Forbes Israel Logo

תשלום בתקשורת טווח אפס: סלקום וכאל חתמו על שיתוף פעולה

כאל וקבוצת סלקום חתמו על הסכם עקרונות לפיתוח כרטיס אשראי סלולרי משותף כאמצעי תשלום, 
בהתבסס על טכנולוגיית תקשורת טווח אפס (Near Field Communication – NFC). מדובר בטכנולוגיה ביצוע תשלומים באמצעות מכשיר הסלולר, והיא הטכנולוגיה המובילה בעולם כיום ליישומים סלולריים בתקשורת קרובה  ומאפשרת, בין היתר, תשלום בנקודת המכירה ללא גיהוץ או מגע של כרטיס האשראי אלא באמצעות מכשיר הסלולר על ידי העברתו מעל נקודת המכירה.

NFC היא טכנולוגיה מאובטחת של העברת נתונים ושידור מוצפן מאובטח במרחקים קצרים, וככזו מאפשרת תקשורת דו כיוונית מאובטחת בין שני מכשירים המצוידים בשבבי NFC שנמצאים בקרבה זה לזה. בקצרה, הרעיון הוא שכדי לשלם עבור מוצר, צריך לקרב את מכשיר הנייד ולהעביר אותו לצד קורא דיגיטלי מיוחד שימוקם לצד הקופות בחנויות. בעזרת פרטי האשראי שהוזנו מראש למכשיר, הקורא מזהה את הפרטים האישיים של הקונה ומשלים את הסליקה.

מנכ"ל סלקום ניר שטרן ומנכ"ל כאל ישראל דוד | צילום: סיון פרג'

טכנולוגיית NFC עתידה להפוך לסטנדרט בענף והטמעתה החלה כמעט בכל טלפון חכם שמושק לרבות טאבלטים ומחשבי לוח. במסגרת הסכם העקרונות, סלקום וכאל יחלו בפיתוח פעילות כרטיס האשראי הסלולרי, יחד עם שותפים נוספים בטכנולוגיית תקשורת טווח אפס. במסגרת שיתוף הפעולה תנפיק Cal ללקוחות סלקום שיצטרפו לשירות כרטיס אשראי דיגיטלי חוץ בנקאי.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן