Forbes Israel Logo

מחפשים מועמד חלופי לריבלין: רובינשטיין ויעקב נאמן מועמדים

יו"ר יש עתיד, שר האוצר יאיר לפיד, אמר הבוקר (ד') בראיון לגלי צה"ל, כי החלטתו להתנגד לכוונת ראש הממשלה לדחות את הבחירות לנשיאות בחצי שנה אינה נובעת מנקמה פוליטית על כך שמקורבו ח"כ עופר שלח לא קיבל את תפקיד יושב ראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

"בסופו של דבר זה משהו ערכי. זה כמעט לא פוליטי. אתה לא עושה שינוי חוקתי כל כך דרמטי ברגע האחרון", הסביר לפיד והוסיף, "אני לא נוקם באף אחד". הודעתו של לפיד מאמש על כך שהוא מתנגד לדחיית הבחירות לנשיאות מורידה את הנושא מסדר היום, משום שאין שלנתניהו אין שום סיכוי להשיג לכך רוב במליאה.

בתוך כך, גורמים פוליטיים בקרבתו של נתניהו אינם אומרים נואש מהסיכוי למצוא מועמד אחר במקום ח"כ ראובן ריבלין, שיתמודד מטעם הליכוד לנשיאות. השמות שהוזכרו אמש בכנסת הם שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין ושר המשפטים לשעבר פרופסור יעקב נאמן.


יעקב נאמן, הוזכר כמועמד | צילום: רויטרס

במערכת הפוליטית ממתינים להחלטתו של השר סילבן שלום – האם בכוונתו להתמודד על תפקיד נשיא המדינה, בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק נגדו.

רעייתו, ג'ודי ניר מוזס שלום, כתבה הבוקר בעמוד הפייסבוק שלה: "אספנו כוחות. הרגענו מעט את הפצע שנפער בנשמה ועכשיו ההחלטה". מוזס שלום הודתה לתומכים השונים, וכתבה: "תודה רבה על כל ההודעות באינבוקס שקוראות לסילבן לרוץ לנשיאות. מתנצלת שלא הצלחתי לענות לכולם. חצי הכוס המלאה, אנשים יקרים, שאם זה הדבר היחיד שהצליח בלש מטעם למצוא, ובלי להתייחס לאמיתות הסיפור, אחרי חודשים של בדיקות מעמיקות שבו פרמו את חייו, הבעל שלי הוא האדם הכי ראוי, נקי והגון".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קיים בימים האחרונים פגישות עם אחדים מהמועמדים לנשיאות והודיע כי ימסור בשבוע הבא על המועד שבו יתקיימו הבחירות לנשיאות במליאת הכנסת.

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, הודיעה הבוקר כי חברי הסיעה יקבלו חופש הצבעה לגבי בחירת נשיא המדינה. "כך אחד מחברי הסיעה יהיה רשאי להצביע בעד המועמד הנראה בעיניו", אמרה שקד, "אני עצמי לא החלטתי. כשתתגבש כל רשימת המועמדים, אחליט במי לתמוך". שקד מסרה כי ארבעה מבין חברי סיעתה חתמו על תמיכה במועמדותו של ח"כ ראובן ריבלין.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.