חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

שר הבריאות האיטלקי יסייע לאזרחים לעשות דיאטה

הממשלה האיטלקית דואגת לבריאות אזרחי המדינה. משרד הבריאות באיטליה הודיע כי יגיש בקרוב הצעת חוק לאישור הממשלה להנהגת מס על משקאות המוגדרים "לא בריאים". לטענת שר הבריאות רנטו בלדוטסי, "זהו מהלך שייסיע להורים להכנסי את ילדיהם לדיאטה". 

אמנם במשרד הבריאות טרם הכריזו על המשקאות הספציפיים עליהם יחול המס, אך מסרו כי על כל אחד מהמשקאות ה"מזיקים" יגבו שלושה יורו סנט נוספים, מה שצפוי להגדיל את הרווחים ממכירת המשקאות ב-250 מיליון יורו. לטענת בלדוטסי, התוספת מהרווחים תשמש להורדת עלויות שירותי הבריאות הציבוריים באיטליה. 

המשקאות הקלים באיטליה מזיקים לדיאטה | צילום: רויטרס

בכיר במשרד הבריאות האיטלקי סיפר כי בלדוטסי התלבט לפני ניסוח הצעת החוק, מכיוון שחשש מהתנגדות חריפה מצד הציבור במדינה. אולם, החוק החדש עשוי להוריד את ההוצאות על הבריאות במדינה, שמצויה במיתון שהולך ומחריף. 

מס דומה מונהג בצרפת מזה כשנה, שם משרד הבריאות החיל את תוספת התשלום על כלל המשקאות הקלים, במטרה להפחית את שיעורי השמנת היתר בקרב האזרחים. המס בצרפת צפוי להוסיף כ-280 מיליון יורו לתקציב  משרד הבריאות במדינה בסוף 2012. גם בארה"ב שקלו עבר החלת מס על משקאות קלים, אולם מהלך זה נתקל בהתנגדות חריפה מצד האופוזיציה וירד מסדר היום. 

בשוק המשקאות האיטלקי פועלות בין היתר גם חברות קוקה קולה, נסטלה וסנלפגרינו, המהוות שחקניות מפתח בענף במדינה. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן