Forbes Israel Logo

שטייניץ לבלומברג: הפתרון לגרעון התקציבי הוא לא העלאת מסים

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, הנמצא עם פמלייתו בארצות הברית ואף נועד עם שר האוצר האמריקני, טימותי גייטנר, דיבר בראיון לבלומברג על בעיית הגרעון התקציבי בישראל.

שטייניץ אמר בראיון כי הפתרון לגרעון התקציבי של ישראל נמצא בקיצוץ ההוצאות הציבוריות ולא בהעלאת מסים. "מערכת מיסוי חדשה לא תעזור בכלל", אמר שטייניץ. "גם אם לא היה גרעון ממשלתי, או שהממשלה הייתה מגדילה את הכנסותיה באופן דרמטי, האופציה של הגברת מיסוי לא תעזור".

הגרעון התקציבי, שעל הנייר היה לסיבה הרשמית להקדמת הבחירות ל-22 בינואר, נעמד על 14-15 מיליארד שקל וצפוי להגיע לרמה של 4% מהתמ"ג, כפול מהיעד המקורי. בנוסף, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עידכנה לפני מספר ימים כי הצמיחה בישראל הואטה ונעמדה על 3.3%, זאת לעומת 4.6% ב-2011 ו-% ב-2010.

שטייניץ וגייטנר 

תשואות על האג"ח ל-2022 שהנפיקה הממשלה בינואר 2012 נפלו ב- 110 נקודת או 1.1% לרמה של 3% . באשר לגיוס עתידי מתוכנן של הממשלה אמר שטייניץ לעיתון כי "אנחנו בודקים כל הזמן את השוק, תמיד יש שיקול לעשות את זה כאן, אבל שום דבר עדיין לא הוחלט".

מלשכתו של שטייניץ נמסר אתמול כי השר נסע לסבב פגישות מקצועיות בין היתר במועצה הלאומית לכלכלה בארה"ב. לשר הצטרך גם הממונה על אגף כלכלה והכנסות המדינה במשרד האוצר, ד"ר מיכאל שראל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.