Forbes Israel Logo

שריג תוקף את ביטוחי הבריאות: מרחיב את ההגדרה למחלות קשות

המהפכה שמחולל עודד שריג בענף הביטוח ממשיכה. הבוקר פרסם הממונה על הביטוח במשרד האוצר טיוטת חוזר לפיה, הגדרת מחלות קשות בביטוחי הבריאות עוברת לאחריות חברות הביטוח. עד היום הייתה זו המדינה שהחליטה על הגדרות אלה, אולם מעתה יעדכנו חברות הביטוח את ההגדרות, על בסיס עקרונות אותם ניסח שריג.

בטיוטה נקבע, בין היתר, כי חברת ביטוח תכסה בפוליסה לביטוח מחלות קשות לפחות את המחלות הבאות: סרטן, שבץ מוחי, טרשת נפוצה ומחלות לב; חברת ביטוח תגדיר מחלות בפוליסות בהתאם להגדרות רפואיות מקובלות, ותחויב לעדכן הגדרות אלו עם כל עדכון רפואי, לפחות אחת לחמש שנים או כשתגלה צורך לעדכון, לדוגמה בעקבות יישוב תביעה.

לטיוטה מצורף נספח הכולל דוגמאות לליקויים בהגדרות של מחלות המכוסות בפוליסות המשווקות כיום. לגבי כל הגדרה, מוצגת הבעייתיות הקיימת בה והשינויים הנדרשים בה כך שתעניק כיסוי ביטוחי ראוי.


הרחבת הגדרות המחלות הקשות תאפשר כיסוי של יותר חולים | צילום: רויטרס

הגדרת מחלה קשה בפוליסת ביטוח תנוסח בהתאם להגדרות רפואיות מקובלות, כך שלכל הפחות יכוסו מקרים קשים ושכיחים של אותה מחלה. ההגדרה תעודכן בהתאם לשינויים טכנולוגיים ורפואיים המשפיעים על החלמת הציבור. על פי הטיוטה, אם נודע למבטח, לרבות דרך יישוב תביעה בעניים על שינוי בהגדרות המחלה, הוא יחוייב לשנותה בפוליסה בתוך 60 יום.

עוד קובעת הטיוטה כי חברות הביטוח יציגו באתר האינטרנט שלהן, לצד כל תכנית לביטוח מחלות קשות, את רשימת מאגרי המידע עליהם הסתמכה בהגדרת המחלות הכלולות בתכנית ביטוח.
במידה וחל שינוי בהגדרה של מחלה, תציג החברה באתר הודעה המפרטת את השינוי האמור, בסמוך למועד ביצועו. בנוסף, היא תפרט בדיווח השנתי למבוטחים, את השינויים בהגדרת מחלות שנעשו במהלך השנה בגינה נשלח הדיווח.

כמו כן, בטופס גילוי נאות של תכנית לביטוח מחלות קשות יצוין כי באתר האינטרנט של חברת הביטוח מוצגות הגדרות מעודכנות של מחלות הכלולות בתכנית ותוצג כתובת דף האינטרנט בו ניתן למצוא אותן.

לדברי שריג, "מדובר בצעד חשוב בהגנה לאורך זמן על מבוטחים. החוזר החדש נועד להבטיח כי פוליסות מחלות קשות יכללו כיסוי ראוי שיתעדכן בהתאם להתפתחות הרפואה עם השנים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.