יצרנית הרכב אאודי הגתה רעיון יוצא דופן – מטוס פרטי המיועד לנסיעה על כבישים. רכב הקונספט הייחודי שלה – אותו היא מכנה Grandsphere – יהיה באורך של 5.35 מ', והוא ישלב בנסיעות הפרטיות נוחות ויוקרה.
ברכב לא תמצאו את קורה B, אותו עמוד שמפריד בין הדלתות הקדמיות לאחוריות, וברגע שנוסעים ירצו להיכנס לרכב – כל החלל הפנימי ייפתח בפניהם. תחושת הפתיחות והרוחב מודגשת על ידי משטחי הזכוכית הגדולים והגיאומטריה של החלונות. במכונית זו ייעשה שימוש בחומרים באיכות הגבוהה ביותר ומקורם במקורות ברי קיימא.
התצוגות ברכב זה יוקרנו על משטחי העץ מתחת לשמשה הקדמית. בהתאם למצב הנהיגה, הם יחולקו על פני כל רוחב החלק הקדמי או רק עבור הנהג. כמו כן, יתאים הרכב עבור כל משתמש, ילמד את העדפותיו וייתן הצעות אישיות בנוסף למילוי פקודות אותן קבע המשתמש מראש.
בלי ידיים
לרכב הסדאן הזה תהיה נהיגה אוטונומית ברמה 4, כזו שתאפשר לרכב לנהוג ללא נהג, אפילו בלי כזה שזמין למצבי חירום. במצב כזה יעלמו גלגל ההגה והדוושות, ופנים הרכב יהפוך לאזור טרקלין מרווח.
קיימות שש רמות לנהיגה אוטונומית, והן ממוספרות מ-0 ועד 5: הרמה הנמוכה ביותר משותפת למרבית המכוניות שנעות כיום על הכביש, ומכוניות המסווגות ברמה זו לא כוללות אף מערכת עזר הקשורה לנהיגה; ברמה 1 נכללות מכוניות בעלות מערכות כמו בקרת שיוט אדפטיבית.
הן אומנם מסייעות לנהג בנהיגה, אך הוא נאלץ לפקח על היבטים אחרים; מכוניות בעלות נהיגה אוטונומית ברמה 2 כוללות מערכות שיכולות לשלוט גם בהאצה/האטה וגם בהיגוי.
האוטומציה אינה נחשבת לנהיגה עצמית מכיוון שהנהג עדיין יושב במקומו ויכול להשתלט על הרכב בכל עת; ברמה 3 יש מערכות שיכולות לקבל החלטות מושכלות בעצמן, ובעלי יכולות זיהוי סביבתיות; כלי רכב ברמה 4 אינם דורשים אינטראקציה אנושית ברוב הנסיבות, אך לאדם עדיין יש אפשרות לעקוף אותן באופן ידני.
בשל ענייני חקיקה – חייבים כלי הרכב ברמה זו לפעול בשטח מוגבל; לבסוף, כלי רכב אוטונומיים ברמה 5 אינם דורשים תשומת לב אנושית ומטלת הנהיגה הדינמית של אדם מתבטלת.
פנסים בעיצוב עיניים
רכב ה-Grandsphere יעוצב על בסיס סגנון גראן טוריסמו (GT), עם שינויים קלים: אזור מכסה המנוע יהיה שטוח והשמשה הקדמית תימתח קדימה. גלגלי ה-23 אינץ' יעוצבו בסגנון רכב הקונספט של שנות ה-90, Audi Avus.
הפנסים יהיו צרים וייראו כמו עיניים ממוקדות. יחידות התאורה יאירו את הגריל הקדמי והאחורי, כמו גם את לוגו ארבע הטבעות של המותג.
היגוי אחורי ומתלי אוויר
מנגנון ההנעה יבוסס על Premium Platform Electric של החברה, במרכזו תהיה סוללה בעלת קיבולת של כ-120 קילו-וואט/שעה. לרכב יהיו שני מנועים חשמליים בכל סרן בהספק משולב של 530 קילו-וואט ומומנט של 960 ניוטון-מטר. הוא גם יכלול היגוי אחורי ומתלי אוויר של אאודי עם בולמים אדפטיביים, מה שיאפשר נהיגה דינמית בעת הצורך תוך הבטחת נסיעה עדינה ונוחה.
בליבת מערכת ההנעה תימצא מערכת טעינה של 800 וולט. טכנולוגיה זו, כפי שהוכח ב-e-tron GT, תאפשר טעינה של עד 270 קילו-וואט בתחנות טעינה מהירה. במטען מהיר מספיקות עשר דקות כדי להוסיף טווח של 300 ק"מ, וטעינה מ-5% ועד 80% לוקחת פחות מ-25 דקות.
נכון לעכשיו הרכב אינו נמכר מכיוון שהוא עדיין בגדר רעיון עתידי. אבל אאודי מתכננת לייצר גרסה שתוצע למכירה בסביבות 2025. נראה שזו התשובה של אאודי למרצדס EQS, וייתכן שהוא יוצע למכירה בסכום שווה או גבוה יותר מתג המחיר של מרצדס.
הכתבה המלאה פורסמה במגזין פורבס. לרכישת מנוי מודפס או דיגיטלי