Forbes Israel Logo

קצר ולעניין: קוויבי רוצה להביא את הסטרימינג אל המובייל שלכם

עם גיוס של 1.8 מיליארד דולר והמונים ברחבי העולם שהיו סגורים בבית, למשתמשים לא היתה ברירה אלא לנסות את קוויבי - שירות שמציע תוכניות שמוגשות בפרקים קצרים

בנובמבר 2017, כמה דקות לאחר שמג ווייטמן הודיעה כי היא עוזבת את תפקידה כמנכ"לית היולט פקארד אנטרפרייז, צלצל הטלפון שלה. על הקו היה ג’פרי קצנברג, שאותו הכירה מאז שעבדו שניהם בדיסני בשלהי שנות ה־80 ובתחילת שנות ה־90 של המאה הקודמת – ווייטמן עבדה בתכנון האסטרטגי; קצנברג ניהל את אולפן הסרטים.

הכתבה מופיעה בגיליון מאי 2020 של פורבס ישראל. לרכישת הגיליון לחצו כאן

"מה את עושה?", כך, נזכרת ווייטמן, שאל אותה ידידה. "לא יודעת", השיבה. אני היו"רית של ארגון Teach for America. אני בטח אעשה דברים עם בעלי ואטייל". היא ממשיכה: "הוא אומר, 'לא, מה את עושה הערב?' ואני אמרתי, 'מהיכרותי איתך, ג'פרי, אני נפגשת איתך לארוחת ערב'".

הבידור האיכותי

קצנברג טס לסיליקון ואלי, ובארוחת ערב במסעדת Nobu בפאלו אלטו שיווק לה את הרעיון שלו להביא לטלפונים הניידים את הבידור האיכותי. מבחינת ווייטמן, הרעיון ענה על כל הדרישות: השוק הפוטנציאלי לשירות הזה עצום, המגמות הקיימות תומכות בו והוא פועל בנישה ייחודית.

וויטמן: "מעולם לא ראיתי סביבה משתנה במהירות כזו. כל יום הוא יום חדש, עם נתונים חדשים ועם דאגות חדשות"

"בסוף אמרתי, 'אתה יודע מה? אני חושבת שמתבשל אצלי עוד סטארט־אפ'", מספרת ווייטמן, בת 63, שעשתה את הונה (3.2 מיליארד דולר) בשיתוף עם עוד יזם בעל חזון, פייר אומידיאר. היא עזרה להפוך את eBay מעסק של 30 עובדים והכנסות של 4 מיליון דולר כאשר הצטרפה ב־1998, לעסק של יותר מ־15 אלף עובדים והכנסות בהיקף של 8 מיליארד דולר, כאשר עזבה עשור לאחר מכן.

"אנחנו סוללים דרך לתחום שקיים רק בזכות שני דברים: יוטיוב, וסטיב ג'ובס והאייפון", אומר קצנברג, בן ה־69. "שני הדברים הללו יצרו כעת נכס דיגיטלי חדש".

רעיון איום

שנתיים לאחר אותה ארוחת ערב, קוויבי (Quibi – חיבור מילים מגושם בין quick ו-bites – "נגיסות קטנות") ערוכה להשיק את שירות הסטרימינג לניידים שלה, שמציע סרטים מקוריים, תוכניות ריאליטי, קומדיות וחדשות, והכל ערוך לגודל של נגיסות בנות עשר דקות או פחות, מנה שמתאימה בדיוק לצפייה בטלפונים.

רבים בהוליווד חושבים שזה רעיון איום. בזמנים שבהם הצופים מוצפים באפשרויות בחירה של תוכן בידורי, רבות מהן בחינם, מי ישלם עבור עוד אחת? "אם אני הולך לצפות ב'משחקי הכס' במקטעים של שמונה דקות, מה ההבדל בין מה שהוא נותן לי ובין לחיצה על כפתור 'פאוז'?", אומר בלעג אחד מהאנשים החזקים בהוליווד, שביקש להישאר בעילום שם, משום שלקוחותיו מוכרים תוכניות לקוויבי.

מג ווימן ןג'פרי קצנברג. הכירו בדיסני. צילום: shutterstock
מג ווימן וג'פרי קצנברג. הכירו בדיסני. צילום: shutterstock

בארי דילר, שהוא אולי איש החזון הגדול ביותר בדורו בהוליווד, התייחס לאחרונה לקוויבי כ"ספקולציה נועזת" מצד תלמידו (קצנברג עבד בשביל דילר בפרמאונט בשנות ה־70). "הוא כל כך חשוף בשטח עם זה".

בדיוק בזמן

הפעם, קצנברג גייס מספיק כסף כדי ללכת עם זה עד הסוף, כולל מיליארד דולר באוגוסט 2018 מחברות כמו עליבאבא, דיסני וסוני. במרץ האחרון הושלם למרבה המזל גיוס המשך של 750 מיליון דולר, ימים ספורים לפני שווירוס הקורונה הקפיא את המדינה.

קצנברג: "אנחנו סוללים דרך לתחום שקיים רק בזכות שני דברים: יוטיוב, וסטיב ג’ובס והאייפון. שני הדברים הללו יצרו כעת נכס דיגיטלי חדש"

"מעולם לא ראיתי סביבה משתנה במהירות כזו", אומרת ווייטמן. "כל יום הוא יום חדש, עם נתונים חדשים ועם דאגות חדשות". למרבה המזל, קווין הארט וג’ניפר לופז כבר סיימו לעבוד על התוכניות שלהם, וספילברג עובד גם הוא על סרט, ומה שמושך אותם הוא עסקת "מזומן פלוס" שמאפשרת להם להחזיק בזכויות על החומרים שלהם. אחרי שנתיים הם יכולים לתפור את "הנגיסות הקטנות" שלהם ולהעלות אותן כסרט באורך מלא.

אבל ייתכן שדווקא הסגר באמריקה יצר בהיסח הדעת את הרגע המושלם עבור קוויבי, כשנתוני הצפייה זינקו. אנשים ללא ספק יידעו שהשירות זמין: קוויבי מוציאה סכום ענק של 400 מיליון דולר על קידום השירות החדש שלה, ובאמצע מרץ היא הודיעה כי תציע את השירות ללא תשלום למשך שלושה חודשים. החל בחודש אפריל נפתח השירות לצפייה גם בישראל עם אותה ההטבה, שלאחריה המחיר עומד על 27.90 שקל.

"זהו זמן שבו יש לנו הזדמנות לעשות משהו שנותן לאנשים קצת אושר ושמחה והנאה וצחוק", אומר קצנברג.

מאמינים בג'פרי

לקוויבי יש גם יתרון הנובע מכך שהיא עמוסה בחומרים חדשים, בדיוק בזמן שהמגפה עצרה את ההפקות של כל התוכניות והסרטים. קוויבי צוברת תכנים מאז ספטמבר האחרון ומביאה בחשבון אפשרות של שביתת יוצרים, מתוך חשש לשידור חוזר של מחאת איגוד התסריטאים מ־2008, שעצרה הפקות חדשות למשך 100 ימים.

8,500 "נגיסות" מתוך 175 תוכניות. צילום: Quibi
8,500 "נגיסות" מתוך 175 תוכניות. צילום: Quibi

השירות עלה לראשונה ב־6 באפריל, עם 50 תוכניות מקור, לרבות סרטים המוגשים בפרקים עם סוף מותח, כמו המותחן Survive, בכיכובם של סופי טרנר (משחקי הכס) וקורי הוקינס (שחור על לבן); 120 תוכניות ריאליטי ותעודה; וכמו כן, תוכניות של חדשות, מזג אוויר וספורט. בסך הכל מתחייבת קוויבי לספק בשנה הראשונה יותר מ־8,500 נגיסות קטנות מתוך 175 תוכניות.

אולם שאלת ה־1.8 מיליארד דולר בעינה עומדת: האם מישהו ישלם כדי לצפות בהם? אחדים מאנשי הוליווד מאמצים גישה של “אל תהמר נגד ג’פרי”.

"ג'פרי ביצע כמה מהלכים גדולים בחיים שלו, והוא הגיע להישגים יוצאי דופן", אומר מנהל בכיר באחת מסוכנויות הטלנטים הגדולות בהוליווד. "אם הימרת בצורה עיוורת על ג’פרי קצנברג במהלך 30 השנים האחרונות, עשית הרבה כסף".

צילום התמונה הראשית: Quibi

הכתבה מופיעה בגיליון מאי 2020 של פורבס ישראל. לרכישת הגיליון לחצו כאן

שער גיליון מאי 2020 של פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.