חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo
מאי פיאמנטה ואור (מימין) ודור אליגולא | צילומים: עומר הכהן וניר סלקמן
מאי פיאמנטה ואור (מימין) ודור אליגולא | צילומים: עומר הכהן וניר סלקמן

בוגרי 30/30 ללא הפסקה: מאי פיאמנטה גייסה 7 מיליון דולר; האחים אליגולא השיקו כלי AI חדשים

מקדמים פלטפורמות מבוססות AI המציעות פתרונות חדשניים בתחומי ניהול עמותות וניתוח השקעות בשווקים הגלובליים

בוגרי רשימת פורבס 30 תחת 30 ממשיכים להוביל בחדשנות בתעשיית ההייטק.

מאי פיאמנטה, מייסדת ומנכ"לית Vee, שנבחרה לרשימת פורבס בשנת 2022, השלימה סבב גיוס של 7 מיליון דולר לאחר פיבוט מוצלח.

החברה, שהוקמה ב-2020, פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לניהול עמותות בארה"ב. את הסבב כעת הובילה הקרן TLV Partners, בהשתתפות משקיעים נוספים כמו SOMV, Oryzn Capital, מבטח שמיר ו-Disruption Ventures. סיבוב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-21 מיליון דולר.

הפלטפורמה החדשה שהושקה וגיוס ההון, מגיעים לאחר פיבוט מוצלח שביצעה החברה. Vee הוקמה במטרה לסייע לעמותות לפתח את פעילותן, על ידי חיבור בין העמותות לארגונים שרוצים לאפשר לעובדים לתרום לקהילה. הפעילות הראשונית הייתה מבוססת על עבודה ידנית ועם מהפכת ה-AI התאפשר לייעל את הפלטפורמה של Vee, כך שהיא תעניק ערך לעמותות על בסיס טכנולוגיה.

בתוך שנה מהפיבוט, החברה משרתת מעל ל-100 לקוחות בארה״ב, בהם ארגונים מוכרים כמו Network of Jewish Human Service Agencies, Cloud Veterans, PCOSAA, Lights and Sirens ועוד. מאז פרוץ המלחמה, סיפקה Vee  את השימוש בפלטפורמה ללא תשלום ליוזמות למען החברה הישראלית בעולמות ההסברה, וגיוסי הכספים למלחמה.

עובדי Vee | צילום: עומר הכהן

בתוך כך, חברת הפינטק הישראלית Bridgewise – שבין מייסדיה האחים התאומים דור ואור אליגולא, בוגרי מחזור 2023 של פורבס – השיקה כלי מבוסס בינה מלאכותית לניתוח קרנות סל וקרנות נאמנות גלובליות. Bridgewise פיתחה פלטפורמה טכנולוגית מבוססת בינה מלאכותית המנגישה תובנות וידע אודות מניות גלובליות בכל השפות. הכלי החדש שהשיקה יספק ניתוח מעמיק ראשון מסוגו של קרנות סל וקרנות נאמנות.

קרנות סל (ETF), קרנות נאמנות ומוצרי השקעה דומים הפכו לאחד מסוגי ההשקעה הפופולריים ביותר, וגדלו במהלך השנה ב-10.8% ל-12.89 טריליון דולר. עם זאת, בשל כמות הנכסים העצומה המוחזקת בקרנות, לא ניתן לספק ניתוח מקיף.

הכלי החדש של Bridgewise משלב שתי טכנולוגיות AI מתקדמות: ניתוח למידת מכונה של רוב המניות העולמיות ומודל שפה זעיר מותאם אישית. זה מאפשר לחברה לנתח את הקרנות והנכסים המרכיבים אותן ולספק מבט מעמיק ומפורט על כל אחד מהם, כולל המלצות קנייה/מכירה.

‎⁨גבריאל דיאמנט, אור ודור אליגולא ומור חזן, מייסדי Bridgewise | צילום רמי זרנגר⁩

"בשנים האחרונות התמודדו אנליסטים של קרנות עם אתגר עצום, כאשר אין ברשותם כלים לספק ניתוח יסודי ומפורט עבור כל נכס ונכס בקרנות פופולריות, במיוחד כאשר חלק מהקרנות מורכבות מאלפי מניות בודדות", אומר גבי דיאמנט, שותף מייסד ומנכ"ל Bridgewise. "הזמן הדרוש להשלמת ניתוח כזה עשוי להימשך שבועות או יותר. הטכנולוגיות שלנו בתחום הבינה המלאכותית מאפשרות מחד רמת עומק חסרת תקדים בניתוח קרנות, עם כיסוי כמעט מלא של קרנות מכל העולם, כולל המלצות קנייה/מכירה עבור המניות הבודדות שבקרן, ומאידך הסבר בהיר ופשוט שיכול לשמש משקיעים מקצועיים ומתחילים, בשפת האם של המשקיע".

Bridgewise, שגייסה עד כה 35 מיליון דולר, כבר משרתת יותר מ-50 לקוחות מוסדיים ב-15 מדינות, וסיפקה יותר מ-10 מיליון ניתוחים ב-22 שפות. בין לקוחותיה בישראל נמנים בנק הפועלים, בנק דיסקונט, הבנק הבינלאומי, הבורסה לניירות ערך ובנק וואן זירו. בעולם, החברה עובדת עם גופים מובילים כמו בורסת נסדאק, בורסת יפן, בורסת לונדון, איטורו ואינטראקטיב ברוקרס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן