Forbes Israel Logo
עידן עופר. צילום: Better Place
עידן עופר. צילום: Better Place

שנת האליפות של עידן עופר: ההישג של המיליארדר עם אתלטיקו מדריד

לאחר שהוסיף להונו מיליארדים בשנה האחרונה, קבוצת הפאר הספרדית, שהוא נמנה עם בעליה, זכתה פעם נוספת בזכות ניצחון דרמטי במחזור הסיום

קבוצת הפאר הספרדית – אתלטיקו מדריד, שמבעליה נמנה המיליארדר הישראלי עידן עופר, זכתה אמש באליפות היסטורית בספרד לאחר ניצחון דרמטי במחזור הסיום – 2:1 על ריאל ויאדוליד. ׳הקולצ׳ונרוס׳ ממדריד שהובילו לאורך רוב העונה את הליגה הספרדית, הותירו מאחור שני מועדוני ענק אחרים, ברצלונה של ליאו מסי ואת היריבה העירונית המושבעת, ריאל מדריד.

זו האליפות הראשונה בה זוכה עופר כבעלי הקבוצה. באליפות האחרונה זכה המועדון הספרדי במאי 2014 – כמעט שלוש שנים לפני שהמיליארדר הישראלי נכנס להשקעה.

בנובמבר 2017 רכש עופר 15% ממניות הקבוצה וכעבור שלושה חודשים מימש אופציה לרכישת 17% נוספים, כך שהיום מחזיק הישראלי בנתח של 32% מהמועדון. שווי אחזקותיו הנוכחי של עופר באתלטיקו מדריד מוערך בכ-320 מיליון דולר (כ-260 מיליון יורו), מה שמשקף לו תשואה של למעלה מ-150% על השקעתו.

הוונדה מטרופוליטנו, אצטדיונה הביתי של אתלטיקו מדריד. צילום: Shutterstock

אתלטיקו מדריד מדורגת כאחת מ-20 מקבוצות הכדורגל היקרות בעולם. לאחרונה העריך פורבס בדירוג מיוחד את שווי המועדון בכמיליארד דולר (כ-820 מיליון יורו), ומיקם את המועדון הספרדי במקום ה-13 מבין קבוצות הכדורגל העשירות מבחינת שווי.

זוהי לא השקעתו היחידה של עופר בענף הספורט הפופולארי בעולם. בנוסף לאחזקתו בקבוצת הכדורגל ׳אתלטיקו׳ הספרדית מחזיק עופר גם ב- 85% ממועדון הספורט הפורטוגלי , FC Famalicao, אשר מאז רכישתו על ידי הישראלי הספיק להעפיל אל הליגה הראשונה בפורטוגל – לראשונה מאז 1994.

אתלטיקו מדריד זוכה בגביע הליגה האירופית בשנת 2018. צילום: Shutterstock
מסכם שנה מוצלחת במיוחד

השנה האחרונה הייתה מוצלחת במיוחד עבור המיליארדר הישראלי, לא רק על המגרש אלא גם ובעיקר מחוצה לו. חברות הספנות שבבעלותו – וצים בראשן – נהנו בתקופה האחרונה מהתאוששות הסחר העולמי, מהגידול בביקושים לסחורות ומהמחסור בהיצע ההובלה, מה שהוביל לעלייה חדה בתעריפי ההובלה הימית ולזינוק ברווחי החברות.

חברת צים, שבה עופר הוא בעל המניות העיקרי באמצעות ׳קנון הולדינגס׳ שבשליטתו, רשמה ברבעון האחרון רווח של כ-590 מיליון דולר, לאחר שציינה בספרים הפסדים של 14 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2020. החברה העוסקת בהובלה ימית ברחבי העולם הונפקה בתחילת השנה על פי שווי של 1.5 מיליארד דולר ומאז זינק שוויה למעלה מפי שלושה לשווי נוכחי של 5 מיליארד דולר.

שנה של ביצועים פנטסטיים

גם יתר החברות הדומיננטיות בפורטפוליו ההשקעות של עופר רשמו בתקופה האחרונה ביצועים פנטסטיים. ICL (לשעבר כימיקלים לישראל) דיווחה ברבעון האחרון על גידול של 14% בהכנסות (ל- 1.5 מיליארד דולר) ושל 18% ברווח התפעולי תזרימי (EBITDA של 295 מיליון דולר). בז״ן התאוששה ועברה מהפסד של כ-150 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020 לרווח של כ-50 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה. מניות שתי החברות בהן הוא מחזיק נתח נכבד באמצעות החברה לישראל שבשליטתו זינקו מתחילת השנה בעשרות אחוזים – בז״ן בכ-30%, בעוד ICL רשמה תשואה פנטסטית של כ-40%.

השגשוג והפריחה המטאורית בעסקיו השנה הובילו כמובן גם לגידול משמעותי בהונו האישי של עופר אשר מוערך על ידי פורבס ב-6.1 מיליארד דולר. בכך רשם המיליארדר הישראלי קפיצה שנתית של 64% בשווי הכולל של נכסיו, לאחר ששוויו זינק בשנה האחרונה לבדה בקרוב ל-2.5 מיליארד דולר (בשנה שעברה הוערך שוויו ב-3.7 מיליארד דולר).

בדירוג המיליארדרים השנתי של 2021 שפורסם על ידי מגזין פורבס העולמי לאחרונה ונערך בשיתוף פורבס ישראל, דורג עופר בין 500 האנשים העשירים בעולם (במקום ה-440). מבין הישראלים העשירים, מדורג עופר במקום השישי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.