Forbes Israel Logo

שיעור בטכנולוגיה: האם ה"גוגל גלאס" יכבשו את כיתות הלימוד?

הטכנולוגיה השפיעה רבות על צורת הלמידה בבתי הספר בעשור האחרון, אך כבר מזמן מכשיר חדש לא עורר כל כך הרבה ציפייה. זה אומנם עדיין מוקדם מאוד, אך גוגל גלס עשויים לכבוש בעתיד את כיתות הלימוד ולהפוך לדבר החם ביותר בתחום ההוראה.

משקפי גוגל הפכו נגישים לציבור רק לפני כמה שבועות, אך לאורך השנה האחרונה מורים רבים נרשמו לתוכנית הניסוי שאפשרה להם לבחון את המשקפיים כאמצעי לימוד. רובם, באופן טבעי מאוד נלהבים, אך הרעיון העלה כמה נקודות שבתי הספר יהיו חייבים לתת עליהן את הדעת לפני שהכלי הטכנולוגי החדש יכנס לחיי התלמידים והמורים.

במבט ראשון, ההתלהבות נראית מוצדקת: למשקפיים יכולים להיות אין ספור שימושים מועילים. המורה יוכל למשל לצפות בשיעור מנקודת המבט של התלמידים ובו בזמן לדאוג שהם אכן מקשיבים. בפעם הראשונה, המורה יוכל לקבל מושג איך זה מרגיש להיות תלמיד בשיעור שלו. היכולת להבין לא רק כמה התלמידים הבינו אלא גם מה גרם להם להבין, יכולה להיות קפיצת מדרגה ביכולת המורה לנתח את עבודתו.


בקרוב המורות לא יזדקקו עוד לעיניים בגב? משקפי גוגל בכיתות | צילום: shutterstock

לא חסרים רשמים של מורים שהתנסו בשימוש בגוגל גלס. אחד הבלוגים המתאר את החוויות כמו גם את האתגרים הוא 365 Days of Glass של מרגרט א. פאוורס העובדת עם תלמידים בבית ספר יסודי ליד פנסילבניה. פאוורס השתמשה במשקפיים כדי לתעד את התמודדותם של תלמידים עם תרגילים מכשילים במתמטיקה. גם הבלוג של המורה ג'וש פולר מוויסקונסין ושל סילביה טליסנו מברזיל מציגים את חוויותיהם מהשימוש בגוגל גלאס בכיתה.

אך לצד ההתלהבות הרבה, יש לציין כי היכולות שמאפשרות משקפי גוגל היו יכולות להיות מושגות גם באמצעות טאבלטים או סמארטפונים, וחלק מההתלהבות מהם היא עצם החידוש. למשקפיים יש כמובן גם פוטנציאל עצום להסחת דעת, וזה עוד לפני שהבאנו בחשבון את המחיר (1,400 דולר ליחידה), שספק רב אם בתי ספר יוכלו לעמוד בו.

כנראה שנאלץ לחכות ולראות האם המשקפיים החדשים אכן יהפכו ללהיט בבתי ספר ברחבי העולם או שההתלהבות תשכך כאשר יילקחו בחשבון ההשלכות המלאות של הכנסת הגאדג'ט אל הכיתות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.