הספורט ניצח את הטוק-שואו: כמה מרוויחים מנחי הטלוויזיה הגדולים

ג׳ימי פאלון | צילום: גוריין בלאסק, פורבס
ג׳ימי פאלון | צילום: גוריין בלאסק, פורבס
כוכבי הטלוויזיה הגדולים באמריקה גורפים רווחי עתק: טום בריידי בראש הרשימה, שלושת השפים המובילים מתקרבים ל-100 מיליון דולר, ומנחי הלייט נייט כבר לא בצמרת הרשימה

אין מקום שבו הירידה של הטלוויזיה נראית בבירור יותר מאשר בז’אנר הלייט נייט. במשך עשרות שנים התוכניות היו ״מכונות מזומנים״ אמינות לרשתות, אך בשנים האחרונות, מעריכים אנליסטים שאף אחת מהן אינה רווחית. ביולי, רשת CBS קיבלה החלטה פתאומית לבטל את The Late Show with Stephen Colbert, כשהיא מצביעה על הפסדים של 40 מיליון דולר בשנה. גם ABC וגם NBC קיצצו תקציבים בסתיו האחרון, כשהעבירו את התוכניות למתכונת של ארבעה לילות בשבוע – בין אם המנחים רצו בכך ובין אם לא. ״התבאסתי״, אומר ג’ימי פאלון, מנחה The Tonight Show, ל־Forbes. ״אני רוצה לעשות את זה חמישה ימים בשבוע".

טום בריידי | צילום: Laureus World Sports Awards

ובכל זאת, ג’וב של מנחה לייט נייט עדיין מגיע עם תגמול שמציב את פאלון (16 מיליון דולר), ג’ימי קימל (16 מיליון דולר) וסטיבן קולבר (15 מיליון דולר) בין המנחים בעלי השכר הגבוה ביותר בטלוויזיה, על פי הערכות פורבס. גם במצבה המוחלש, הטלוויזיה המסורתית עדיין מייצרת הכנסות משמעותיות עבור הרשתות, והכוכבים הגדולים ביותר הם אלו שבקטגוריות כמו לייט נייט, תוכניות בוקר, חדשות בפריים־טיים, ספורט ולייף־סטייל. 

אבל עם חיסול כמעט ודאית של הלייט נייט באופק, רבים מתחילים לשאול האם מנחים כמו פאלון יהיו האחרונים שיובילו את תוכניותיהם – אפילו תוכנית ותיקה ומוערכת כמו The Tonight Show, שמשודרת ב־NBC מאז 1954.

״אלוהים ישמור,״ אומר פאלון כשהוא מהרהר אם יהיה מנחה הלילה האחרון. ״לא, יהיה מישהו אחר. ואני לא חושב שזה יהיה רובוט. אני חושב שזה חייב להיות בן אדם, אחד שטועה ושיש לו שיחה אמיתית עם אנשים״.

לפחות דבר אחד כמעט ודאי: הדור הנוכחי של כוכבי הטלוויזיה יהיה האחרון שירוויח סכומי עתק כאלה. רוב המנחים המובילים נמצאים באור הזרקורים כבר עשרות שנים, וסוכנים ומנהלים מדווחים פה אחד על לחץ מתמשך כלפי מטה בכל הנוגע לשכר, במיוחד בזמן חידוש חוזים. לרוב, התקווה של כוכבים בכירים היא לשמר את המשכורת מהעבר – ובמקרים רבים נדרשים מהם עוד פרויקטים ותוכניות כדי להצדיק את אותו רף כלכלי. למשל, בנוסף ללייט נייט, פאלון וקימל מנחים כיום גם שעשועונים עבור הרשתות שלהם.

בינתיים, שפים מפורסמים עדיין חיים בגדול. גיא פיירי (33 מיליון דולר), בובי פליי (33 מיליון דולר) וגורדון רמזי (33 מיליון דולר) כל אחד מהם מנהל יקום קטן של תוכניות, וחתום על חוזי הפקה גדולים – דומים לאלו שניתנים למפיקי סדרות עלילתיות בכירים – כשהם מוותרים על השתתפות ברווחים בתמורה לעמלות שנתיות מובטחות.

עד לא מזמן, הרעיון שמגישי ספורט ירוויחו יותר מהשחקנים היה נשמע מגוחך. אבל כשהחברות משקיעות מיליארדים בשידורים, לשלם עוד כמה מיליונים על טאלנט נתפס כביטוח לאיכות התוכן וגם כתמריץ לליגות להעניק לרשת את המשחקים הטובים ביותר

פרטי החוזים הללו נשמרים בדרך כלל כסוד. כשאחד מהם דולף, כמו החוזה של גיא פיירי בסוף 2023 – שלוש שנים תמורת 100 מיליון דולר עם ערוץ ה־Food Network – הוא עלול לגרום לתיקון בשוק, כשהמתחרים דורשים פיצוי דומה. כך קרה במקרה של בובי פליי וגורדון רמזי. חוזים גדולים במיוחד גם נראים רע כאשר הרשתות מבצעות קיצוצים. דיסני, למשל, פיטרה כמעט 200 עובדים מחטיבות חדשות הבוקר ו-Disney Entertainment Networks במרץ, רק כמה חודשים לאחר שחידשה את חוזהו של ג’ורג’ סטפנופולוס מ-Good Morning America בהיקף מוערך של כ-17 מיליון דולר לשנה.

החריג למגמה הזו הוא תחום הספורט, שבו המשכורות זינקו בשנים האחרונות, וטאלנטים חדשים זכו להזדמנות לפרוץ קדימה. טום בריידי – אלוף הסופרבול שבע פעמים – מוביל את הרשימה כפרשן פוטבול ברשת פוקס עם שכר שנתי של 37.5 מיליון דולר.

עד לא מזמן, הרעיון שמגישי ספורט ירוויחו יותר מהשחקנים שעליהם הם מדברים היה נשמע מגוחך. אבל כשהחברות משקיעות מיליארדים בשידורים, והמשחקים הופכים לאירועים הנצפים ביותר בטלוויזיה, לשלם עוד כמה מיליונים על טאלנט פרימיום נתפס גם כביטוח לאיכות התוכן וגם כתמריץ עבור הליגות להעניק לרשת את המשחקים הטובים ביותר.

בריידי, בן 48, גויס למשל כדי למשוך לשידורי ה-NFL של פוקס, אחרי שטוני אייקמן (18 מיליון דולר) וג’ו באק (16 מיליון דולר) נמשכו ל-ESPN כדי לשדר את משחקי הפוטבול הגדולים ביותר של הערוץ.

״ככל שספורט הופך להיות גורם מבדל, וככל שזכויות השידור הופכות יקרות ונדירות יותר – גם בשל תשומת הלב שהן מושכות וגם בשל מספר הגופים המתחרים עליהן – נדחקים הצידה פורמטים אחרים של תוכן וגם התקציבים שמוקצים להם״, אומר ניל צוקרמן, מנכ״ל ושותף בכיר ב-Boston Consulting Group. ״יש גבול לכמה אפשר להוציא על תוכן ועדיין להחזיק עסק רווחי בצורה סבירה״.

נקודת אור נוספת ברשימה היא מספר הנשים שמיוצגות בה. שלוש מנחות – ג׳ודי שינדלין (30 מיליון דולר), רייצ׳ל מדאו ורובין רוברטס (שתיהן עם 25 מיליון דולר) – נמצאות בין עשרת המשתכרים הגבוהים ביותר בטלוויזיה.

אבל ימי המשכורות המנופחות הללו קרובים ככל הנראה לסיום. פלטפורמות הסטרימינג לא מציעות לטאלנטים שכר המתקרב להסכמי הענק של הטלוויזיה המסורתית. במקום זאת, פלטפורמות כמו YouTube משתפות 55% מהכנסות הפרסום עם היוצרים, מה שמעודד אותם להמר על עצמם. כשהמודל מצליח, זה מעניק למנחים כוח מיקוח, כפי שקורה עם פאט מקאפי (20 מיליון דולר), ששומר על הבעלות והשליטה העריכתית בתוכנית היומית שלו, תוך שהוא מעניק רישיון ל-ESPN בתמורה לסכום גבוה (חלק מהרווחים מופנה לתשלום צוות ההפקה שלו). רבים בתעשייה מעריכים שבעתיד ייחתמו עוד יותר חוזים מסוג זה.

הנה 10 המרוויחים הגדולים בטלוויזיה.

טום בריידי

37.5 מיליון דולר

אנשי תעשיית הטלוויזיה אומרים שהערך האמיתי של העסקה הענקית של פוקס עם אלוף הסופרבול שבע פעמים, לאחר שפרש מהפוטבול ב-2022, כמעט בלתי ניתן לחישוב – שכן חלק מהשכר שלו משולם במניות החברה (שער המניה עלה משמעותית מאז שבריידי חתם). מלבד תפקידו כפרשן בעמדת השידור – שהחל בסתיו האחרון וזכה לביקורות מעורבות – בריידי משמש גם כשגריר של פוקס באירועים שונים של החברה, תפקידים המשמשים להצדיק את חבילת התגמול האדירה.

בנה לעצמו ״יקום קולינרי״ . גורדון רמזי | צילום: Dave Pullig

גורדון רמזי

33 מיליון דולר

בדומה לשפים הבכירים האחרים בטלוויזיה, גם רמזי בנה לעצמו ״יקום קולינרי״ של תוכניות עבור רשת פוקס – בהן Hell’s Kitchen, MasterChef ו-Next Level Chef – מה שהוביל אותו במרץ האחרון להשיג עסקה כוללת בשווי זהה לשיא השוק. אבל בשונה מבובי פליי וגיא פיירי, לרמזי בן ה-58 יש גם קרדיט קולינרי נדיר: הוא מחזיק כיום ב-8 כוכבי מישלן במסגרת קבוצת המסעדות שלו. במקביל, הוא צבר למעלה מ-40 מיליון עוקבים בטיקטוק, שם זינקה הפופולריות שלו בתקופת הקורונה בזכות סרטונים ויראליים שבהם ״קטל״ מתכוני בישול של משתמשים אחרים.

ג’ון אוליבר

30 מיליון דולר

Last Week Tonight, תוכנית הלייט-נייט של HBO, היא מכונת פרסים של ממש – עם 30 פרסי אמי בעשור האחרון – וגם כמות מרשימה של מצטרפים חדשים לשירות הסטרימינג HBO Max (כיום תחת שם חדש). בזכות זאת, המנחה בן ה-48 הצליח להשיג עסקה ששווייה כמעט כפול מזה של עמיתיו ללייט-נייט ברשתות הברודקסט. למרות זאת, בשנה שעברה אוליבר התאכזבה: וורנר ברוס דיסקברי ניסתה לעכב את העלאת הקטעים מהתוכנית ליוטיוב בכמה ימים, במטרה למקסם את הצפייה בסטרימינג. בסופו של דבר, ההחלטה בוטלה עם פתיחת העונה ה-12 בפברואר האחרון, והקטעים חזרו לעלות לרשת בסמוך לשידור.

ג’ודי שיינדלין

ג'ודי שיינדלין | צילום: David Shankbone 

30 מיליון דולר

בשיא הקריירה שלה, השופטת ג׳ודי גרפה יותר מ-45 מיליון דולר בשנה עבור תוכניתה האייקונית, והחזיקה גם בזכויות על קטלוג הפרקים שלה. מאז שמכרה את הזכויות בחזרה ל-CBS ועזבה את הרשת ב-2021 (היא עדיין משמשת כמפיקה בתוכנית Hot Bench של הרשת), השופטת בת ה-82 הקימה שלוש תוכניות משפט חדשות בערוצי הסטרימינג של אמזון. בהסכם חידוש שנחתם ב-2024, אמזון החלה לסנכרן את Judy Justice ו-Tribunal Justice למאות תחנות טלוויזיה מקומיות – מהלך ששימש קלף מיקוח חשוב כדי לשמר את שכרה הגבוה.

ראיין סיקרסט

29 מיליון דולר

בספטמבר האחרון החליף סיקרסט את פאט סייג׳ק האגדי כמנחה של Wheel of Fortune, זאת בנוסף לתפקידיו הקבועים כמנחה American Idol ותוכנית הסילבסטר של ABC (שאף מופקת על ידו). מעבר לכך, סיקרסט מנחה גם תוכנית רדיו יומית בת ארבע שעות, שמכניסה לו יותר מ-10 מיליון דולר בשנה.

צ’ארלס בארקלי

21 מיליון דולר

רק כמה שנים אחרי שחתם על חוזה ל-10 שנים בשווי 210 מיליון דולר עם Turner Sports, בארקלי איים לפרוש בסתיו האחרון לאחר שהרשת איבדה את זכויות השידור של משחקי ה-NBA. במקום זאת, הושג הסכם שהותיר את Inside The NBA בהפקת Turner – עם חברי הפאנל הוותיקים ארני ג׳ונסון, קני סמית׳ ושאקיל אוניל (שעל פי הערכת פורבס משתכר 15 מיליון דולר מהתפקיד) – אך התוכנית תשודר לפני ואחרי המשחקים בערוצי ESPN ו-ABC.

אנדרסון קופר

18 מיליון דולר

על אף שקופר משמש לעיתים ככתב בתוכנית 60 דקות של CBS, עיקר הכסף מגיע מעבודתו ב-CNN, שם הוא מנחה תוכנית בפריים טיים מדי ערב ותוכנית שבועית מעמיקה בימי ראשון. קופר, בן 58, נמצא ברשת מאז 2001.

ג'ימי קימל (מימין) וסטיבן קולבר | צילומים: ארין סקוט ולורנס ג'קסון, הבית הלבן

ג׳ימי פאלון

16 מיליון דולר

עם תוכנית שמותאמת באופן טבעי למדיה החברתית, The Tonight Show של פאלון שולטת בזירה הדיגיטלית ומובילה על פני מתחריו בלייט נייט – אבל בדירוגי הצפייה הוא עדיין במקום השלישי. המנחה בן ה-50 מצא גם שימוש נוסף לאנרגיה שלו, כשהוא מנחה שעשועונים כמו Password ו-That’s My Jam, וגם תוכנית ריאליטי חדשה בשם On Brand, שתעלה לראשונה ב-NBC ב-30 בספטמבר.

ג׳ימי קימל

16 מיליון דולר

מאז 2003 קימל הוא המנחה של תוכנית הלייט נייט של ABC. כבר שנים שהוא מהרהר בפומבי על פרישה, והחוזה שלו צפוי להסתיים באמצע 2026. מעבר ל-Jimmy Kimmel Live!, הקומיקאי בן ה-57 מנחה גם את הגרסה המחודשת והסלבריטאית של מי רוצה להיות מיליונר?, והשאיל את קולו לדמות בסרט הדרדסים שיצא הקיץ. בעונת האמי הנוכחית, קימל אף ניהל קמפיין פעיל לטובת יריבו הישיר, סטיבן קולבר, וטען כי ההצהרה של CBS שלפיה תוכניתו של קולבר מפסידה 40 מיליון דולר בשנה היא ״חסרת היגיון לחלוטין״.

סטיבן קולבר

15 מיליון דולר

קולבר נחשב למועמד המוביל לזכייה בפרס האמי הקרוב בקטגוריית תוכנית הטוק-שואו המצטיינת, מה שתהיה הזכייה הראשונה שלו כמנחה The Late Show – אף שכבר זכה בעבר ב-10 פרסי אמי עבור The Colbert Report ב-Comedy Central. המנחה בן ה-61 יישאר ב-CBS עד מאי הקרוב, והידיעה על ביטול תוכניתו רק הגבירה את שיעורי הצפייה שלו מול מתחריו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן