בצל הקורונה: המהפך של תחום השיווק הדיגיטלי

יצירת קהילה והעלאת תוכן עם ערך מוסף - כך תייצרו מערך שיווק דיגיטלי יעיל | צילום: Shutterstock
יצירת קהילה והעלאת תוכן עם ערך מוסף - כך תייצרו מערך שיווק דיגיטלי יעיל | צילום: Shutterstock
המגפה הוכיחה שחברות שהתאימו את הנכסים הווירטואליים שלהן למציאות המשתנה הצליחו לשגשג ולפרוח גם במהלך השנה המאתגרת. מיצירת קהילה נאמנה לעקביות בהעלאת התכנים - אלו כל השינויים שחווה עולם השיווק העסקי

Contributors

שנת 2022 נמצאת מעבר לפינה, אך נראה שמגפת הקורונה לא צפויה להיעלם בקרוב. אם יש עובדה שנהייתה בהירה יותר נוכח המגפה היא שבמהלך החודשים הארוכים שלוו במתחים כלכליים ואי יציבות במשק, נהיה צורך ברור לאסטרטגיה דיגיטלית מובנית עבור עסקים שונים (בין אם מדובר בעסקים מקוונים או לא).

התוצאות דיברו בעד עצמן. חברות שפעלו לפי אסטרטגיה דיגיטלית סדורה לא רק שרדו את המשבר, אלא הצליחו לשגשג במהלכו על אף הקשיים. מאידך, חברות שלא עלו על הגל והמשיכו את התנהלותן כרגיל בלי להתאים את עצמן לנסיבות המשתנות, הדרדרו עד שבסופו של דבר נעלמו מהנוף.

למרות שמרבית האנשים מודים כי קיים צורך ביצירת אסטרטגיה דיגיטלית ואסטרטגיית סושיאל (אם כי רבים מפרידים בין שני הנושאים ומתמקדים רק בתפעול הרשתות החברתיות), מעטים מתייחסים לדבר המהותי באמת והוא אסטרטגיית התוכן.

כיום, יותר מתמיד, קיימת בהילות ביצירת אסטרטגיית תוכן שיווקית, לצד בניית תכנית סושיאל שהפכה לחלק בלי נפרד מהתנהלות עסקית יום יומית בכל תחום. אין ספק שקידום ממומן וכתיבת SEO הן טקטיקות התחלתיות נהדרות מבחינת בניית מערך שיווק מוצלח, אך כדי להשיג תוצאות טובות אפילו יותר יש לייצר תוכן איכותי שיעלה את העסק שלכם לרמה הבאה.

השלב הראשון – פשוט להתחיל

אם עדיין לא עשיתם זאת, מה שפחות סביר במצב הנוכחי של השוק, השלב הראשון עבורכם יהיה לפתוח חשבון כלשהו ברשת חברתית. כל רשת חברתית. אם אתם כבר יודעים ומבינים מי קהל היעד של המוצר או השירות שלכם, פתחו את החשבון תוך מחשבה על קהל היעד הזה.

מדובר בצעד קטן ופשוט אך משמעותי. התחילו להעלות תוכן לחשבון באופן עקבי. יצירת תוכן אותנטי באופן תדיר היא לא מטלה מאתגרת מידי ברגע שמתחייבים אליה ברצינות, אבל היא כן מצריכה עבודה והבנה שלא כל תוכן שיעלה לרשת יזכה לאותה הצלחה. עם זאת, חייבים להתחיל בהתחלה, ולכן עליכם לעשות זאת בהקדם האפשרי.

אפליקציות | צילום: Shutterstock
הצעד הראשון: לבחור פלטפורמה ולהתמיד | צילום: Shutterstock

אם אתה לא שם אתה לא קיים

אם בחשבונות הדיגיטליים של העסק לא עולה תוכן – המשמעות היא, הלכה למעשה, שהם לא קיימים במרחב הווירטואלי. על כן, חשוב להעלות תוכן לרשתות. חשוב שתזכרו שתוכלו להתחיל מהעלאת תכנים בפלטפורמה אחת ולא לחלוש על כמה פלטפורמות יחד, אך עליכם להקפיד לעדכן את הפלטפורמה שבחרתם באופן עקבי.

עם העקביות בא האתגר – ייתכן שלא כל תוכן שתייצרו ותעלו לרשת יהיה בבחינת הברקה, אך עם הניסיון והשפשוף תתחילו לייצר תכנים טובים ואיכותיים יותר לאורך זמן. בסופו של דבר, העקביות גם תגרום לצרכנים לשים לב אליכם.

לפי מחקר של Demand Metric, התוכן צריך להיות הרכיב הגדול ביותר באסטרטגיית השיווק שלכם: "70% מהאנשים מעדיפים לקבל מידע על חברה, מוצר או שירות מסוים על ידי למידה עליו ממאמרים, בלוגים או פוסטים, יותר מאשר מקבלת המידע מתכנים פרסומיים מסורתיים", הם מסבירים. חשוב לזכור שרמת הקשב של הקוראים והצרכנים היום הולכת וקטנה, מה שאומר שלא תצטרכו להעלות תכנים ארוכים במיוחד בתדירות גבוהה.

שווה לכל כיס

כדי להתחיל להניע את מערך השיווק החדש שלכם, עליכם להתחיל בקטן. קראו מאמרים בנושא ברשת וצפו בסרטונים חינמיים בנושא. בצורה זו תוכלו למצוא יוצרי תוכן שיוצרים תכנים שמוצאים חן בעיניכם מבחינת הטון וההגשה שלהם ותוכלו לנסות להבין כיצד הם מתחברים לקהל שלהם.

באופן אישי, אני מאמין שלא תמיד חייבים להעביר את ניהול המדיה לצד שלישי חיצוני ושניתן לנהל חלק מהפלטפורמות באופן עצמאי בלבד. חברת McKinsey and Company ציינה למשל כי "יש 1.5 מיליארד משתמשים ברשתות חברתיות ברחבי העולם ולכן מבחינה עסקית – חוסר ניצול של הפוטנציאל הגלום ברשתות, שהן כלי חינמי ויעיל, יהיה בבחינת השארת כסף על הרצפה". על כן, אל תחששו מהוצאות הקשורות בשימוש ברשתות החברתיות, התחילו את השימוש החינמי ותתחילו לבנות את הקשר עם הקהל שלכם בתור התחלה לפני שתחשבו על הודעות ממומנות ועוד.

אפליקציות | צילום: Shutterstock
"חוסר ניצול הכוח של הרשתות החברתיות הוא בזבוז משאבים יקרים" | צילום: Shutterstock

הפכו את עצמכם למומחים

בעבר, כדי לזכות לסטטוס מומחה או מקצוען, אנשים כתבו ספרים מקצועיים, העבירו הרצאות וביססו את מעמדם כברי סמכא. כיום, אנשים עושים את אותו הדבר בקלות באמצעות הטיקטוק והרשתות החברתיות. כל אחד יכול להיות היום מומחה במשהו, כך שמדובר במערב פרוע אינטרנטי של ממש בעיקר משום שניתן לשוות לעצמך תדמית של מומחה ברשת בקלות, באמצעות שימוש בטקטיקות פשוטות ומהירות.

הצעד הראשון בלהפוך למומחה מוכר בתחומך הוא קודם כל לשים את עצמך בפרונט, ועליך לעשות זאת לעתים תכופות. מחקר שפורסם בשנת 2019 ובחן את תפיסת המנהיגות בקרב משתמשים בלינקדין, קבע ש-58% ממקבלי ההחלטות מעידים על עצמם שהם בוחרים בבתי עסק או שירותים מסוימים בהתאם לתפיסת המנהיגות של מי שעומד מאחורי התוכן של המותג. יש רק לשער שהנתונים האלו המשיכו לטפס בימי המגפה משום שהכל עבר למרחב הווירטואלי באופן כמעט מוחלט.

כיום, כדי לתפוס את תשומת הלב הצרכנית, לא צריך להיות הידען הגדול מכולם או בעל העצות היעילות מכולם, אלא לשוות לעצמכם תדמית של מומחים כדי למקסם את התהודה שלכם ולמשוך את תשומת לבם של הקוראים.

עיצוב חוויית משתמש | צילום: Shutterstock
התוכן הוא המלך: כך תייעלו את אסטרטגיית השיווק שלכם | צילום: Shutterstock

השקיעו בבניית קהילה

לקראת השקה של מוצר או שירות מסוים, יש לנקוט בכמה פעולות התחלתיות הממוקדות בשיפור אסטרטגיית התוכן ויצירת קהילת צרכנים חזקה, יציבה ונאמנה. בניית קהילה הוא רכיב חשוב ובלתי נפרד מאסטרטגיית התוכן, אך רבים נוטים לשכוח ממנו או לזלזל בחשיבותו. לקהילה המקוונת יש כיום תפקיד מכריע מבחינת השיווק של עסקים שונים.

כדי לייצר קהילה משמעותית יש לפעול לייצור תכנים בעלי ערך מוסף שיעזור לאנשים להתחבר אל המותג באופן אורגני יותר. הפקת תוכן איכותי ובעל ערך לקוראים היא דרך טובה להתבלט באמצעות התוכן ולמשוך צרכנים עתידיים על ידי הגברת תחושת האמינות של המוצר וביסוס תפיסת המומחיות.


יונתן (יוני) פרנקל הוא מוביל מחלקת שיתופי הפעולה בחברת Atento Captial בטולסה, אוקלוהומה. במסגרת תפקידו הוא מוביל שיתופי פעולה בין חברות ישראליות לחברות בארה"ב על ידי גיוס עובדים מרחוק.

ה-Contributors של פורבס ישראל הם כותבים עצמאיים שנבחרו על ידי מערכת פורבס, מומחים בתחומם, המספקים פרשנות וסקירת תופעות עכשוויות בתחום התמחותם. התוכן הוא מטעמם ובאחריותם והוא אינו תוכן ממומן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן