חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שבוע אחרי החוק להצלת ערוץ 10: קיצוץ של עד 15% בשכר העובדים

שבוע אחרי החוק שהציל את ערוץ 10: הנהלת הערוץ ועובדיה חתמו היום על הסכמי שכר המקצצים בשכר העובדים בשיעור של עד 15%. בנוסף, על פי ההסכם, בשנת 2015 יעניק ערוץ 10 לכל עובדיו קרנות השתלמות.

במסגרת דיוני ועדת לוקר הוצגה בפני ראשי ערוץ 10 תביעה חד משמעית לביצוע מהלך נוסף של התייעלות כתנאי להסדר שיאפשר את הארכת הזיכיון של הערוץ. עובדים המרווחים עד 7,000 שקל שכרם לא יקוצץ. עובדים המשתכרים בין 7,000-22,000 יספגו קיצוץ של 2% למשך שנה. על טווח השכר שבין 22,000-30,000 יקוצצו כ-3% ועל חלק השכר שמעל 30,000 שקל ייקבע קיצוץ בשכר בשיעור משתנה של 5%-15%.

בחודשיים האחרונים, ומרגע שהוצגה תביעה זו, ניהלו דירקטוריון הערוץ, ההנהלה וועד העובדים מגעים במטרה להגיע להסכמה בדבר הקיצוץ שיבוצע ובדבר ההשקעה בהון האנושי בערוץ 10 ובחברת חדשות 10.

צילום: אלירן אביטל

על פי ההסכם שגובש הוחלט על קיצוץ בשכר העובדים בשיעור של עד 15% כאשר שכרם של עובדים המשתכרים שכר ממוצע לא ייפגע כמעט בכלל, ומנגד שכבת מנהלי הביניים והבכירים יספגו קיצוץ בשיעורים משמעותיים. בנוסף יבוצע קיצוץ בהוצאות הערוץ על אחזקת רכב ועל ימי חופשה.

על פי ההסכם הקיצוץ יהיה תקף במשך שנת 2013 ולשנה אחת בלבד. בנוסף ההנהלה נתנה התחייבות שלא יתבצעו קיצוצים נוספים לפחות עד ראשית 2016.

לצד הקיצוץ המיידי בשכר, דירקטוריון הערוץ, ההנהלה ונציגות העובדים בערוץ הגיעו להסכמות גם באשר להשקעה ארוכת טווח בהון האנושי בחברה. במסגרת ההבנות יחל בערוץ 10 כבר בחודש הקרוב תהליך הדרגתי למתן קרנות השתלמות לעובדי הערוץ וחברת החדשות. על פי ההסכם, בשנת 2015 יהפוך ערוץ 10 לגוף התקשורת הראשון בארץ שכל עובדיו נהנים מקרנות השתלמות.

מנכ"ל ערוץ 10, יואב הלדמן: "אני שמח שלצד הצעדים הכואבים והבלתי נמנעים, הצלחנו, בשיתוף פעולה עם נציגות העובדים ובתמיכה מלאה של הדירקטוריון, להניח תשתית להשקעה מתמשכת וארוכת טווח בהון האנושי שלנו, זה מרכיב קריטי ביכולת שלנו להמשיך ולהתחרות ולהמשיך ולהתחזק."

את חבילת הקיצוצים ותוכנית קרנות ההשתלמות הציג היום מתן חודורוב יו"ר ועד עובדי הערוץ באסיפת עובדים שכינס. "במתווה ההסכם נשמרו עקרונות היסוד שקבענו: מניעת פגיעה בעובדים חלשים, צמצום משמעותי בקיצוצים שתוכננו למעמד הביניים, תחימת הפחתות השכר בזמן ויצירת "רשת ביטחון" שתמנע מהלך דומה ב-3 השנים הקרובות", אמר חודרוב. "מעל לכל, בולט בעיניי הצעד חסר התקדים שאנחנו מובילים בעיתונות הישראלית: פתיחת קרנות השתלמות לכל העובדים, בכל תפקיד ובכל רמות השכר. זו מהפכה דרמטית"

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן