מצדיק את ההשקעה הכספית האדירה. צילום: Shutterstock
מצדיק את ההשקעה הכספית האדירה. צילום: Shutterstock

התחלה מאכזבת? נתוני הפתיחה המפתיעים של "אווטאר: דרכם של המים"

13 שנים אחרי צאתו של הסרט "אווטאר", מציג ג'יימס קמרון את סרט ההמשך שגרף 53 מיליון דולר ביום הפתיחה • ביחס לסרטי מארוול ו-DC מדובר בנתונים דלים, אך המבקרים צופים לו גדולות

הלהיט הקולנועי של ג'יימס קמרון, לו ציפו הצופים במשך שנים סיכם הכנסות של 53 מיליון דולר, רק ביום ההקרנה הראשון. סכום זה הוא כמעט כפול מסך ההכנסות שגרף קודמו ביום הפתיחה.

אווטאר הראשון, שעלה לאקרנים בשנת 2009, היה הסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים. סרט ההמשך, "אווטאר: דרכם של המים", הוקרן בסוף השבוע האחרון ביותר מ-4,200 בתי קולנוע, וסיכם הכנסות של 17 מיליון דולר בהקרנות מקדימות ליום הפתיחה, ועוד 36 מיליון דולר ביום שאחרי, כמעט כפול מ-26.7 מיליון הדולר שהרוויח הסרט הראשון.

הנתונים הללו נמוכים מההצלחה הראשונית של סרטי מארוול ו-DC שיצאו מוקדם יותר השנה – "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף", שגרף 90.7 מיליון דולר ביום הפתיחה שלו, כמו כן, "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" – עם 84.2 מיליון דולר; "תור: אהבה ורעם", עם 69.5 מיליון דולר; ובאטמן שהכניס 56.6 מיליון דולר.

 הביקורות משבחות

"אווטאר: דרכם של המים" כבר קיבל מועמדויות בגלובוס הזהב, בקטגוריות סרט הדרמה הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר. רוב הביקורות היו חיוביות, כאשר הצופים נתנו לו דירוג של 94% באתר הדירוגים האמריקני –Rotten Tomatoes , בעוד שצוות המבקרים באתר העניקו לו דירוג של 78%. יש לו גם סקירה של 69/100 ממבקרים וביקורת כללית של 71/100 באתר הביקורות Metacritic , וציון של 8.2/10 בבסיס המידע הקולנועי – IMDb. בשבוע שעבר, ב"הוליווד ריפורטר" נכתב כי סרט ההמשך "מצדיק את זמן המסך הארוך ואת השקעה הכספית האדירה שלו", בעוד שה"גארדיאן" כינה אותו "שומר מסך בטריליון דולר".

לפי הדיווחים, עלות הפקת הסרט של קמרון היא 400 מיליון דולר. בראיון למגזין GQ בחודש שעבר, אמר קמרון שהוא אמר להיות "הסרט הרווחי השלישי או הרביעי בכל הזמנים". הסרט הראשון של אווטאר הכניס יותר מ-2.9 מיליארד דולר ברחבי העולם – אך יצא בתקופה שלפני שירותי הסטרימינג. הסרט הרווחי ביותר עד כה השנה היה "אהבה בשחקים – מאווריק".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן