Forbes Israel Logo

שלדון אדלסון תרם 16.4 מיליון דולר למיזם החלל הישראלי SpaceIL

קבוצת SpaceIL, המשתתפת בתחרות LunarX Prize של גוגל להנחתה של רכב חלל על הירח קיבלה לאחרונה חיזוק תקציבי משמעותי מהמיליארדר היהודי והבעלים של ישראל היום, שלדון אדלסון. אדלסון, שהונו מוערך על ידי פורבס בכ-38 מיליארד דולר, והוא היהודי השני העשיר ביותר בעולם, תרם למיזם החלל סכום של 16.4 מיליון דולר.

עם תקציב של כ-36 מיליון דולר, מאמינים בקבוצה הישראלית כי יצליחו להנחית על הירח עד שנת 2015 את החללית הקטנה שהם בונים Sperrow (דרור) – צעד אותו הצליחו לבצע עד כה רק ארה"ב, סין ורוסיה.

Lunar X Prize של גוגל שהושקה ב-2007 תעניק פרס של 20 מיליון דולר לקבוצה הראשונה שתנחית חללית על הירח, תגרום לה לקפץ 500 מטר ולשדר תמונות ווידאו בחזרה לארץ. 33 קבוצות החלו את המרוץ, וכעת נשארו 18 בלבד, כולל צוותים מארה"ב, איטליה, יפן, גרמניה, ברזיל, קנדה, הודו וצ'ילה.


תורם 16.4 מיליון דולר למשימת החלל | צילום: רויטרס

הקבוצה הישראלית מאמינה שיש לה יתרון בשל גודלה הקטן של החללית שרוב משקלה נובע ממכלי הדלק ומערכת הדחיפה שלה. עד שהיא תנחת על הירח, משקלה ירד מ-140 קילוגרם לכ-40 קילוגרם בלבד.

"כיזם, אין דבר מלהיב יותר מבחינתי מאשר לתמוך בקבוצת אנשים שנאמר לי כי לא ניתן לתפוס את החלום שלהם", אמר אדלסון. ב-SpaceIL מקווים שגם אם לא יזכו, יוכלו ליצור "אפקט אפולו" שיוביל לגל של יוזמות וסטארט-אפים הנדסיים ומדעיים בתחום החלל בישראל, כפי שהנחיתה של ניל ארמסטרונג על הירח ב-1969 גרמה לדחיפה ציבורית של תחום החלל בארה"ב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.