Forbes Israel Logo

שוב גוגל בראש: הזינוק הכי גדול בשביעות רצון העובדים

משכורות מנופחות, עומסי עבודה קלים וימי חופשה בלתי נגמרים – כל אלה אינם בהכרח מתכון לעובד מאושר. למעשה, העובדים המאושרים ביותר – בארה"ב, לפחות – מייחסים את שביעות רצונם בראש ובראשונה לתמריצי-עובדים מהמעלה הראשונה, תוכניות קידום בקריירה ואיזון עבודה-פנאי מוצלח. החברות שהיו הכי מסורות להטמעה וקידום של אלה – ראו השנה זינוק באושרם המדוד של עובדיהן.

אתר המשרות Careerbliss.com פרסם את המנצחים השנתיים ב"פרסי הזינוק" שלו, המציינים את "החברות שעשו את הצעדים הגדולים ביותר כדי להגביר את אושרם של עובדיהם משנה לשנה". האתר העריך למעלה מ-50 אלף חברות שונות, ע"פ ביקורות ודירוגים שהתקבלו ממועסקיהן בכל רחבי ארה"ב, בכדי למנות את 50 המובילות. ההערכות חלות מ-2011 עד 2012, ובכדי להשתחל לרשימה כל חברה נצרכה לעבור לפחות 10 תסקירים בשנה. התוצאה מתארת את העלייה בשביעות הרצון של העובד לאורך השנה האחרונה – לא משווה את מידת שביעות-הרצון עצמה בין החברות. 

ליבו של התסקיר ביקש את הנשאלים להעריך 10 גורמי מפתח התורמים לאושרם של העובדים – כולל איזון בין עבודה ופנאי, מערכות היחסים עם הבוסים והקולגות, סביבת העבודה, משאבי המשרה, פיצויים, הזדמנויות צמיחה, תרבות ומוניטין, מטלות יומיות ואוטונומיה מקצועית. כל אלה דורגו על ידי הנשאלים בסולם של 1-5, כשהם מדרגים גם את חשיבותו של כל גורם לאושרם. התוצאות חושבו לכדי ממוצעים משוקללים, שהושוו לתוצאות המשוקללות של השנה שעברה. ושוב, המנצחת הגדולה היא גוגל, שאושרם הממוצע של עובדיה זינק השנה בלי פחות מ- 36.7%. לא מאוד מפתיע, אם להתחשב בהטבות הפראיות להם זוכים עובדי גוגל, עליהן שמענו (שוב) לאחרונה.

ב-CareerBliss מסבירים כי גוגל דווקא ירדה במדד האושר של עובדיה בשנה שעברה, אך עבדה רבות בכיוון במהלך השנה האחרונה – מה שבהחלט השתלם לה. גם לפני שנתיים, ב-2010, קטפה גוגל את המקום הראשון. 

במקומות ה-2 וה-3 ברשימה נמצאות חברות פחות מוכרות – סופרמדיה, חברת פרסום ואינטרנט מטקסס, ויוניסיס, פירמת IT מפנסילבניה. שתיהן הצליחו להעלות את מדד האושר של עובדיהן במעט יותר מ-20%. שמות גדולים אחרים ברשימה: דיסני – איי.בי.סי טלוויז'ן (מקום 12), מקדונלד'ס (מקום 25), ג'יי.פי.מורגן-צ'ייס (35) וסוני (42). קוקה-קולה הצליחה להשתחל לעשירייה הראשונה ונמצאת במקום ה-9.

רשימת עשרת החברות המובילות במדד הזינוק באושרם של עובדיהן:

10. AECOM – תאגיד שירותי תמיכה טכניים ומנהליים, לוס אנג'לס, קליפורניה (עלייה: 12.74%)

9. קוקה קולה – ענקית המשקאות הקלים, אטלנטה, ג'ורג'יה (12.79%)

8. אפלייד מאטיריאלס – תאגיד ייצור מוליכים-למחצה, סנטה קלרה, קליפורניה (13.19%)

7. דינקורפ – חברת תעשייה צבאית, פולז צ'רץ', וירג'יניה (14.39%)

6. ארנסט & יאנג – חטיבה אמריקאית של ענקית הרו"ח הבריטית (15.91%)

5. רוקוול קולינס – יצרנית טכנולוגיות מידע ומערכות תעופה, סיידר ראפידז, אייווה (17.6%)

4. ג'י.אי קפיטל – חטיבת השירותים הפיננסיים של ג'נרל אלקטריק, נורווק, קונטיקט (19.45%)

3. יוניסיס – חברה לשירותי ותוכנות IT, בלו בל, פנסילבניה (20.07%)

2. סופרמדיה – חברת פרסום ואינטרנט, דאלאס, טקסס (20.66%)

1. גוגל – חברת האינטרנט הגדולה בעולם ועכשיו גם חברת תוכן, מאונטיין וויו, קליפורניה (36.7%)

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.