חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

תוצאות טובות לשיכון ובינוי: הרווח הנקי עלה ב-37% במחצית הראשונה

קבוצת התשתיות והנדל"ן שיכון ובינוי מדווחת על עלייה של 37% ברווח הנקי במחצית הראשונה של השנה, שעמד על 153 מיליון שקל. בנוסף, מהדוחות הכספיים של החברה עולה כי צבר העבודות שלה גדול מאי פעם.

במחצית הראשונה של 2015 הסתכמו הכנסות החברה ב-2.5 מיליארד שקל, ירידה של 13.5%. הירידה בהכנסות נבעה מירידה מהכנסות החברה בעולם, בעיקר עקב האטה בפרויקטים בניגריה ובאזרביג'אן. לעומת זאת, הרווח התפעולי עמד במחצית השנייה ב-359.5 מיליון שקל, עלייה של 48%.

החברה, אשר תחלק דיבידנד של 20 מיליון שקלים, זכתה השנה בחוזים חדשים בארה"ב, אפריקה ובארץ. בארה"ב נבחרה להקמת כביש אגרה בטקסס, בהיקף של מיליארד דולר. בארץ היא אחראית להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה ביחד עם חברת תשתיות סינית, בהיקף של 3.1 מיליארד שקל בשש השנים הקרובות. בנוסף, זכתה שיכון ובינוי בפרויקט התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, בה תבנה יותר מ-200 מ"ר.

מימין לשמאל: המנכ"ל הנכנס, ירון קריסי, יו"ר שיכון ובינוי, משה לחמני והמנכ"ל היוצא, עופר קוטלר | צילומים: סיוון פרג', רמי זרנזר

כאמור, הרווח הנקי עמד במחצית הראשונה על 153 שקל, אך סכום זה אינו כולל כמה פרויקטים משמעותיים שיוכרו ברבעון הבא. ביניהם נמצאים רווח של 130 מיליון ש"ח מהנפקת ADO Properties (בה היא מחזיקה ב-39%) בבורסת פרנקפורט, כבישי האגרה בטקסס ובקולומביה ופרויקט אשלים להקמת תחנת כוח תרמו סולארית בנגב בהיקף 1.5 מיליארד שקל.

מנכ"ל שיכון ובינוי, עפר קוטלר, אשר הודיע בשבוע שעבר כי יעזוב את תפקידו בעוד כחודשיים, ציין כי "הקבוצה מסכמת מחצית ראשונה חזקה, שבה זכינו בפרויקטים לטווח ארוך", אשר מהווים לדבריו "יישום של האסטרטגיה שלנו לטווח ארוך ולהגדלת נתח הפעילות הבינלאומית של הקבוצה". את קוטלר יחליף ירון קריסי.

יו"ר שיכון ובינוי, משה לחמני, הסביר כי "גם בימים בהם השווקים מראים על תנודתיות, שיכון ובינוי יודעת לספק למשקיעים שלה רווחיות ותשואה לאורך זמן".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן