Forbes Israel Logo

37. סופי בלום

בהתאם למורשת הוותיקה של פרוקטר אנד גמבל, צמחה סופי בלום בתוך החברה ומילאה תפקידים שונים בארץ ובאירופה עד שמונתה ב־2004 למנכ"לית P&G ישראל. באחרונה היא מונתה לסגנית נשיא לשיווק אזורי, מרכז ומזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, מה שהופך אותה לאחראית על האסטרטגיה השיווקית של ענקית הקמעונות ב־107 מדינות, כולל ישראל. "התפקיד שלנו כמנכ"לים הוא לספק את התוצאות שהארגון הגדיר לעצמו", מגדירה בלום את התפקיד שלה בשיחה עם פורבס. "כדי שנוכל לעשות זאת בצורה אפקטיבית, אנחנו מובילים, בין היתר, מדיניות פרואקטיבית בכל הנוגע לאסטרטגיית משאבי האנוש שלנו. החברה מובילה אסטרטגיית אנשים שמושתתת על גיוון מגדרי ותרבותי. פרוקטר מדורגת בין 50 החברות המובילות בעולם לנשים. 

"אבל מעבר לכך, מה שמעורר בי השראה ומוטיבציה הוא שכללי המשחק ברורים לכולנו, בלי להתחשב במגדר או ברקע האישי והתרבותי – תוצאות. ברגע שאת מבינה על סמך מה את נמדדת, זה מאפשר צמיחה מוצלחת". 

מכיוון ש־P&G הוא בית מותגים, רובנו לא מודעים להשלכות הרבות שלו על חיי היומיום שלנו, מחיתולים ומוצרים היגייניים (פמפרס, אולוויז, טמפקס) ועד לרוב חומרי הקוסמטיקה והניקיון (ג'ילט, הד אנד שולדרס, אריאל ועוד) .למעשה, כשאנחנו עומדים מול מדפי השמפו בסופר, רובנו לא מודעים לכך שכמחצית משטח המדף יוצא מאחד המפעלים של P&G.


בלום | צילום: יח"צ

בלום, שמרבית הקריירה שלה התנהלה בתוך החברה, תרמה רבות לחדשנות המוצר ושיווקם של מותגים אלה, מתוך הבנה עמוקה של אסטרטגיה שיווקית, עולם המיתוג וחשיבות החדשנות לזה ולזה. היא הקימה כאן חממה ישראלית לחדשנות, P&G Israel House of Innovation, שהפכה לשם דבר במסדרונות פרוקטר העולמית, וייסדה יוזמה לגיוס דוקטורנטים מקומיים למחלקות המחקר והפיתוח של החברה. 

בנוסף, בהובלתה חתמה P&G על הסכם שיתוף פעולה עם הענקית הישראלית טבע, שהעמיק את המעורבות של הארגון בישראל. בלום אחראית במידה רבה על הקשרים הטובים של P&G עם ישראל, וסייעה לחברה הכל־אמריקאית להתגבר על הלם התרבות במפגש עם השוק הישראלי. מאז מונתה לתפקיד, שילשה את מספר העובדים בישראל והכפילה את הרווחים. מתוך הבנתה את עולם החדשנות והמיתוג, היא ממשיכה את הקו שסייע לחברה להצליח לאורך השנים, וממשיכה להוביל פיתוח מוצרים שמתאימים לקהלי יעד ספציפיים ומפולחים.

בשנות ניהולה הייתה בלום מעורבת בהקמת "אוניברסיטת P&G", שתורמת לפיתוח העובדים באמצעות קורסים רלוונטיים בישראל ובחו"ל. גם היורשת שלה בתפקיד, אלנה קודרישובה, צמחה בתוך החברה, ותגיע לישראל אחרי שנות פעילות ארוכות ברוסיה, שוויץ וארצות הברית. מבחינת בלום, הפיתוח האנושי בתוך החברה הוא חלק מהדי.אן.איי של הארגון. "אנחנו בונים את דור המנהיגים הבינלאומיים הבא", היא מסבירה. "בפרוקטר אנד גמבל אין מנכ"לים שמוצנחים מבחוץ. העיתוי היחיד בו ניתן להצטרף לחברה, בכל מדינה בעולם, הוא עם סיום לימודי התואר הראשון. הארגון שלנו מרגיש אחראי לא רק לפיתוח מומחיותם של העובדים, אלא גם לפיתוח הפוטנציאל המנהיגותי שלהם". בשנתיים הראשונות שלהם בארגון מבלים העובדים החדשים כ־30% מזמנם בפעילויות הכשרה. "אחד הדברים היפים בהכשרות אלה הוא שהן נערכות במשרדי החברה ברחבי העולם, ללא אבחנה מגדרית או גיאוגרפית", מתגאה בלום. 

במקביל לעשייה העסקית המרשימה שלה, בלום פעילה חברתית באפיקים שונים. היא מעורבת בוועידת הנשיא ומשמשת כיושבת ראש פעילה של עמותת צ.ב.ע (צעירים בונים עתיד), המפעילה באמצעות מתנדבים מרכזי העשרה בכל רחבי הארץ המספקים תמיכה חינוכית, חברתית והתנהגותית לילדים בכיתות ג'־ו'.

עד כמה חשובה בעינייך המעורבות החברתית במגזר העסקי?

"המגזר העסקי הוא שותף פנטסטי של המגזר הפילנתרופי – לא רק מההיבט הכספי אלא גם מההיבט של כישורים ניהוליים ועסקיים שיכולים להביא תועלת משמעותית למגזר השלישי, במקומות שבהם החברה זקוקה להם. אנחנו, למשל, מפעילים לאורך שנים פרויקט עולמי הקרוי "לחיות, ללמוד ולשגשג" (Live, Learn & Thrive) ומיועד לילדים מתחת לגיל 13. בהמשך לכך, בכל מדינה בה פועלת החברה, המנכ"ל המקומי בוחר כיצד ליישם את הפרויקט ובמה להתמקד ברמה המקומית. כך, בישראל אנו תומכים בעמותת צ.ב.ע. – מתמקדים בהיבטי הלמידה והשגשוג, מסייעים לילדים שללא עזרתנו היו נופלים בין הכיסאות ומאפשרים להם לרכוש ביטחון אקדמי וחברתי. מבחינתי, השילוב בין העולמות מאפשר לעצב עתיד טוב יותר. אני מאמינה גדולה במנהיגות על פי דוגמה אישית. פחות דיבורים – יותר מעשים".

עד פסח הבא:

ניתן לבלום זמן להתרגל לתפקידה החדש, בתקווה לראות אותה ממשיכה לפתח משרות מחקר ופיתוח בישראל, מובילה להוזלת מחירים בסל הצריכה הבסיסי של משפחה ממוצעת ומובילה לחדשנות טכנולוגית שתהפוך את המוצרים לידידותיים יותר לסביבה. 

 

  • היקף הפעילות העולמי של P&G עומד על 82 מיליארד דולר.
  • 4 מיליארד בני אדם משתמשים במוצרי P&G על בסיס יומיומי.
  • מחיר חבילת חיתולי פמפרס: 43־70 שקל.

 

לדירוג המלא – הנשים החזקות ביותר בישראל 2013

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.