Forbes Israel Logo

שוק המשקפיים מתחמם: האם מיקרוסופט מפתחת מתחרה לגוגל?

שוק המשקפיים מתחמם? ימים ספורים בלבד לאחר ההודעה של באיידו, החברה המריצה את מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בסין, על עך שהיא מפתחת גרסה משלה לגוגל גלאס, נראה כי לגוגל צפוי כאב ראש גדול בהרבה, והפעם מצד אחת השחקניות הגדולות ביותר בשוק – מיקרוסופט.

בעוד לא ברור עדיין מתי המתחרה הסינית תשיק את המוצר שלה, הדיווחים החדשים בשוק טוענים כי מיקרוסופט מתכוונת להשיק מוצר מקביל מטעמה כבר בשנת 2014.

אתרי הטכנולוגיה בארצות הברית שאבו את הדיווחים ממזכר שהעביר למשקיעים האנליסט ברייאן ג'ץ וויט, מחברת טופקה קפיטל מרקט. מדובר באותו אנליסט שחזה מוקדם יותר שעוד השנה תשיק אפל טלוויזיה עם תחליף שלט אטרקטיבי במיוחד, כולל חיישני מגע, אותו ניתן לענוד על היד, ממש כמו טבעת – כך שלא ברור כיצד יש לפרש את הערכתו החדשה.


האם באלמר מעוניין להיכנס לשוק המשקפיים? | צילום: רויטרס

במכתבו, פירש וויט כי "נראה לנו שגוגל ביצעה פריצת דרך משמעותית בנושא התוכנה בכל הנוגע למוצר החדש הזה. לכן, אנו מאמינים כי היוזמה תוביל לכך שחברות רבות אחרות ייכנסו לתחום פרטי הלבוש האלקטרוניים, ולכן יש לבחון אותו מקרוב". להערכתו, מיקרוסופט תהיה החברה הגדולה הראשונה להתחרות בגוגל, והיא תעשה זאת חודשים ספורים לאחר ההשקה הראשונית של גוגל גלאס.

נכון או לא, לא מדובר בהפתעה גדולה כל כך. מאז החלה גוגל לעבוד על המשקפים המפורסמים, התחילו שאר ענקיות הטכנולוגיה, מסמסונג ועד LG, לתת דעתן על מוצרים חכמים אותם ניתן ללבוש. אך בעוד גוגל, וכעת גם מיקרוסופט, מתמקדות במשקפיים, אפל בוחרת להשקיע דווקא בשעון חכם – iWatch.

לא ברור עדיין איזה מוצר מרשים יותר ביכולותיו, אך נראה כי מבחינה כלכלית דווקא הענקית מקופרטינו היא זו שעלתה כאן על נוסחה מנצחת. בעוד המשקפיים של גוגל צפויים לעלות כ-1,500 דולרים, ואלו של מיקרוסופט, על-אף שמחירם הייעודי טרם פורסם, ודאי לא יהיו זולות יותר באופן משמעותי, ניתן להניח כי השעון של אפל יהיה נגיש יותר להמוני חובבי הגאדג'טים.

לידיעה המקורית

לעוד ידיעות מניוז גיק:

אחרי כשלון המפות, אפל עובדת על Street View עצמאי משלה

צ'יטה מדיקל הישראלית מגייסת 14 מיליון דולרים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.