Forbes Israel Logo

תפנית בשוק הסלולר: פרטנר הודיעה על הסכם שיתוף רשתות עם הוט מובייל

פרטנר והוט מובייל הודיעו היום כי חתמו על הסכם שיתוף פעולה במסגרתו יקימו במשותף רשת סלולרית חדשה מדור רביעי (LTE).

המיזם יהיה בבעלות שווה של שתי החברות, וכל אחת מהן תישא במחצית מההשקעה. ההסכם שנחתם לתקופה של 15 שנה, עדיין דורש את אישור משרד התקשורת והממונה על ההגבלים העסקיים, אך צפוי להיות מאושר מאחר שהוא תואם את מדיניות שר התקשורת ארדן בנוגע לשיתוף רשתות שיוביל לצמצום מספר אתרי התשתית הסלולריים.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר תקשורת ציין כי: "אנו נענים לקריאתו של שר התקשורת, מר גלעד ארדן, לשיתוף פעולה בין המפעילים במטרה לצמצם את מספר אתרי השידור ולאחד, ככל שניתן, את תשתיות מפעילי הסלולר, כל זאת בהתחשב בשיקולי איכות סביבה ורחשי הלב של הציבור. שיתוף פעולה זה, שהינו הראשון מסוגו בישראל, יביא להגברת התחרות באופן שייטיב עם הצרכן ולפיתוח תשתיות סלולריות מתקדמות ויאפשר ניצול מרבי של הספקטרום הקיים לטובת השקת שירותי הדור הרביעי. בנוסף, שיתוף הפעולה יענה על הדרישה הגוברת לשירותי דאטה סלולריים, ישפר משמעותית את חווית הלקוח ויאפשר לו ליהנות מהשירותים המתקדמים ביותר בישראל."

הרצל עוזר, יו"ר HOT mobile הגיב גם הוא: "אני מברך על ההסכם בין HOT mobile לבין חברת פרטנר, המהווה אבן דרך משמעותית בשוק הסלולר".

 ארדן. "מברך על ההסכם. יביא לצמצום בכמות האנטנות ברחבי המדינה" | צילום: מרק ישראל סלם

לפי ההסכם שתי החברות ימשיכו להתחרות ביניהן כספקיות סלולר וישמרו על ליבות רשת נפרדות. ההסכם בין החברות הוא הישג משמעותי לפרטנר שעד היום לא אירחה אף אחת מרשתות הסלולר החדשות. פלאפון לעומת זאת, צפויה לספוג הפסדים משמעותיים כתוצאה מהחיבור החדש.

שר התקשורת גלעד ארדן מסר בתגובה: "אני מברך על ההסכם, הוא יביא לצמצום בכמות האנטנות ברחבי המדינה. אין הצדקה במדינה קטנה כישראל לפריסת 5 רשתות סלולאריות עצמאיות. יחד עם קידום תשתיות התקשורת בישראל יש לשקול גם שיקולים נוספים הנוגעים לאיכות חיי האזרחים ולאופי המרחב הציבורי. הסכם השיתוף יקדם את התחרות בצורה המיטבית, יאפשר ניצול מלא של הספקטרום וחיסכון כספי, ממנו יהנו גם הצרכנים. משרד התקשורת בראשותי ימשיך לעודד את התחרות ולקדם פריסה של תשתיות תקשורת מתקדמות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן