מיליארד צופים לא טועים: כמות המשתמשים הממוצעת באתר סרטוני הווידיאו יוטיוב הגיעה למיליארד איש בחודש, או במלים אחרות – אחד מכל שני אנשים המחוברים לאינטרנט, כך חשפה היום החברה.
"אם יוטיוב הייתה מדינה, היינו המדינה השלישית בגודלה בעולם אחרי סין והודו", נכתב בפוסט שפורסם בלילה בבלוג הרשמי של יוטיוב.
לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק
בשנה האחרונה הגיע אתר שיתוף הסרטונים לשיאים חדשים, כאשר הסרטון "גאנגם סטייל" הקוריאני שבר את שיא הצפיות הקודם, ורשם עד כה 1.45 מיליארד צפיות. גם טרנדים כמו "הארלם שייק" תרמו רבות לפופולריות הגואה של האתר.
במקביל, המשיכו ספקיות האינטרנט בעולם, בעיקר בעולם המערבי, להרחיב את הרשתות ולספק למשתמשים גישה מהירה יותר לרשת, לצד צמיחה משמעותית בשוק הסמארטפונים והטאבלטים, מה שהביא לבום ברשתות החברתיות, וגם באתרי שיתוף הווידיאו.
צילום: רויטרס
ליוטיוב, כמו גם לפייסבוק, לקחו שמונה שנים עד שחצו את רף מיליארד המשתמשים. בספטמבר האחרון הודיעה פייסבוק כי חצתה את הרף. כעת הגיעה הרשת החברתית לרמת חדירה עולמית גבוהה כל כך, שהיא מתקשה כעת להמשיך בקצבי הצמיחה המרשימים שלה.
יוטיוב נחשבה לסיפור הצלחה מיד אחרי הקמתה על ידי שלושה עובדים לשעבר בחברת התשלומים המקוונים פייפאל ב-2005, כאשר מיליוני משתמשים נרשמו כבר בשנתה הראשונה. בשנת 2006 היא נרכשה על ידי גוגל תמורת 1.65 מיליארד דולר. אתר שיתוף הווידיאו מהווה הזדמנות גדולה עבור גוגל לפתח מקורות הכנסה נוספים מלבד אלה המסורתיים של חיפוש אינטרנטי ועסקי הפרסום. גוגל אינה חושפת את הכנסות הפרסום בפייסבוק, אך בשוק מעריכים כי הן מהוות נתח קטן בלבד מהכנסות ענקית החיפוש.
|