חברת התחבורה המובילה בברלין הודיעה כי תתחיל לשווק כרטיסים אכילים המהולים בשמן המפ המיוצר מתמצית זרעי קנאביס לקראת חג המולד. הרעיון הוא חלק מקמפיין חג מולד של חברת Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) והכרטיסים יימכרו בתחנות ממכר הכרטיסים ברחביי העיר.
הנוסעים יוכלו לאכול את הכרטיסים לאחר שתוקפם יפוג. הכרטיס יעלה כ-9 אירו ויהיה תקף ל-24 שעות בלבד. החברה הודיעה כי מדובר במהדורה מוגבלת שתכלול 100 אלף כרטיסים בלבד וקראה לנוסעים למהר להשיג את הכרטיסים שלהם לפני שיאזלו.
מותג הבריאות הגרמני VAAY ששייך לסטארט-אפ הקנאביס Sanity Group הוא שאחראי לשמן ההמפ שעל הכרטיסים. מהחברה מסרו שהשמן לא כולל CBD, תרכובת המצויה בצמח הקנאביס, וגם לא THC, תרכובת נוספת שגורמת לתחושות עזות בקרב הצרכנים. כמו כן, ציינו כי הכרטיסים המהולים יהיו טבעיים לחלוטין וחוקיים לשימוש.
בקמפיין שהשיקה חברת התחבורה לפרסום הכרטיסים הייחודים הם מציעים לנוסעים להירגע מהלחצים של עונת החגים כמו קניית מתנות מלחיצה וסידורים מתישים לקראת אירוח ארוחות משפחתיות. דובר החברה, ג'ן שוונטו, מסר כי המסר של הקמפיין הוא להזמין את תושבי ברלין להשתמש באוטובוס או ברכבת התחתית במהלך תקופת החגים הלחוצה. "אנחנו מבהירים ללקוחות שלנו שגם מי שרוצה להשתמש בכרטיס אמיתי, מומלץ שיכרסם רק פינה אחת ממנו אחרי הנסיעה או אחרי שהכרטיס לא תקף יותר. הם לא יתחרטו".
תושבי ברלין התרגלו לקמפיינים החצופים של BVG, שידועה בפרסומות אירוניות ומשעשעות לאורך השנים, חלקן אפילו הפכו למקרי בוחן ידועים אותם לומדים בבתי הספר לפרסום ברחבי העולם.
על הכרטיס המיוחד מוטבעת כתובת האתר של הקמפיין השובב, אך במטה החברה מתעקשים שהפעם לא מדובר בקמפיין שמטרתו למשוך עוד נוסעים לרכבת אלא כזה שמנסה להעלות למודעות שימוש בחומרים טבעיים ולא מזיקים בתחום הבריאות ובבריאות הנפש בכלל.
סמנכ"לית המכירות והשיווק של BVG מסרה כי "אנחנו יודעים כמה מתישים יכולים להיות הימים לפני חג המולד. לכן אנחנו מציעים פתרון למי שרוצה לנוח רגע מהיום המתיש שלו בנסיעה באוטובוס או ברכבת. זה בדיוק המסר שאנחנו מנסים להדגיש. אנחנו רוצים שאנשים יחייכו במהלך הנסיעה ושייהנו מהחגים בקרב המשפחות והאהובים שלהם".
הקמפיין משתמש בחוכמה גם במדיניות החדשה של הממשלה הגרמנית כלפי שימוש בקנאביס. לאחרונה, הממשלה העבירה הצעת חוק ראשונית ללגליזציה, שמקודמת על ידי מספר מפלגות דמוקרטיות. כרגע אין החלטות סופיות בתחום או לוח זמנים להחלת לגליזציה בפועל, אך נראה כי העניין בסוגיה מבחינה מדינית הולך וגובר.