יומיומי עם טאץ’ של אמנות: הסיפור של Mother of All

גולן טאוב ונועה פרסטנק | צילום: נסטיה רודנקו
נועה פסטרנק וגולן טאוב | צילום: נסטיה רודנקו
השילוב בין המעצב גולן טאוב למנהלת העסקית נועה פסטרנק הניב את המותג שהלביש את קורטני קרדשיאן, אווה לונגוריה וסטלה מקסוול

מותג האופנה Mother of All (MOA) נוסד ב־2018 על ידי המעצב גולן טאוב והיזמת נועה פסטרנק, ובתוך שנים אחדות הפך לשם מוכר בזירות בינלאומיות, נמכר ברשתות כמו Selfridges, Revolve ו־Nordstrom, ומושך תשומת לב של כוכבות ברחבי העולם.

גולן, בוגר שנקר (2014), החל את דרכו בהתמחויות אצל מעצבים בינלאומיים, תחילה בסטודיו של סונדרס, ובהמשך אצל טומי הילפיגר באמסטרדם, אחרי שזכה בתחרות עיצוב יוקרתית. “חזרתי לישראל עם ניסיון בינלאומי וחזון לבנות משהו משל עצמי”, הוא מספר בראיון לפורבס ישראל. תחילה הקים את מותג התיקים “טאוב”, שיוצר באיטליה ונמכר בפריז ובשנחאי, ובמקביל לימד והדריך מעצבים צעירים.

באותה תקופה פגש את נועה פסטרנק, בוגרת תואר בכלכלה שעבדה בעבר בשוק ההון. לאחר שילדה, החליטה לעזוב את עולם הפיננסים ולעבור לתחום שתמיד ריתק אותה – אופנה. “מאז שאני ילדה אהבתי בגדים, אבל רק אחרי הלידה, הבנתי שאני רוצה לעסוק במשהו שממלא אותי באמת”, היא מספרת.

השניים הקימו שותפות מלאה, יצירתית וגם עסקית. “גולן אחראי לצד היצירתי, ואני לעסקי. כל אחד מאיתנו רואה דברים אחרת וזה מה שעובד”, היא אומרת. “נועה מביאה ראייה רחבה של ניהול, של תהליך, של אסטרטגיה", מוסיף גולן. "זה מאפשר לי להתמקד בעיצוב עצמו”.

בתחילה התמקד MOA בשמלות ערב נועזות, עם גזרות שמושכות תשומת לב. עם הזמן מצאו השניים דרך לשלב בין עיצוב אמנותי למוצר שמדבר גם לקהל רחב. “פתאום ראינו ביקוש עצום. זה נתן לנו ביטחון, שאנחנו בכיוון הנכון,” מספר גולן על הפריצה הבינלאומית של המותג.

פאות שמשתלבות עם הלוק. התצוגה של MOA | צילום: עומרי רוזנגרט

בהמשך הושק גם הקו היומיומי של MOA. בגדים נוחים שמחברים בין היום והערב, עם חומרים טבעיים וגזרות פשוטות אך מדויקות. “רצינו ליצור בגדים שאפשר ללבוש גם ביום וגם בערב. משהו שירגיש יפה, אבל גם נוח,” מסבירה נועה. בזכות הגישה הזו, לבשו את בגדי MOA כוכבות כמו קורטני קרדשיאן, אווה לונגוריה וסטלה מקסוול, והמותג זכה לחשיפה עולמית.

הקולקציה החדשה מציגה שמלות עם קווים נקיים וצורות מודרניות, מעוטרות בפרחים ופרפרים, וחלק מהדגמים משובצים בעבודות יד בקריסטלים עם הסמל "Sunrose", שמסמל עוצמה ורוך. הצבעים, בורדו, תכלת, ירוק מנטה, כסף ושחור יוצרים מראה נשי ואלגנטי. בתצוגה הוצגו גם פאות משיער טבעי של GLC by Chani Wigs, שתוכננו להתאים לשמלות, לנעליים ולתכשיטים והפכו לפריט אופנה מלא. “יצרנו מראה טבעי, אלגנטי שמשתלב עם כל הלוק”, אומרת נועה. הדוגמניות צעדו על המסלול עם פאות שהדגישו את השמלות, הנעליים והתכשיטים.

“השוק המקומי קטן. יש מעט קניינים, והמצב הפוליטי לפעמים מקשה על יצוא”, אומר גולן, “אבל אנחנו ממשיכים לעבוד, לפתח ולחדש. לא עוצרים. החלום שלנו הוא להגיע לשקט כלכלי, ואז נוכל פשוט ליצור בחופשיות, בלי לחשוב על מה יימכר. רק ליצור”.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן