Forbes Israel Logo

דיווח: ישראל עשתה שימוש בבסיס טורקי לפני התקיפה בסוריה

אתר החדשות הרוסי RT דיווח הבוקר (ב') כי ישראל עשתה שימוש בבסיס צבאי בטורקיה לפני שהוציאה לפועל לפי מקורות זרים, את המתקפה על בסיס הנשק בעיר הנמל לטקיה, שבסוריה.

לפי הדיווח, יצאו המטוסים הישראלים מהבסיס הטורקי והגיעו ללטקיה דרך הים, כדי להימנע מהסיכון הקיים בכניסה למרחב האווירי של סוריה. במידה והדיווח יאושר, עלול הדבר לגרום לטורקיה מבוכה רבה.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

שיתוף הפעולה המדובר אינו מובן מאליו, וזאת מאחר שרק עד לא מזמן אופיינו היחסים בין ישראל לטורקיה בנתק מוחלט, כתוצאה מפרשת המרמרה בה נהרגו מספר אזרחים טורקים. את הנתק, שנמשך כשלוש שנים, סיים ראש הממשלה נתניהו בשיחת טלפון עם ראש הממשלה הטורקי, רג'יפ טאיפ ארדואן, בסמוך לסיום ביקורו של הנשיא ברק אובמה בארץ, שגם חתום על הפיוס.

על הנסיבות שהביאו להתנצלות הטלפונית, שקבלתה הותנתה בעמידה בתנאים של פיצוי משפחות הרוגי משט המרמרה ובהקלת המצור על עזה, אמר נתניהו: "המציאות המשתנה סביבנו מחייבת אותנו כל הזמן לבחון מחדש את מערכת היחסים שלנו עם המדינות באזור. בשלוש השנים האחרונות עשתה מדינת ישראל מספר ניסיונות להביא לסיום הנתק בינינו לבין טורקיה".

צילום: רויטרס

נתניהו הדגיש את התפוררות המשטר בסוריה כגורם מרכזי בהחלטתו ואמר כי "העובדה שבסוריה המשבר מחריף מרגע לרגע היתה שיקול מרכזי בעיניי. סוריה מתפוררת, ומאגרי הנשק העצומים והמתקדמים בתוכה מתחילים ליפול לידי גורמים שונים. הסכנה הגדולה היא נפילת מצבורי הנשק הכימי בידי ארגוני טרור".

על בסיס המצב המדאיג בסוריה, הגיעה גם התקיפה בלטקיה, כך לפי המקורות הזרים. התקיפה אירעה בחמישה ביולי, כאשר מספר מחסני נשק התפוצצו בשטח המחוז שבמערב סוריה. מהמרכז הסורי לזכויות אדם נמסר באותה עת כי ייתכן שהמחסנים נפגעו מירי טילים. על פי ראש הארגון, האירוע הביא לפגיעות בנפש. "בשעות הבוקר קולות נפץ זיעזעו את האיזור…ככל הנראה בשל פיצוץ מחסני נשק הסמוכים לעמדה של כוחות המשטר", נכתב בהודעת הארגון.

מספר ימים לאחר מכן, הבהיר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון כי ישראל אינה קשורה לפיצוץ שאירע במחסני הנשק. "זו תקופה ארוכה שאיננו מתערבים במלחמה העקובה מדם בסוריה", אמר יעלון בביקור בבסיס צאלים בדרום יחד עם הרמטכ"ל בני גנץ, והוסיף: "הצגנו קווים אדומים ואנו מקפידים עליהם. שם פיצוץ או פה גיחה במזרח התיכון, לרוב מאשימים אותנו".

לאתר דה פוסט

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.