Contributors
על ברקוד בשמי שנגחאי, על גבי שלט חוצות אקראי שאנחנו רואים בדרכים ובפקקים, מוטמעים בתוך משחקי הסלולר או על גבי המדרגות הנעות בקניון – החברות הגדולות מחפשות לתפוס את תשומת ליבנו הצרכנית בכל מחיר.
בשנים האחרונות, קמו לרשתות הגדולות כמו פייסבוק, גוגל ולינקדין מתחרות בלתי צפויות. אמנם שלטי חוצות אינם תופעה חדשה – אבל היא ממציאה את עצמה במידה ונתקלים בה במהלך מרוץ מכוניות או משחק כדורגל שאנחנו משחקים בהם או צופים בהם במובייל. מה אם הייתם נתקלים בתמונת ברקוד בגודל של בניין שלם? לא הייתם עוצרים לסרוק? היצירתיות בשנים האחרונות בתחום זה לא יודעת גבולות. הנה כמה דוגמאות להשראה.
שלטי חוצות – רק במובייל
חברת סטארט-אפ ישראלית אחת השכילה להבין שהיברידיות היא המודל הרלוונטי ביותר בעולם החדש. לא מדובר רק במודל היברידי המשלב בין עבודה מהבית לבין עבודה במשרד, אלא במודל חיוני לתחומים נוספים בחיים.
כיום חברת Sayollo מפתחת מוצר בשם gComm שמחבר בין עולמות הקומרס לבין עולמות הגיימינג וממזג את שניהם לכדי יצור משולב המגשר בין העולמות. המוצר מנצל למעשה את שעות המשחק האינסופיות שאנשים מבלים במובייל גיימינג (כאשר הנתונים מצביעים על הנתון המדהים של 5.6 שעות ביום בממוצע), ולהשתמש בהם לצרכי פרסום כדי לנצל את הפוטנציאל של השוק האדיר המונה כ-3 מיליארד משתמשים ברחבי העולם.
החברה מציעה פתרון פשוט אך שימושי: הם מנצלים את השטחים המתים של משחקי המובייל ומנצלים אותם לפרסום מבלי להוציא את השחקן מהמשחק כדי לצפות במודעה. כך למשל, אם אתם משחקים במשחק המדמה מרוץ המכוניות ואתם מבחינים בשלטי חוצות בצדי הכביש – מדובר בשטח פרסומי שניתן לרכוש.
בנוסף, במידה והשחקן נפסל או עובר שלב, נפתחת לו האפשרות לרכוש את מה שראה במודעה במהלך המשחק. מעבר לפונקציה הזו, הבשורה האמתית היא מוצר ה-gComm שמאפשר לסיים את הפאנל השיווקי בתוך המשחק ומייצר פלטפורמת רכישה המאפשרת לגיימר לרכוש את המוצר ומיד להמשיך במשחק, תוך שניות ספורות ועם הפרעה מינימלית לחוויית המשחק.
לא פרסומת – מופע שלם
בחודש אפריל האחרון הופיעה בשמיי שנחאי תופעה מעניינת: ברקוד לסריקה העשוי מ-1,500רחפנים מסונכרנים הופיע מעל ההולכים ושבים.
אם תראו ברקוד ענק בשמיים – לא תסרקו? ואכן, המופע היה יעיל. רבים סרקו את הקוד ולו בשל הסקרנות בלבד. במקרה זה – הברקוד הוביל לקישור להורדת משחק מובייל החוגג כיום שנה ונקרא Princess Connect! Re:Dive. אין ספק שמדובר בחדשנות בשיאה: שימוש בשלט החוצות הגדול ביותר: השמיים. אין ספק שבתחום הזה – השמיים הם הגבול.
מפרסמים בצללים
השימוש בשיטת Shadowfencing אמנם לא חדש לחלוטין, אך הפוטנציאל האדיר שלו מזכה אותו במקום ברשימה. קרה לכם שקיבלתם פרסומת לנייד ומיד לאחר מכן ראיתם פרסומת דומה ברחוב? כמו שוודאי חשדתם – זה לא צירוף מקרים בלבד. לאחרונה, חברות ענק החלו לייצר קשר בין הפיזי לווירטואלי ועל כן דואגות שהלקוחות יקבלו פרסומו לניידים זמן קצר לפני שיחלפו על פני שלט הפרסום. בפועל, החברות הללו פועלות בערוצים שונים ומתוזמנים כדי לתפוס את תשומת הלב פעמיים ברצף. ממש שתי ציפורים במכה.
תשומת לב אישית
כל אדם אוהב להרגיש מיוחד ואחר. חברת התעופה EasyJet השכילה להפנים זאת ויצאה השנה בקמפיין ענקי בו ומורכב: הם נעזרו בהיסטוריית הטיסות של לקוחות העבר שלהם ושלחו להם חזרה את פרטי הטיסה כדי לעורר אצל הלקוחות געגוע ורצון לטוס שוב.
כך, כל לקוח קיבל תוכן מעט שונה ואישי. גם רשת בתי הקפה הבינלאומית סטארבקס עשו מהלך זהה אלא שהפעם הסתמכו על היסטוריית רכישת המשקאות של הלקוחות שלהם. בפעם הבאה שתזמינו כרטיס טיסה או קפה – זכרו שגם הרשתות זוכרות היטב את מה שהזמנתם ויוכלו להשתמש במידע זה בהמשך.
סייעה בהכנת הכתבה: מיכל פסקובסקי
רגב גור הוא בוגר רשימת Forbes 30Under30, ומכהן כמנכ”ל והבעלים של חברת השיווק והפיתוח העסקי נרטיב בניו יורק, פירמה העוסקת במשפיעני רשת בארצות הברית ומנהלת קמפיינים ברחבי העולם.
ה- Contributors של פורבס ישראל הם כותבים עצמאיים שנבחרו על ידי מערכת פורבס, מומחים בתחומם, המספקים פרשנות וסקירת תופעות עכשוויות בתחום התמחותם. התוכן הוא מטעמם ובאחריותם והוא אינו תוכן ממומן.