חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שחקן חיזוק: כמה שווה אבי גבאי, השר היחיד שאינו חבר כנסת?

בחודש שעבר סגר אבי גבאי מעגל; 17 שנה לאחר שעזב את המגזר הציבורי כרפרנט ורכז צוות התקשורת באגף התקציבים במשרד האוצר חזר בדלת הקדמית ומונה לשר בממשלה. גבאי אמנם אינו חבר כנסת, אבל נבחר על ידי שר האוצר משה כחלון לכהן כשר להגנת הסביבה. "כולנו ביקשה את המשרד להגנת הסביבה מתוך הכרה בחשיבותו לאיכות החיים של כל אזרח", אמר בראיון קצר לדה־מרקר עם כניסתו לתפקיד. "נכון ש'כולנו' הציבה את נושא הדיור בראש סדר העדיפויות, אני מאמין שתהליכים מאוזנים ישמרו על הסביבה יותר ממצבי משבר, שמובילים לוועדות שדורסות את הכללים".

כשעזב את המגזר הציבורי היה גבאי בחור צעיר בן 32, בוגר חיל המודיעין, בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. את הידע והניסיון שרכש בתחום התקשורת במשרד האוצר ניצל לטובת משרתו הבאה, בחברת בזק, בה עבד במשך כ־14 שנה.

לדירוג המלא: הפוליטיקאים העשירים ביותר בישראל

הוא התחיל כעוזר למנכ"ל (עמי הראל), המשיך לתפקיד סמנכ"ל משאבי ניהול, סמנכ"ל כלכלה ואסטרטגיה ובהמשך מונה לתפקיד מנכ"ל בזק בינלאומי. ב־2007 מונה לתפקיד מנכ"ל בזק. בשני תפקידיו האחרונים בבזק היה גבאי דומיננטי מאוד, הוביל מהלכים מוצלחים והטביע היטב את חותמו. בשנת 2013 החליט לפרוש מהחברה, מאז פעל מעט בעולם העסקי ושמו אף הוזכר בהקשר לקבוצה שניסה לגבש לרכישת אל־על. בשנה האחרונה הצטרף למשה כחלון והיה ממקימי מפלגת "כולנו".


גבאי | צילום: רון טופלברג

אל העולם הפוליטי מגיע גבאי עם צידה פיננסית מכובדת. על פי ההערכות, בתקופת עבודתו כמנכ"ל בזק צבר הון בשווי 52 מיליון שקל (לפני מס). ההון שצבר מורכב בין היתר מבונוסים ומשכר – כ־24 מיליון שקל – ומאופציות, ש־50% מהן, בשווי 15 מיליון שקל, מימש בשנת 2010. שכרו של גבאי בבזק עמד על 175 אלף שקל בחודש ולצד זה קיבל בונוס בגובה 100% משכרו השנתי. בשנת 2010 אף קיבל בונוס נוסף בסך 1.4 מיליון שקל.

בשנה שעברה מונה גבאי לעמוד בראש ועדה ציבורית מיוחדת, שבחנה את התנהלות המרכז הרפואי הדסה, אך את מרב מרצו בתקופה זו הקדיש לתפקידו כראש מטה השטח של "כולנו". גבאי מקורב מאוד לכחלון, אך לא הוצב ברשימת המועמדים של המפלגה לכנסת. למרות זאת בחר בו כחלון לעמוד בראש המשרד להגנת הסביבה. במערכת הפוליטית רווחה טענה כי כחלון ביקש את המשרד כדי לכאורה להסיר מחסומים בכל הנוגע להתנגדות סביבתית לפרויקטים הקשורים בדיור.

גבאי נשוי ומתגורר עם רעייתו ושלושת ילדיו בדירה בשכונת תל ברוך בצפון תל אביב.
הנכס שברשותו והכספים הרבים שצבר בתקופת עבודתו בבזק הופכים אותו לאיש אמיד מאוד, ברמה המאפשרת לו – לפחות על הנייר – לפעול ללא ניגודי עניינים ולמען המטרה עצמה.

—————————-
גבאי סירב להתייחס לדברים ובחר שלא לחשוף את הצהרת הונו הרשמית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן