Forbes Israel Logo

שנתיים אחרי המחאה החברתית: אלפי מפגינים צעדו ברחובות ת"א

ביולי 2011 יצאו עשרות אלפי מפגינים לרחובות תל אביב בהפגנה שפתחה את אירועי המחאה של אותו קיץ. הערב, שנתיים אחרי, שבו אלפי מפגינים לכיכר הבימה בתל אביב, במחאה על המצב הכלכלי במדינה. המפגינים קראו קריאות בגנות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד, ולאחר תום ההפגנה חסמו את נתיבי איילון.

האירוע המרכזי החל ב-20:30 בכיכר הבימה בשדרות רוטשילד בתל אביב, משם יצאו המפגינים לכיוון רחוב קפלן. בשעה 22:00 יצאה הפגנה משכונת התקווה, לציון שנה למותו של המפגין משה סילמן, שהצית את עצמו ומת בקיץ של השנה שעברה. צעדה נוספת לזכרו יצאה ממאהל המחאה ברחוב ארלוזרוב בעיר. 

בעקבות אירועי המחאה נחסמו לתנועה משעה 20:00 עד שעה 23:00, הרחובות הבאים: רחוב רוטשילד מהחשמונאים עד כיכר הבימה, רחוב מרמורק מאבן גבירול ועד המלך ג'ורג',רחוב אבן גבירול מקפלן עד שאול המלך ורחוב קפלן ממנחם בגין ועד רחוב אבן גבירול. בסופו, כאמור, נחסמו גם נתיבי איילון, ממחלף ההלכה ודרומה.

ההפגנה ברח' קפלן בתל אביב הערב | צילום: תומר ורון

מאחורי האירוע המרכזי היום עומדים דפני ליף, רגב קונטס ואחרים, מיוזמי המחאה החברתית של קיץ 2011. בעמוד הפייסבוק של האירוע נכתב: "זה הזמן של כולנו לחזור לצעוד ביחד, שלובי ידיים. אנחנו חייבות וחייבים לחזור ולהילחם ברחובות על החיים שלנו. המאבק הזה הוא מאבק על העכשיו ועל המחר של כולנו".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן