על התרבות והחברה.

סנטוס, פסיכולוגית ופרופסורית באוניברסיטת ייל, משקפת בסרט את הדרך בה אנו מתקשרים עם ידוענים – כמו גם מי הופך לסלבריטאי – ואיך זה השתנה במהלך מאה השנים האחרונות, בעיקר בגלל הרשתות החברתיות. "מצד אחד אני לא חושבת שאנחנו אובססיביים לכוכבי ה-TikTok כמו שהיינו למרילין מונרו, ולכן אני חושבת שלסלבריטאים לפני 100 שנה היה הרבה יותר כוח ונוכחות לטווח ארוך מאשר כעת", היא אומרת לפורבס. "עם זאת, אני כן חושבת שהפסיכולוגיה המסוימת בה אנו משתמשים כדי להעריץ ידוענים זהה. אחרי הכל, אנחנו יודעים שהאובססיה שלנו לסלבריטאים היא אבולוציה ממש ישנה. זו סוג התכונה שאנו חולקים עם קרובי משפחתנו הראשוניים, ולמרות שהחלק הפסיכולוגי עשוי להיות מאוד ישן, זו הדרך בה אנו מיישמים אותה שונה בימינו".

שאנל 5. צילום מסך מתוך היוטיוב הרשמי של שאנל

הודות למדיה החברתית, יש לנו גישה לסלבריטאים ולחייהם האישיים כמו שמעולם לא היתה לנו. מי לא התקרב לביתו של כוכב ברקע פוסט באינסטגרם, או צפה בסיור הארונות של דוגמנית-על ביוטיוב? "אני מאמין שההגדרה של סלבריטאים השתנתה במובן מסוים עכשיו שאתה באמת יכול להיות סלבריטי בן לילה בגלל הרשתות החברתיות", אומר ליל באק לפורבס. "אני חושב שהדרך בה הציבור רואה סלבריטאים עכשיו קשורה למספר העוקבים יותר מכל. מספר העוקבים שיש לאדם מסוים יכול להפוך אותו לסלבריטאי בעיני הציבור, לא משנה מה הוא עושה בחיים".

עם זאת, לעיתים ניתן לייחס את כוח השהייה לכך שהדמות או המוצר אינו משתנים, קרטר משער שזה מה שאפשר לשאנל 5 להישאר באור הזרקורים במשך מאה שנה. "זה בהחלט בושם אייקוני", הוא אומר. "וזה יכול להיות קשור לעובדה שזה נראה כמו שזה נראה ב-10 העשורים האחרונים. אני כן חושב שעקביות בסגנון חיונית לערך ציבורי לאורך זמן".

ליל באק מסכים שעקביות היא המפתח. "אני חושב ששאנל 5 הוא עדיין סלבריטאי אחרי 100 שנה מכיוון שאנל שמרה על רמה של עקביות ואריכות ימים שמגיעה הרבה מעבר לכך שיש כמות גדולה של עוקבים", הוא אומר. "מבחינתי, שאנל הוא מותג נצחי שהתמיד לאורך זמן כתמצית האלגנטיות, היופי, המסתורין והאופנה. כשאני חושב על סלבריטאים התכונות האלה משתלבות יחד עם זה".

לא משנה איך הסלבריטאים משתנים, רוב הסיכויים ששאנל 5 ימשיך להיות סלבריטאי בפני עצמו עוד 100 שנה. סנטוס אומרת כי "אני חושבת שלשאנל 5 יש כוח עמידה לאורך ונוכחות מושרשת, חזקים במיוחד; זה סוג המותג שנקשר עם אנשים מלוטשים להפליא, מפורסמים להפליא, ויפים להפליא לאורך השנים, ולכן אין זה מפתיע שאם יש איזשהו סלבריטאי שיהיה לו כוח עמידה לארוך זמן, זה כנראה יהיה שאנל 5".

צילום התמונה הראשית: chanel

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.