חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שיעור במנהיגות: נשים בעסקים לא צריכות לוותר על העוצמה שלהן

כאשר מחמיאים לנשים, אומרת פאדמארסי ווריאר, במקרים רבים הן נוטות פשוט לומר "הצוות שלי עשה זאת". "נשים הן מאוד משתפות פעולה מטבען", מסבירה ווריאר, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומנהלת האסטרטגיה של סיסקו. "אם מישהו מחמיא לך, אנו [נשים] לעולם לא אומרות 'תודה'. אנחנו רק אומרות, 'הו זה היה שום דבר'". ווריאר אמנם מכירה בכך שמנהיגים חזקים צריכים לחלוק את הקרדיט, אבל מקרים כאלו, היא מאמינה, הם מקרים בהם נשים יכולות מבלי לשים לב "לבטל את העוצמה שיש לך".

כאחת הנשים הכי בולטות בעולם העסקים היום (היא דורגה מספר 57 ברשימת הנשים הכי חזקות של פורבס בשנה זאת), ווריאר מבינה כעת כיצד מלכודות פוטנציאליות כמו זו יכולות להשפיע על קריירה, כשהיא מודה שגם היא, בעבר, נפלה למלכודת ויתור על העוצמה שלה.
אולם ווריאר בבירור צמחה מחוויות כגון זו בזמן שעלתה בסולם הדרגות התאגידי. לאחר עבודה של 23 שנה בחברת מוטורלה, ווריאר הצטרפה לסיסקו ב- 2007 ומאז התגלתה כאחת המנהיגות המשפיעות ביותר בתעשיית הטכנולוגיה.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

במהלך 15 החודשים האחרונים, סמנכ"לית הטכנולוגיות ילידת הודו הובילה את סיסקו דרך 15 רכישות מדהימות, והרקע ההנדסי שלה, בשילוב עם החזון האסרטגי שלה עבור ענקית הטכנולוגיה, הנחיתו את ווריאר ברשימה הסופית למחליפים של המנכ"ל ג'ון צ'יימבר באפריל האחרון. יתרה מזאת, האישה העוצמתית הזו מגלמת מה זה אומר להיות מנהיגה "מחוברת", כשהיא הנהיגה קהילה של יותר מ 1.4 מיליון עוקבי טוויטר. ווריאר גם נשארה דוברת מחוייבת למען קידום נשים בתעשיית הטכנולוגיה.

לאחרונה ישבתי עם ווריאר לדון בשיעורי המנהיגות שהיא למדה, לעתים קרובות בדרך הקשה, בקריירה הדינמית שלה, כמו גם באתגרים החדשים שהיא מאמינה שמנהיגים חייבים כעת להתמודד עמם, בעולם ההיפר-מקושר של היום.


פאדמארסי ווריאר | צילום: רויטרס

כאשר את האישה היחידה בחדר, השתמשי בכך לטובתך

"זה די מפחיד ומאוד בודד לפעמים", מודה ווריאר כאשר זה נוגע לעבודה בתוך עולם ה STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה), הידוע כנשלט על ידי גברים. "את הולכת לתערוכות של טכנולוגיה או של הנדסה, ויש שם מעט מאוד נשים. במקביל, זו ברכה, מעצם העובדה שמבחינים בך", אומרת ווריאר. "אנשים נוטים לזכור אותך כאישה היחידה בחדר 'שאמרה את זה', או האשה היחידה בחדר שהיתה מהנדסת".
במקום להיות מאויימת, ווריאר מרגישה שמצבים כאלה יכולים ליצור "פלטפורמה יחודית" עבור נשים; כזו שהיא מאמינה שיצרה הזדמנויות עבורה להעביר את המסר שלה ולהישמע. "אני אומרת לנשים להשתמש בזה לטובתן", מדגישה ווריאר.

אל תנהלי סתם, תנהיגי

כאשר היא נשאלת לגבי השיעור הקשה ביותר שלה במנהיגות, ווריאר נזכרת בפגישה הראשונה שלה כמנהלת חדשה, בחדר מלא קולגות לשעבר שהפכו לפקודים ישירים. לאחר שהסבירה את הציפיות שלה, אנשי הצוות רק "גלגלו עיניים ויצאו מהחדר", היא נזכרת. "אני למדתי שהם קיבלו את העובדה שאני הבוסית שלהם, אבל הם לא כיבדו אותי".
בנסיעה הביתה באותו הערב, מדוכאת ועצובה, ווריאר הבינה שהיא היתה צריכה להרוויח את הכבוד והאמון שלהם לפני שאמרה להם מה לעשות. "זה ההבדל בין ניהול ויצירת מנהיגות", מסבירה ווריאר. "אנשים ילכו אחריך למרות שאת אולי לא המנהלת שלהם, מול רק לנהל קבוצה של אנשים".

על הצורך בניקוי רעלים דיגיטלי

כמו מנהלים מצליחים רבים, ווריאר מצאה את עצמה עובדת 24/7, אופציה שנעשתה קלה יותר תודות לעולם ההיפר-מקושר שהיא עצמה עוזרת ליצור. התוצאה: "את פשוט מגיבה לדברים באופן מכני", ווריאר אומרת. "אני מצאתי שאני הייתי פחות מתחשבת ויותר מגיבה… ויום אחד אמרתי לעצמי 'את צריכה לעצור', מפני שזה לא אפשר לי לעבד ממש את המידע כמו שהייתי צריכה".

היום ווריאר הופכת את ימי שבת ליום "ניקוי רעלים דיגיטלי" שלה, מחליפה את הזמן שפעם הקדישה למיילים – לעיסוק בתחביבים שכוללים ציור וכתיבת שירת הייקו. התוצאה? "זה עושה אותי מנהיגה טובה יותר" מתארת ווריאר, "מפני שזה מאפשר לי פשוט לקחת צעד אחורה – במיוחד אם את מתמודדת עם נושא מסובך – ולחזור עם נקודת מבט טריה והסתכלות שונה לטיפול בו".

"בזמן שהטכנולוגיה מעצימה אותנו להישאר מחוברים כל העת", ווריאר מודה, "זה תלוי בנו כאנשים להחליט מתי זה לא מתאים להיות מחוברים… ולהתנתק כשצריכים".

הפריעי לעצמך

מנהיגים כיום דנים כל הזמן בצורך לשבש ארגון או תעשיה, להפריע להם, אבל ווריאר מאמינה שצריך גם להפוך את המטרה הזו לאישית. למרות שהיא צמחה במהירות מתוך הדרג ההנדסי של מוטורולה, היא התחמקה ממעברים לצדדים שהיו עלולים לחשוף אותה לחלקים אחרים של החברה בתחילת הקריירה שלה. במקום זה, היא בחרה להשאר על שביל ליניארי "רק בגלל שהצלחתי והיה לי נוח".

העצה שהיא היתה נותנת לעצמה לפני 20 שנה? "הייתי אומרת לעצמי לקחת סיכונים בקריירה שלי מוקדם יותר. הייתי אומרת לעצמי להפריע לעצמי יותר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן