חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

תוכנית נטו למשפחה מגיעה לתלוש: אז כמה מגיע לכם?

תוכנית נטו למשפחה מגיעה לתלוש שלכם. החל מחודש יולי אתם צפויים לקבל את ההטבה רטרואקטיבית – כלומר בגין החודשים ינואר עד יוני, כאשר במקומות עבודה שלא יתארגנו בזמן תקבלו את ההטבה הזו רק באוגוסט. בכל מקרה ההטבה תתבצע רטרואקטיבית החל מחודש ינואר.

אז כמה מגיע לכם? הנה טבלה שממחישה את התוספת בנקודות זיכוי, כל נקודה שווה 215 שקל, במידה ורוצים לחשב לזוג, תכפילו לשניכם את התוספת בנקודות בסכום זה ותקבלו את הסכום נטו שיתווסף לשכר שלכם. זה יכול להיות משמעותי – אפילו סדר גודל של 500 שקל ויותר (למשפחה עם 2 ילדים ומעלה), אם כי בממוצע כולל (ארצי) מדובר על תוספת של כ-200 שקל.

מדריך נקודת זיכוי

מחשבון נקודות זיכוי

תוכנית נטו למשפחה – שאלות ותשובות

מי עומד בתנאי התוכנית, ובכמה יזוכה? 
בהקשר של נקודות הזיכוי ייהנו משפחות – הורים עובדים שיש להם ילדים קטנים מתחת לגיל 6. ברמת שכר נמוכה, אין משמעות לנקודות הזכות הנוספות (הם לא יתממשו), ונראה כי ההטבה תהיה הכי אפקטיבית בשכר הממוצע, ובשכבות הבינוניות.

ההטבה מסתכמת, על פני התקופה בממוצע ב-2 נקודות זיכוי (להורים) שמבטאים 215 שקל בחודש במשכורת. אבל צריך להיזהר מהממוצע, זה תלוי כמובן בגיל הילדים ומס' הילדים. בפועל, ההטבה האמורה להיות נמוכה יותר.

מעבר לכך, יהיו כאלו שלא יקבלו את כל ההטבה (לא מגיעים לשיעורי המס האלו), כך שההטבה האפקטיבית צפויה להיות 150-200 שקלים בחודש. כיום גברים זכאים לנקודות זיכוי בעבור ילד מיום היוולדו באופן מדורג, עד לשנה שבה מלאו לילד 3 שנים – נקודה אחת בעבור ילד עד גיל שנה, שתי נקודות בעבור ילד בגילאי שנה עד שלוש ונקודה אחת בעבור גילאי שלוש עד ארבע.

נשים זכאיות לפני התוכנית לחצי נקודה מיום הלידה ול-2 נקודות מגיל שנה ועד לשנה שבה ימלאו לילד 5 שנים. בעקבות התוכנית שני בני הזוג יהיו זכאים ל-1.5 נקודות זיכוי עד גיל שנה, ול-2.5 נקודות מגיל שנה עד גיל שש.

מתי מופסקת ההטבה בנקודות זיכוי?
ההטבות ניתנות בהתאם לגיל הילד בשנת המס. שנת מס מתחילה ב-1 לינואר ומסתיימת ב-31 בדצמבר. אם הילד הגיע לגיל 6 בשנת המס, הוא אינו זכאי להיחשב במסגרת ההטבות בנקודות זיכוי להורים. לדוגמא – נניח והילד נולד במאי 2012 – בשנת 2017 הוא יחגוג 5 והוריו יהיו זכאים בשנה זו להטבה. במאי 2018 הוא יגיע לגיל 6, אבל בכל שנת 2018 הוא אינו זכאי להטבה. קצת עקום, אבל זו לשון החוק. מי שנולד בתחילת השנה מרוויח יותר הטבות.

אפשר לנייד נקודות זיכוי?
כן, אפשר לנייד את נקודות הזיכוי לשנה הבאה. התוכנית כאמור אינה אפקטיבית במשכורות נמוכות (הם פשוט לא מגיעים למדרגת המס הזו) ולכן, אם יש ציפייה להעלאת שכר בשנים הבאות, ניתן להעביר את נקודות הזיכוי האלו קדימה, ואז ליהנות מהטבות המס המשמעותיות האלו.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר הון

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן