Forbes Israel Logo
July Wainwright The RealReal CEO by Celeste Sloman
July Wainwright The RealReal CEO by Celeste Sloman

כך הוכיחה ג'ולי ויינרייט שלהצלחה אין גיל

ויינרייט היתה מנכ"לית אתר pets.com משנת 1999. החברה הפסיקה את פעילותה בשנות ה־2000 המאוחרות. ביום שבו הודיעה על סגירת החברה, בעלה ביקש להתגרש. כעת, בגיל 53, היא התחילה מחדש וייסדה את אתר מוצרי היוקרה The RealReal, ששווה כמיליארד דולר


בפרויקט מיוחד בחר פורבס 50 נשים מובילות – מנהיגות שמשנות את העולם – ועושות זאת אחרי חמישה עשורים של ניסיון חיים. הן לא בהכרח הנשים החזקות ביותר, אך הן נשים שהצליחו למנף בצורה המרשימה ביותר את הניסיון שצברו כדי להשיג את ההצלחה הגדולה ביותר שלהן לאחר שחצו את גיל 50. כל אחד מהסיפורים שלהן משמש השראה עבור כולנו – נשים וגברים – ומבהיר שלהצלחה אין גיל. אחת מהנשים האלו היא ג'ולי ויינרייט, מנכ"לית ומייסדת אתר TheRealReal.

לפרויקט המיוחד של פורבס


"היתרון והיופי בכישלון פומבי, לפחות מבחינתי, זה שהחוויה הזו הרחיקה ממני את הפחד מכישלון. כי הנה, עכשיו אני כבר עשר שנים אחרי ואני חזקה יותר כאדם. כבר נחלתי כישלון פומבי גדול והתגברתי עליו. זה היה נורא בזמנו, אבל זה אפשר לי להתקדם בקצב מאוד מהיר ולייסד חברה חדשה ומדהימה.

האתר The RealReal הוא הפלטפורמה הגדולה ביותר למכירה חוזרת של מוצרי יוקרה אותנטיים. כשהייתי ילדה, ההורים שלי, שהיו שניהם אמנים, אהבו דברים יפים.

אמא שלי היתה הולכת לבתים של אנשים ומסתכלת על הריהוט שלהם. אם היא היתה רואה איזה שטיח יפה, היא היתה אומרת 'כשתהיו מוכנים למכור את השטיח הזה, אני אקנה אותו מכם'.

כשסגרתי את pets.com כדי להחזיר כסף לבעלי המניות, חשבתי על העובדים שלי. רציתי לוודא שיש להם חבילת פיצויים ועבודות עתידיות.

באותו יום בעלי הודיע לי שהוא רוצה להתגרש, כך שהיו לי הרבה אירועים בחיים באותה התקופה והכל קרה במקביל. בערך כחצי שנה לאחר מכן, הכל הכה בי. הבנתי שכל מה שקרה רע מאוד לקריירה שלי.

כל מדורי הטכנולוגיה כתבו עלי באופן אישי, כתבות בוטות. הם לא כתבו על החברה עצמה וגם לא התייחסו לבעיות הכלליות במשק. הם כינו אותי בכינויים מרושעים, אחד מהם הכתיר אותי לאישה הטיפשה ביותר בעמק הסיליקון. אלו היו זמנים קשים מאוד.

אבל במקום שאשבר, המילים הקשות האלו גרמו לי לחשוב מה אני הולכת לעשות בנוגע למצב. היה לי ברור שלא אוכל להשיג את עבודת החלומות שלי ממישהו אחר ושעלי להקים פלטפורמה משלי. זו היתה ההארה שלי, הרגע שבו הבנתי הכל.

ההישג הכי גדול של The RealReal הוא העלאת המודעות לכמות פריטי האופנה שיש ולכמות הפסולת ההולכת וגדלה בעולם. העלנו לשיח את היתרונות של קנייה מחדש של סחורה.

אנחנו מיישמים את זה בכל היבט. צמצמנו את היקף פליטת הפחמן שלנו, וחשוב מכך – אנחנו עובדים יחד עם חברי קונגרס ואנשי ממשל כדי לשנות חוקים קיימים ולהעלות את המודעות בנוגע לצרכנות מודעת, חשיבות המחזור וההפצה מחדש של מוצרים משומשים.

אני חושבת שכל אחד צריך לחשוב על הקריירה שלו כהשקעה לטווח ארוך. צריך לקחת סיכונים ואף פעם לא להפסיק לעשות זאת.

הלמידה הזו ממשיכה בכל גיל. כל אחד צריך להבין את הדברים בכוחות עצמו ואסור לוותר. זה משחק לטווח ארוך. הדבר החשוב ביותר הוא שכל אחד צריך לאהוב את מה שהוא עושה וצריך להיות מודעים להשלכות של ההחלטות שלוקחים לאורך הדרך.

אם מישהו בוחר להיות יזם, והייתי שמחה לראות יותר יזמיות בזירה, הוא צריך להבין שזו בחירת קריירה שתכלה את כל החיים שלו. אנשים צריכים להיות מודעים לזה ולשאול את עצמם האם זה באמת המסלול שהם רוצים בחיים שלהם, או שהם מעדיפים לבחור באיזון חיי המשפחה לצד העבודה לתקופה מסוימת ואז לחזור לפרק היזמי בחייהם בשלב מאוחר יותר.

עבורי, זו היתה הבחירה השנייה. הקמתי את RealReal The כשהייתי בת 53, אז אני עדה לכך שזה אף פעם לא מאוחר מידי להתחיל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.