Forbes Israel Logo

שוק היהלומים מחכה ללפיד ולבנט: "הענף זקוק למשקיעים חדשים"

ענף היהלומים בישראל ממתין לתמיכתה של ממשלה החדשה. הענף, שמהווה כיום כרבע מהיצוא התעשייתי של המדינה, מקווה כי השרים החדשים בממשלה יסייעו במינופו וקידומו של השוק. "אנו מקווים ששר האוצר ושר התמ"ת החדשים ישכילו לחזק את האיכויות החלשות ולתת לנו את הכלים לעשור או שניים חזקים", אומר נשיא הבורסה ליהלומים יאיר סהר. "אנחנו מקווים לתמיכה בתחום ייצור היהלומים וכן תמיכה בהכנסת שחקנים חדשים מהמערכת הבנקאית לענף". סהר מלין על כך שהבנקים הזרים בפועלים בארץ לא תומכים בענף.

לדברי מנכ"ל הבורסה, מוטי בסר, "ענף היהלומים נחשב לענף מסוכן ולא בצדק. המערכת שלנו מאוד איתנה מבחינה פיננסית ואנחנו זקוקים לשחקנים נוספים להגדלת נפח האשראי שלנו".
על מנת לקדם את ההשקעה ביהלומים ולחזק את מעמדו של הענף הישראלי בעייני העולם, קיימו בשבוע שעבר בבורסה את "שבוע היהלומים הבינלאומי". במשך חמשת הימים האחרונים אירח מתחם הבורסה ברמת גן למעלה מ-200 חברות בינלאומיות מהמובילות בענף.

מוטי בסר, מנכ"ל הבורסה ליהלומים | צילום: קובי פוקס

השבוע נועד לקניינים מכל תחומי הענף, מכרייה דרך ליטוש ועד מכירה. אורחי האירוע הגיעו לבורסה במטרה לקנות ולמכור את מרכולתם, וחדר המסחר במקום שימש כפלטפורמה בה התרחשו העסקאות, אשר להערכת סהר גלגלו מאות מיליוני דולרים. "באירוע הוצעה למכירה סחורה בשווי של מיליארדי דולרים וכבר ביום הראשון נעשו פה עסקאות בעשרות מיליוני דולרים". את הסכומים המדוייקים של העסקאות לא ניתן לדעת – הקניינים מעדיפים לשמור על חשאיות והבורסה מאפשרת להם לבצע את העסקאות בפרטיות מוחלטת.

במהלך השבוע התקיימו מכירות פומביות, מכרזי גלם ומכרזי מלוטש של חברות בינלאומיות מובילות בעולם. כמו כן, התקיימו סדנאות והרצאות מקצועיות, בהנחיית סגן יו"ר חברת GIA, טום מוזס, יו"ר קבוצת רפפורט, מרטין רפפורט, ויועץ ענף היהלומים, חיים אבן זהר.

יהלום צהוב | צילום: Toffeys

השבוע הבינלאומי התקיים בהשתתפות נשיא בורסת היהלומים הישראלית, נשיא DDC בורסת היהלומים של ניו יורק, ראובן קאופמן, חברי בורסת היהלומים של ניו יורק, חברי בורסות יהלומים אחרות בארצות הברית וברחבי העולם, וחברות מובילות בתחום היהלומים בינהן: אלרוסה, רפפורט, צופי'ס, דיאמדל, הניג-פיוז'ן, eDiamond ועוד.

בנוסף לעסקאות השוטפות, בסגרת האירוע התייקמה גם מכירה פומבית, בה הוצעו למכירה כמה מהיהלומים היקרים והנדירים בעולם וכן מספר תכשיטים עתיקים ואבני חן יקרות אחרות. 

טבעת עם יהלום צהוב | צילום: Toffeys

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.