BrandVoice
אורי ביטון
תפקיד: בעלים משרד העיצוב המסחרי Ori Design Studio, מומחה בעיצוב חללים מסחריים וחדשנות בעיצוב המסחרי
גיל ומצב ומשפחתי: 44, נשוי + 2
כתובת הסטודיו: רח’ חפץ חיים 8, תל אביב
תחביבים: מדע בדיוני
אם בעבר המפגש הראשוני של הצרכן עם המותג היה לרוב בחלון הראווה, היום הצרכן פוגש את המותג עוד הרבה לפני שהוא מגיע לחנות הפיזית. הוא פוגש אותו בסמארטפון וברשתות החברתיות, יחד עם עוד אלפי מותגים אחרים שנלחמים על תשומת ליבו. “לכן עולם המסחר צריך כל הזמן להתעדכן, לשנות ולהשתנות, ממש כמו אורגניזם חי, כדי להתאים את עצמו לאבולוציה של הצרכן החדש”, מסביר המעצב אורי ביטון, מעצב חללים מסחריים מהבולטים בישראל, ומי שנחשב למוביל חדשנות בתחום. “חייבים להבין איך לתקשר עם הצרכן ומהי חוויית הקנייה שלו. גוף קמעונאי שלא ישתנה, לא ישרוד ולכן המרחבים הפיזיים הקמעונאיים צריכים להשתנות”.
ביטון חי ונושם את תחום העיצוב המסחרי מזה 15 שנה, וכיום ההתמחות של הסטודיו שלו Ori Design Studio היא חדשנות בעיצוב חנויות, חללים מסחריים ומתחמים קמעונאיים. את הסטודיו הקים בשנת 2009 ומאז תכנן, עיצב והוביל פרויקטים מגוונים מאוד, בהם חנויות, מסעדות, בתי קפה, ברים, קליניקות, מרפאות, משרדים, דירות, בתים ועוד. בנוסף, הוא מעביר הרצאות וגם מייעץ לגופים מסחריים ומלווה אותם בפיתוח קונספט עיצובי, כל זאת תחת התפיסה העיקרית שמובילה את כל העשייה שלו – חדשנות בעיצוב מסחרי.
בין הגופים המסחריים אותם הסטודיו מלווה כשותף בייעוץ, בתכנון והקמת חנויות: שופרסל, Be פארם, Layam – קבוצת טדי שגיא, קבוצת פקטורי 54, רונית רפאל קליניקות לאסתטיקה רפואית ועוד.
כל פרויקט הוא עולם ומלואו
על הייחודיות שלו כמעצב אומר אורי: “בפרויקטים שלי אני משלב תפיסות עדכניות, פתרונות טכנולוגיים וחשיבה יצירתית לצד ידע רב ומעמיק בתחום המסחר במטרה לעזור ללקוחותיי להצעיד את העסק שלהם קדימה בעולם שבו חלק ניכר מהמסחר מתבצע באופן דיגיטלי. אני מאמין כי אורח החיים העכשווי שלנו והחדשנות הטכנולוגית שמאפיינת אותו צריכים ויכולים להפוך להיות חלק בלתי נפרד מחללי המסחר החדשים. התפקיד שלי כמעצב פנים הוא להביא זאת לידי ביטוי, לצד יצירת ביטוי ויזואלי וחללי לזהות המותג ולערכיו, תוך התחשבות באופי ובצרכים של קהל היעד”.
“כל פרויקט עבורי הוא עולם ומלואו. קירות, רצפה ותקרה שלתוכם אני יוצק חוויות, רגשות וסיפורים. אני מקפיד להתעדכן במגמות בולטות בעולם ומחפש לשלב את הטוב מכל העולמות בכל חלל שאני מתכנן – חומרים, צבעים, מרקמים, תאורה וטכנולוגיה, על מנת ליצור את החלל הנכון ביותר לכל לקוח שאני עובד איתו ולסייע לו במיצוי הפוטנציאל שלו ושל החלל הנתון”.
איזה מהפרויקטים שעיצבת הכי יקר ללבך?
“עיצוב הקונספט של רשת Be היה עבורי צעד משמעותי מאוד. קיבלתי כאן הזדמנות לנסח מחדש את חוויית החלל בבתי מרקחת ובחנויות פארם, לשדרג אותה בעזרת תפיסות חדשות ועדכניות וליצור חוויה שטרם נראתה בארץ בתחום הזה. שילבנו פתרונות דיגיטליים ואינטראקטיביים, כמו למשל מסכים שנועדו לספק מידע רחב ומקיף על מוצרי הבישום והאיפור, עמדות איפור חכמות ומראות סימולציה, יצרנו עמדות קופה עצמאיות וכן יצרנו שפה עיצובית מוקפדת ועדכנית המתבססת על קווים רכים ומעוגלים וגוונים בהירים”.
מה הטיפ החשוב ביותר שלך לבעל עסק שמבקש לחדש את החלל שבו הוא פועל?
“להיעזר באיש מקצוע שחי את התחום, שמבין את המרכיבים הפסיכולוגיים והרגשיים שבאים לידי ביטוי בתהליכי מכירה ובמרחבים קמעונאיים, שיודע איך למקסם את החלל שבו הוא פועל ואת התקציב שניתן לו כדי לייצר את החלל הנכון ביותר מבחינת הזרימה, הפרוגרמה, המיצוב הוויזואלי וכו’. בסופו של דבר כל בעל עסק רק ירוויח מתהליך כזה”.
ניהול והפקה: עינת פרידמן, צלם: איתן טל, סטיילינג: ליאת גרין, שיער: איציק אואקיל, איפור: מיכאל צבייגנבאום | צולם במלון NYX תל אביב מרשת מלונות פתאל
BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל