חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שיכון ובינוי: הרווח הנקי ירד ב-6% ל-156 מיליון שקל

חברת הנדל"ן והתשתיות שיכון ובינוי פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2013. על פי הדוח, הרווח הנקי של החברה ירד ב-6% ל-156 מיליון שקל, זאת בהשוואה ל-166 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2012. הירידה נבעה בעיקרה מירידה בשער החליפין של היורו, שהשפיעה על תוצאות החברה הציבורית איי.די.או, העוסקת בניהול דירות ונכסים מסחריים להשכרה בברלין.

הכנסות החברה ממכירות הסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל, ירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר בשל עיכוב בביצוע העבודות בפרויקט תשתיות של החברה ברפובליקת בנין וקצב ביצוע נמוך בפרויקט באזרבייג'אן. מנגד, הכנסות תחומי התשתיות והנדל"ן בישראל עלו, בעיקר בשל התקדמות ביצוע העבודות בפרויקט מעונות הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, מכירת תחנת דלק בבאר שבע ומכירת מרכז מסחרי ברמת אביב. כמחצית מהכנסות החברה הן מפעילות בינלאומית.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עוד דיווחה החברה על עלייה של כ-158% בהכנסותיה בתחום האנרגיה המתחדשת, שעמדו ברבעון על 98 מיליון שקל. תחום האנרגיה המתחדשת הוגדר על ידי הקבוצה כאחד ממנועי הצמיחה העיקריים שלה, לצד התחומים המסורתיים יותר של בנייה ותשתיות בארץ ובעולם. העלייה בהכנסות מגזר זה נבעה מהתקדמות בהקמה של מתקנים פוטו וולטאיים קטנים ובינוניים על ידי הקבוצה.

יו"ר שיכון ובינוי משה לחמני | צילום: יח"צ

עם זאת, החברה דיווחה על עלייה של 10% ברווח התפעולי שלה שעמד על 290 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. בחברה מסבירים כי הגידול ברווח התפעולי נובע בעיקר מעליה בסך של כ-60 מליון ש"ח ברווח התפעולי במגזר יזמות נדל"ן בישראל. האטת קצב הביצוע בפרויקטים ברפובליקת בנין ובאזרבייג'אן השפיעו לשלילה על הרווח התפעולי, אך הפעילות בישראל השפיעה עליו לחיוב כאשר בתחום האנרגיה המתחדשת רשמה הקבוצה לראשונה רווח תפעולי חיובי של 9 מיליון שקל, לעומת הפסד של 4 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2012.

עוד דווח כי צבר ההזמנות של החברה בתחום קבלנות בנין ותשתית הסתכם ב-30.1 מיליארד שקל מתוכם כ-8.6 מיליארד שקל הינם בגין הפעילות בחו"ל. בתום השנה הקודמת הסתכם צבר ההזמנות של החברה בתחום זה בסך של כ-2.8 מיליארד שקל שמתוכם כ- 8.3 מיליארד ש"ח בגין הפעילות בחו"ל.

תזרים המזומנים של שיכון ובינוי הסתכם ב-327 מיליון שקל, זאת בהשוואה ל-301 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הנכסים השוטפים שבידי החברה הסתכמו ב-6.3 מיליארד שקל, 626 מיליון שקל פחות מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

בעקבות נתוני הרבעון הראשון החליט דירקטוריון שיכון ובינוי על חלוקת דיוידנד של 60 מיליון שקל. הדיוידנד יחולק ב-4 ביולי. 

לאחר פרסום הדוח אמר יו"ר שיכון ובינוי משה לחמני: "על מדינת ישראל להגדיל ולפתח בטווח הארוך את תחום האנרגיה המתחדשת, ליצור מקורות אנרגיה מתחדשים למדינה ולפתח תעשייה מקומית. אנו נמשיך להשקיע ולפתח את הענף לטובת המדינה, למעננו ולמען הדורות הבאים"

מנכ"ל שיכון ובינוי עפר קוטלר הוסיף: "החברה ממשיכה להראות תוצאות טובות בסביבה כלכלית משתנה. לקבוצה איתנות פיננסית, נכס לא מבוטל בימים אלה, וגם במבט לעתיד – לקבוצה צבר הזמנות של יותר מ-10 מיליארד שקל, מתוכם 7.6 מיליארד שקל מפעילות בינלאומית, שמהווים בסיס איתן להמשך הפעילות העסקית של החברה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן