100 ימים של חסד: איך ולמה מנכ"לית גוגל החדשה צריכה להוכיח את עצמה

זה רק השבוע הראשון שלה בתפקיד מנכ"ל יאהו!, אבל מריסה מאייר כבר סופגת ביקורות על היותה מינוי יוצא דופן "בלי ניסיון ממשי בניהול". 

"אני חייב לומר, אני לא יודע מה הם חשבו בחבר המנהלים של יאהו!", אמר הֶרְבּ גרינברג מCNBC השבוע. "זו הזדמנות נהדרת עבודה אבל זה גם חתיכת אתגר עבור משהו שאין לו באמת ניסיון מנהיגותי כלשהו". מאייר, מנהלת בגוגל לשעבר שאחראית למראה הנקי של עמוד הבית שלו, היא מהנדסת וממציאה עם כמה פטנטים רשומים בתחומי האינטליגנציה המלאכותית ועיצוב הממשק. זה לא מנע מפרשנים אחרים לבטא את דאגתם לגבי הצעד המפתיע: "זה המנכ"ל החמישי של יאהו! בתוך 5 שנים", אמר אחד הבולטים שבהם, "אנחנו בספק אם 5 הוא מספר מזל".

כבר לפני כן צפו כי מניית יאהו! תוכל להרקיע ל-100$ תחת הנהגתו של המנכ"ל הקודם, סקוט תומפסון. אבל תומפסון – שהגיע ליאהו! אבתור נשיא פייפאל לשעבר ומנהל המידע הראשי של ברקליס השקעות לשעבר, בין היתר – שיקר בקורות החיים שלו. הרמאות של תומפסון הובילה להתפטרותו המיידית. לפניו, הייתה זו קארול בארטז שהמיטה קלון וחרפה על החברה. איך מאייר כבר יכולה לדרדר את המצב?

לא מנהיגה, סחבקית. מאייר | צילום: רויטרס

בניגוד למבקריה, לכמה מהאנשים היותר חזקים בעמק הסיליקון יש אמונה רבה מיכולתה של מאייר להוביל את יאהו! להצלחה. מארק אנדרסין, מייסד נטסקייפ, אמר לביזנס אינסיידר שמאייר היא בחירה מעולה "משלוש סיבות: 1. היא בעלת ניסיון מוכח בניהול משאבים אופטימלי ויודעת איך להריץ את החברות האלו בהתאם ליכולות. אין הרבה מנהלי מוצר בתעשייה שלנו שיכולים לנהל משאבים. 2. היא מנהיגה מוכחת בניהול מוצר, ו-3. היא מכירה את האינטרנט היטב מבפנים ומבחוץ. יש הרבה אנשים שיש להם את שתי הסיבות הראשונות, אבל לא את השלישית". 

פרשן אחר אמר לוול סטריט ג'ורנל שאפילו שיש כבר "לוּק ותחושה" לרוחב יאהו!, "אין להתפלא אם נראה גם חדשים וייחודיים יותר מתקדמים לאורך המותג". פרשן אחר אמר לג'ורנל כי "הרקע של מאייר עשוי להפוך אותה למתאימה במיוחד לקחת החלטות רציונליות לגבי מה צריך להשאיר וממה צריך להיפטר". וגם מבקריה החריפים ביותר מודים: "ארבעת המנכ"לים הקודמים של יאהו! לא הבינו את האינטרנט. המנכ"ל החדש מבינה אותו, ומבינה היטב". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן