Forbes Israel Logo

שיאן השכר במגזר הציבורי: מנהל מרפאת מומחים בכללית שמרוויח 124,365 שקל ברוטו בחודש

בעוד קברניטי המשק והממשלה עסוקים בניסיון לגבש הסכמה על העלאת שכר המינימום ל-5,000 שקל בחודש, מציג היום דוח הממונה על השכר באוצר, את שכרם המנופח של בכירי המגזר הציבורי.

עלות שכרו של שיאן השכר במגזר הציבורי ב-2013 עמדה על 152,576 שקלים בחודש. מדובר, כמו מרבית שיאני השכר, ברופא בכיר – מנהל מרפאת מומחים של שירותי בריאות כללית. מיד אחריו ניצב מומחה עיניים שעלות העסקתו עמדה על 139,574 שקלים בחודש, ומנהל יחידת כירורגית כלי דם שעלות העסקתו עמדה על 125,885 שקלים בחודש – שניהם משירותי בריאות כללית.

למעשה, כל 25 המשתכרים המובילים עם עובדי שירותי בריאות כללית, מלבד מנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא. ראשי מנגנוני הביטחון למשל, רחוקים מן הפסגה ובכל זאת נהנים ממשכורות נאות בהחלט: הרמטכ"ל, בני גנץ השתכר כ-81 אלף שקל בשנה החולפת, מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו השתכר כ-85 אלף שקל וראש השב"ס, אהרון פרנקו הכניס לכיסו כ-84 אלף שקל בחודש.


המפכ"ל דנינו. הרוויח יותר מהרמטכ"ל גנץ | צילום: ויקיפדיה

עובדי נמל אשדוד מרוויחים את השכר הממוצע הגבוה במשק – כ-28 אלף שקל בחודש. ממוצע השכר בחברת החשמל עומד על כ-24 אלף שקל ובבנק ישראל על כ-25 אלף שקל בחודש.

פערים משמעותיים מתגלים כאשר מתבוננים על החלוקה המגדרית. רוב העובדים במגזר הציבורי הן נשים (כ-58%), אך ייצוגן במשרות הבכירות נמוך מאוד (רק 5% מראשי הדירקטוריונים הן נשים). מעבר לכך, שכר הברוטו של הגברים גבוה בממוצע משכר הנשים ב-23%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.